Steve Chen, suosnivač YouTubea i bivši tehnološki direktor te platforme, zabrinut je zbog utjecaja kratkih videozapisa na djecu i mlade. Istakno je to u razgovoru za Stanford Business School objavljenom u petak, upozorivši ni smanjenje raspona pažnje djece
Chen, koji s obitelji živi na Tajvanu od 2019., ustvrdio je kako ne želi da njegova djeca konzumiraju sadržaj isključivo kroz kratke formate poput TikToka, Shortsa ili Reelsa.
'TikTok pruža zabavu, no riječ je isključivo o trenutačnoj zabavi', rekao je Chen, inače otac dvoje djece. 'Nisam siguran želim li da moja djeca gledaju jedino kratke videozapise, osobito ako nisu u stanju pratiti sadržaje duže od 15 minuta. Korištenje isključivo kratkih formata može dovesti do smanjenja raspona njihove pažnje.'
Chen je suosnovao YouTube 2005. s kolegama koje je upoznao u PayPalu. Bio je glavni tehnološki direktor prije nego što su 2006. prodali tu video platformu Googleu. Poduzetnik je od tada pokrenuo nekoliko drugih tvrtki i preselio se u Tajvan s obitelji 2019. godine.
Chen kaže da poznaje roditelje koji svjesno ne dopuštaju djeci gledanje videozapisa s jakim vizualnim efektima i 'ovisničkim karakterom' zbog bojazni od razvoja ovisnosti. On zagovara uvođenje ograničenja vremena korištenja aplikacija, prilagođenih različitim dobnim skupinama djece. Pritom upozorava na 'delikatnu ravnotežu' između privlačenja pažnje korisnika radi veće monetizacije i onoga što je zaista korisno za gledatelje, osobito kada je riječ o kratkim formatima.
Zabrinuti su i drugi lideri iz tehnološke industrije. Sam Altman, izvršni direktor OpenAI-a i novopečeni otac, nedavno je u podcastu rekao da je veoma zabrinut zbog 'dopaminskog učinka' kratkih videozapisa na razvoj dječjeg mozga, ističući da takav način konzumacije sadržaja može duboko utjecati na dječji razvoj.
Akademska zajednica također upozorava na štetne posljedice druženja djece s društvenim mrežama. Jonathan Haidt, profesor na NYU Stern School of Business, naglašava da platforme društvenih mreža ozbiljno štete djeci u zapadnom svijetu. U svojoj knjizi 'Tjeskobna generacija' iznosi argument da društvene mreže i pametni telefoni značajno skraćuju raspon pažnje mladih. Haidt upozorava da 'desetkovanje ljudske pažnje širom svijeta moglo bi predstavljati veći problem od sadašnje epidemije mentalnih bolesti'.