TRENDOVI POTROŠNJE

Stižu blagdani, a i pokloni: Evo koliko će novca Hrvati izdvojiti ovog Božića

22.12.2023 u 09:17

Bionic
Reading

Traganje za dobrim cijenama i čekanje popusta - upravo to je opis ponašanja domaćih potrošača posljednjih mjeseci. Ništa drugačije nije niti tijekom božićne kupovine. Prema rezultatima božićno-novogodišnje ankete na platformi za usporednu web kupovinu jeftinije.hr, većina ispitanika, njih 57 posto, ove će godine na poklone potrošiti jednako novca kao i 2022. Također, njih 56 posto iskoristilo je popuste koje je donio Crni petak, a 50 posto ispitanika odabrat će jeftinija iznenađenja kako bi razveselili što više voljenih osoba

Devet posto ispitanika u anketi odgovorilo je da još uvijek nisu sigurni kako će uštedjeti prilikom božićno-novogodišnje kupovine. Čak 12 posto planira darovati ručno izrađene poklone. No, trend iščekivanja dobrih cijena i popusta vrijedi i za božićnu kupovinu.

Mnogi pokloni koji su se kupili u sklopu akcija, uglavnom tijekom Crnog petka, naći će svoje mjesto ispod božićnog drvca. Pritom 32 posto ispitanika ove godine planira potrošiti manje novca na poklone u usporedbi s prošlom godinom, no većina ipak ne planira smanjiti izdatke ove godine - planiraju potrošiti sličan iznos kao 2022., a neki čak i više (11 posto).

Sve je veći broj onih koji će ove godine izdvojiti više za božićne poklone

Najveći udio ispitanika (30 posto) ove će godine na božićne i novogodišnje poklone izdvojiti između 41 i 120 eura, što je slično kao i lani. No, raste udio onih koji će ipak malo izdašnije isprazniti svoje novčanike jer njih 29 posto planira potrošiti između 121 i 200 eura dok čak 20 posto ispitanika planira kupiti poklone u iznosu do 400 eura.

'Primjećujemo da rast cijena proizvoda ne odbija ljude od kupovine, odnosno nije razlog smanjenja broja kupnje poklona. Svega 20 posto ispitanika izjavilo je da će obradovati manji broj ljudi nego prošle godine', izjavio je Michael Vodak, direktor marketinga i prodaje Heureka grupe. Najviše ispitanika, njih 42 posto, obradovat će poklonima 1 do 4 najbliže osobe, 40 posto ispitanika planira razveseliti 5 do 9 osoba, a njih 13 posto će iznenaditi više od 10 najmilijih.

Kupci pomno planiraju svoje božićno-novogodišnje kupovine

Prema rezultatima ankete, 14 posto ispitanika sklono je pažljivom planiranju, jer poklone kupuju tijekom cijele godine. Njih 19 posto kreće u kupovinu već u studenom. Prava kupovna groznica nastavlja se i tijekom cijelog prosinca, jer tada poklone kupuje 34 posto ispitanika. Čak 13 posto prepušta se adrenalinskoj kupovini nekoliko dana prije proslave Božića.

Pokloni se kupuju jednako u online i u fizičkim trgovinama

Tijekom pandemije naučili smo kupovati i online, a u odnosu na prošlu godinu korisnici platforme jeftinije.hr nisu značajnije promijenili svoje navike. Pritom 42 posto ispitanika kupuje poklone i online i u fizičkim trgovinama. Gotovo sedam posto kupuje uglavnom online dok svega 13 posto ispitanika poklone traži isključivo u fizičkim trgovinama.