INTERNETSKI SERVISI

Pročešljali smo Facebook Marketplace, evo što trebate znati

24.11.2017 u 11:10

Bionic
Reading

Mali oglasi na najvećoj društvenoj mreži svijeta odnednavno su dostupni i u Hrvatskoj. O čemu se radi i kako servis Marketplace funkcionira? Čitajte dalje i doznajte

Marketplace je dio Facebooka u kojem možete pronaći ili objaviti male oglase s robom i uslugama u vašoj blizini. Kao Njuškalo ili Oglasnik, samo što je u sklopu društvene mreže. 

S prodavateljima možete popričati prije kupnje putem Messengera, kao i pogledati njihove profile kako biste vidjeli s kime namjeravate imati posla. 

Facebook je Marketplace s ograničenim značajkama pokrenuo u veljači 2015. godine. U punom je pogonu od listopada 2016. U Europu je stigao u kolovozu ove godine, a u Hrvatskoj je dostupan unazad nekoliko tjedana. Moguće ga je koristiti na webu te u Facebookovim aplikacijama za Android i iOS.

Facebook ne naplaćuje objavu oglasa niti uzima udio od prodaje. Ali zato očekujte plaćene oglase.

Kao i s drugim novim značajkama koje povremeno uvode, u Facebooku se nadaju kako će nas Marketplace navesti da još više vremena provedemo na njihovim stranicama, više koristiti Messenger, ali i kako će im to pomoći u prikupljanju još više podataka o nama kako bi nas oglašivači mogli gađati još preciznijim oglasima. 

Umjetna inteligencija češlja male oglase

Alat poput Marketplacea u tome je posebno koristan jer im daje podatke i informacije o onome što nas već zanima i želimo kupiti.  No, u Facebooku se nadaju kako će time ne samo preoteti korisnike servisima poput eBaya, već i privući vlastite korisnike koji su dosad za kupnju i prodaju te vrste koristili vlastite profile i grupe, a kojih je oko pola milijarde. 

Marketplace bi ih trebao okupiti na jednom mjestu i Facebooku dati veću mogućnost kontrole nad onim što se prodaje i kupuje. Naime, u ponudi putem privatnih profila i grupa znali su se naći i droga te oružje. 

Najveći nedostatak Marketplacea u odnosu na eBay i slične platforme je to što trenutno plaćanje nije moguće obaviti putem Facebooka, a morate se i samo dogovoriti oko isporuke. Nedostaje i mogućnost ocjenjivanja prodavatelja i kupaca.

Prema Facebookovim podacima, u svibnju ove godine  je samo u Sjedinjenim Američkim Državama bilo izlistano 18 milijuna oglasa. Zasad su najpopularnije kategorije predmeti za kućanstvo, odjeća, namještaj i proizvodi za djecu. Odnedavno su dodane i posebne kategorije, poput ulaznica i poslova, koje nama zasad još nisu dostupne.

Kako bi suzbili prijevare i smanjili rizik od ugrožavanja sigurnosti korisnika, u Facebooku su upogonili alate umjetne inteligencije koji skeniraju svaki oglas prije objave. Prijave korisnika mogu potaknuti i ručnu provjeru. 

Marketplace nije moguće ukloniti ili isključiti iz Facebookove aplikacije za pametne telefone. Pitate se zašto? Pa, prema prognozama tvrtke eMarketer, e-trgovina putem smartfona će do kraja ove godine samo u SAD-u premašiti vrijednost od sto milijardi dolara. Do 2021. bi u SAD-u trebala nadmašiti 331 milijardu dolara i činiti 80,5 posto svih kupovina u trgovini online.

Mark Zuckerberg i društvo očito žele što veći dio tog kolača.

Kako Marketplace izgleda u Hrvatskoj?

Do Marketplacea ćete doći ako kliknete na poveznicu Marketplace u izborniku u stupcu na lijevoj strani vaše početne stranice na Facebooku. 

Dočekat će vas razmjerno jednostavno sučelje u kojem je lako snaći se. 

Pri vrhu je tražilica pomoću koje oglase možete moguće pretraživati po ključnim riječima i lokaciji (do sto kilometara od mjesta na kojem se nalazite), cijeni, kao i pogledati što se nudi besplatno. 

Da, i ima i toga što se nudi besplatno, iako se pod time često pokušavaju prošvercati oni koji u stvari žele nešto prodati. Ako vam netko prvo nudi nešto besplatno pa potom traži novac, prijavite ga. 

S lijeve strane je popis s devet još uvijek nelokaliziranih kategorija (Kuća i vrt, Oprema za kuću, Zabava, Odjeća i modni dodaci, Obitelj, Elektronika, Hobiji, Vozila i bicikli, Mali oglasi), kao i poveznice koje omogućavaju listanje po oglasima, pregled ponude i potražnje te oglasa koje ste spremili.

Središnjim dijelom dominiraju fotografije s oglasima proizvoda u ponudi i istaknutim cijenama. Možete također vidjeti i koliko dugo oglas stoji na Marketplaceu.

Kad kliknete na oglas, vidjet ćete opis proizvoda i uvjete prodaje (ukoliko su unešeni), kontakt prodavatelja i gdje se otprilike nalazi, kao i koliko je oglas dosad puta pregledan.

Kliknete li na strijelicu u gornjem desnom kutu, bit će vam ponuđene tri opcije: Hide item, Report post i Report seller. Korisno ako želite prijaviti sumnjivu robu ili prodavača.

Ako želite nešto prodati, kliknite na veliko plavo dugme u gornjem desnom kutu na kojem piše + Sell Something, otvorit će se poseban prozor u koji trebate upisati što prodajete, po kojoj cijeni, odabrati kategoriju, a možete i podrobnije opisati to što prodajete.

Nudi se sve i svašta, od pametnih telefona i zvučnika do automobila i drva za ogrjev. Čini se kako se isplati malo prošvrljati kako bi se našla bolja ponuda, ali i biti oprezan s ponudama koje zvuče predobro kako bi bile istinite. 

Sve u svemu, čini se kao potencijalno koristan servis.

  • +5
Top 10 gadgeta u 2017. Izvor: Promo fotografije / Autor: Nintendo