TVITOMANIJA

TV se ne mora bojati društvenih mreža

Bionic
Reading

Ne postoji borba za gledatelje između televizije i društvenih mreža. Televizija se vodi onom starom poslovicom - ako ih ne možeš pobijediti, pridruži im se

Televizija je tradicionalan medij koji se morao promijeniti i prilagoditi kada su na scenu stupile društvene mreže. O tim promjenama razgovarali su sudionici panela o televiziji i društvenim mrežama na Tvitomaniji

Ana Stunić s Nove TV, Irina Ivić s RTS-a, Denis Oštir s POP TV-a i Guillaume Rabhi s RTL-a složili su se da se televizija ne mora bojati društvenih mreža jer je one dopunjuju i omogućavaju joj interakciju s gledateljima.

'Moramo pronaći naćin za sinergiju između društvenih mreža i televizije. Na početku su se svi bojali društvenih mreža, ali sad smo u fazi da im se moramo prilagoditi', istaknuo je Rabhi.

'Strahovalo se da će radio nestati zbog televizije. To se nije dogodilo. Tako se ni na televizijama ne moraju bojati da će nestati zbog društvenih mreža', dodao je Oštir.

Panelisti su se složili da ne postoji borba za gledatelje između televizije i društvenih mreža, već da se televizija vodi onom starom poslovicom - ako ih ne možeš pobijediti, pridruži im se.

'Mlađe generacije ne znaju kako izgleda život bez društvenih mreža. Oni i televiziju doživljavaju kroz društvene mreže', istaknula je Ana Stunić.

Zanimljiv je primjer sinergije televizije i društvenih mreža predstavio Denis Oštir na primjeru predsjedničkih izbora u Sloveniji. POP TV je pomoću softvera Gama Systema pratio sve objave o predsjedničkim izborima na Twitteru i Facebooku.

Iako su ih mnogi kritizirali zbog toga, upravo zahvaljujući tim podacima mogli su točno predvidjeti pobjedu Boruta Pahora.

'Medijski posao se promijenio. Televizija više nije ta koja donosi informacije, one su postale roba koju se može pronaći svugdje, pa i na društvenim mrežama. Novinari će u budućnosti biti urednici informacija', istaknuo je Oštir.

Dodao je i da oni na POP TV-u sve 'breaking news' prvo objavljuju na Twitteru, a potom na televiziji.

Na RTL-u imaju nešto drugačiji sistem. Oni žele da se o njihovu sadržaju govori na društvenim mrežama, ali ne plasiraju sam sadržaj na društvene mreže.

'Društvene mreže mijenjaju naš posao. Najveći je problem usmjeriti ljude da multitasking koriste za gledanje televizije i razgovor o sadržaju na društvenim mrežama', rekao je Rabhi.

Ana Stunić dodala je da hashtag, odnosno ključna riječ, najbolje funkcionira kad su u pitanju događaji uživo jer ljudi vole vidjeti da ono što su napisali na Twitteru bude objavljeno i na televiziji.

'Mi na televiziji imamo veliku sreću jer u trenutku kada je televizija ušla u krizu i počela opadati, pojavile su se društvene mreže. Ljudi pronalaze informacije na društvenim mrežama, ali na televiziji traže potvrdu tih informacija', kaže Oštir.

Na kraju su panelisti zaključili da će se tradicionalni mediji morati prilagoditi društvenim mrežama.

'To je novi dio našeg posla. Ljudima ćemo morati ponuditi sadržaj na svim platformama jer će to društvene mreže inače učiniti umjesto nas, a mi i dalje želimo zadržati dio kolača', pojasnio je na kraju Rabhi.