TEST

Renault Megane R. S. 265

20.02.2015 u 11:50

  • +12

Renault Megane R.S. 265

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Velika je gužva u klasi paprenih kompakata, no samo je jedan kralj. Renault Megane R. S. kiti se lovorikama već neko vrijeme, a svjetlost reflektora tek mu je nakratko ukrala posljednja generacija Seat Leon Cupre

Francuzi su promptno reagirali i redizajnom svoj najsportskiji model učinili još malo bržim, još malo agresivnijim i ultimativno još malo boljim. Koliko su te razlike očite?

Veoma.

Već na prvi pogled Megane R.S. djeluje intenzivno. Prednja maska naglašena velikim znakom, novo svjetlosno sklopovlje i pomalo pogrbljen stav ostavljaju dojam koncentriranog predatora spremnog za lansiranje u potjeru za plijenom. Automobil je širok, nizak, s naglašenim pragovima i aluminijskim naplacima s kojih pogled bježi na crvena kliješta kočnica. Francuzi su Megane R. S. oblikovali tako da bude na granici s pretjeranim no da je pritom ne prelazi, a nigdje se to ne vidi bolje nego na unutrašnjosti. Tek suptilni detalji poput aluminijskih papučica, crvenim koncem prošivenog upravljača i ručice mjenjača te, naravno, školjkastih sjedala Recaro, otkrivaju što vas čeka.

Da stvar bude bolja, Megane R. S. voli se voziti i polako. Da, upravljač je malo krut, kao i papučice, kao i ovjes, a i za ručicu mjenjača će trebati muška ruka, no dojam vožnje oštećenim prometnicama i manevriranje gradskim gužvama je impresivno jednostavan i bezbolan. Sve dok ne dođete do otvorene ceste i krenete voziti brže i brže. Megane R. S. na zavojitoj cesti oživi. Ovjes je kirurški precizan, upravljač komunicira s vama na vašem, materinskom jeziku, a prijemljivosti između kotača i podloge ima toliko da ćete u zavoju imati osjećaj da će vam plombe poispadati. Prijenosni omjeri savršeno su podešeni, razmještaj papučica izvrstan je. Megane R. S. automobil je koji je jako, jako teško voziti sporo. Motor nakuplja okretaje toliko brzo da je gotovo brži od igle obrtomjera te pritom zvuči toliko furiozno da će vam biti žao što ste uopće uzeli audiouređaj. Ako je nešto bolje od Megane R. S.-ove sposobnosti da nakuplja brzinu onda je to način na koji se zaustavlja.

Što još reći? Megane R. S. nije najpraktičniji automobil na svijetu, pa ni u klasi, također nije ni najštedljiviji. Zapravo, možete očekivati da ćete postati najbolji prijatelji s dečkima na okolnim benzinskim postajama, no ovo čudo svega je toga itekako vrijedno. Megane R. S. vozački je automobil za ljude kojima automobil nije samo prijevozno sredstvo od točke A do točke B. Ovo je automobil koji će vam iz dana u dan izvlačiti osmijeh na lice te kao takav ima najvišu preporuku.

Proizvođač: Renault
Model: Megane RS 265
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 195/265 @ 5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 360 @ 3.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 7,4/12,1/9,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 6 s
Maksimalna brzina: 254 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.299/1.848/1.435
Cijena do registracije: 279.293 kuna (osnovni model: 230.900 kuna)