PRIJAVITE NEPRAVILNOSTI

Stigle promjene, evo što vam telekomi odsad moraju udovoljiti

01.07.2016 u 13:10

Bionic
Reading

Od 4. srpnja telekom operatori će, između ostalog, morati ukloniti kvar u roku od najviše pet dana, pobrinuti se kako imate sve potrebne informacije prilikom zaključivanja ugovora...

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) podsjeća kako se odredbe izmijenjenog Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga počinju primjenjivati od ponedjeljka, 4. srpnja.

Izmjene donose nova korisnička prava i obveze operatorima. Od ponedjeljka tako vrijede izmijenjena pravila u odnosu na prodaju putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostorija operatora.

S obzirom na to kako je posljednjim izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača iz listopada prošle godine, za koje je nadležno Ministarstvo gospodarstva, posebno uređena prodaja putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostora trgovaca, HAKOM je dodatno sektorski uredio ove načine prodaje usluga, kako bi one bile što jasnije za korisnike elektroničkih komunikacija.


Postupci svih operatora koji se bave ovakvim načinom prodaje svojih usluga bit će ujednačeni te će nužno sadržavati sve potrebne informacije i obavijesti za izbjegavanje situacija u kojima korisnici nisu bili dovoljno informirani prilikom donošenja odluke žele li neku uslugu ili ne.

Ovo uključuje čitav proces ugovaranja, od same prodaje pa do naknadne potvrde koju je operator dužan dostaviti na kućnu adresu korisnika.

Nadalje, kako bi se u potpunosti izbjegli slučajevi prijevara i krađa identiteta prilikom zasnivanja pretplatničkih odnosa, u kojima je glavni cilj prevaranata domoći se skupih uređaja, a pretplatu 'prepustiti' korisniku s ukradenim identitetom, isporuka uređaja moći će se obaviti samo na adresu korisnika.

Od ostalih prava korisnika i obveza operatora vrijedi izdvojiti obvezu jasnog upućivanja na opće uvjete poslovanja i cjenike na internetskim stranicama operatora. Ako operator omogućava sklapanje ugovora putem interneta, onda mora jasno navesti i način raskida ugovora, koji mora uključivati i raskid putem interneta, odnosno elektroničkim putem.

Vezano uz kvarove, HAKOM je uočio mnoge slučajeve u kojima je uklanjanje kvara predugo trajalo, pogotovo kada je u domeni odgovornosti operatora koji korisniku pruža uslugu.

Stoga je obveza operatora i vaše pravo: svi kvarovi na opremi koju je operator ustupio korisniku na korištenje ili iznajmio za vrijeme trajanja ugovora (npr. modem) moraju biti uklonjeni za najviše pet dana.


U suprotnom korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid, uz umanjenje računa za taj mjesec, jer nije razumno biti bez pristupa internetu ili ne moći pratiti TV programe samo zato što operator nije u stanju u razumnom roku korisniku dostaviti ispravnu opremu i zamijeniti neispravnu.

Navedeni propisi se ne odnose na kvarove na liniji i njima će HAKOM pristupiti na drugi način, a korisnicima će se uvijek umanjiti račun razmjerno trajanju kvara.

Obveza operatora da korisnicima moraju osigurati minimalnu brzinu širokopojasnog pristupa internetu od 70 posto maksimalno ugovorene brzine, kao i obveza da u slučajevima prijavljenih i utvrđenih kvarova duljih od 24 sata, operatori korisniku uvijek moraju ponuditi umanjenje računa ili drugi vid obeštećenja, bez potrebe za ulaganje prigovora na iznos računa, bit će primjenjivane od 1. siječnja 2017.

Stupanjem na snagu novih odredbi HAKOM će pojačano provoditi izvide i nadzore na tržištu provjeravajući pridržavaju li se svi operatori novih propisa.

Sve nas pozivaju da prijavimo sve nepravilnosti u primjeni novih pravila. HAKOM-ovi inspektori će u tom slučaju donijeti odgovarajuće mjere protiv prekršitelja.

Sve nepravilnosti u svezi novih pravila možete prijaviti na za tu svrhu uspostavljenu adresu elektroničke pošte nova.prava@hakom.hr

Više (.pdf):HAKOM