Intervju: Oliver Kibblewhite

'Oglasi će se aktivirati putem vašeg telefona, a proizvod na zaslonu će oživjeti ispred vas'

04.04.2018 u 13:33

Bionic
Reading

Stručnjak za tehnologije virtualne i proširene stvarnosti koji uskoro dolazi u Hrvatsku, a za tportal govori o načinima na koje će nam se životi promijeniti, počevši od oglašavanja

Voditelj specijalnih projekata britanske tvrtke REWIND i stručnjak za tehnologije virtualne, proširene i mješovite stvarnosti, Oliver Kibblewhite, dolazi na Dane komunikacija koji će ugostiti i slavnu Appleovu Siri. Gorljivi je zagovornik VR tehnologije i zaljubljenik u digitalnu animaciju od kojeg će publika na festivalu naučiti kako na spektakularan način pridobiti pozornost gledatelja i ispričati fenomenalnu priču.

Iza njega je nekoliko uspješnih tvrtki i projekata, među kojima je i nedavna primjena VR tehnologije prilikom predstavljanja novog Jaguara.

Za vrijeme predstavljanja Jaguar I-PACE automobila publike u Los Angelesu i Londonu mogle su komunicirati i razmijeniti iskustva. Može li VR postati uobičajen način komunikacije među ljudima i što bismo time dobili?

Virtualna stvarnost je već alat u komunikaciji. Pojavljuju se aplikacije poput VR Chata i Facebook Spacesa, platforme dizajnirane za povezivanje ljudi na velikim udaljenostima i dijeljenje iskustava unutar tih aplikacija. Kako VR raste, to bi moglo formirati potpuno novu radnu okolinu kako bi se ljudi iz različitih zemalja mogli dogovarati i surađivati.

Najčešća kritika VR-a jest da je izolira. Iako VR uvijek odvaja od stvarnog svijeta, također može i spojiti ljude kako bi komunicirali ili doživjeli i igrali igre na nezaboravan način. Zbog toga Facebook vidi VR kao jednog od najvećih svjetskih društvenih alata.

Po vašem mišljenju, na koje će aspekte svakodnevnog života VR najviše utjecati?

To kako ćemo konzumirati medije bit će prva stvar koja će se promijeniti. Kod uobičajenih medija, ograničeni ste zaslonom ispred vas. Možete prenijeti snažne emocije, teme i ideje publiku, nakon svega, snimamo takve filmove već više od 130 godina, ali imersivna priroda VR-a vodi na sljedeću razinu. Možete doslovno vidjeti svijet kroz tuđe cipele, a sa svoje točke gledišta. Zbog te zajedničke perspektive dolazi ljudi se mogu lakše razumjeti. VR može i potiče suosjećanje, omogućujući nam da više osjećamo i razumijemo što će nas učiniti boljim osobama.

Jedno od glavnih obilježja kvalitetnog VR iskustva je 'story telling'. Što je sve potrebno kako bi priča bila dobro ispričana i doživljena?

Mislim da odgovor ovisi o o razlici između story tellinga kakvog ga poznajemo i story livinga. Story telling se odnosi na trenutne filmove i snimanje 360º videa, to je linearno iskustvo, korisnik je pasivni promatrač. Ipak, 360º videozapis daje vam malo uranjanja, ali je još uvijek ograničen. No, priča je puno moćnija. Osjećaj da ste fizički prisutni u ne-fizičkom svijetu nevjerojatno je moćna. Možete prošetati i doista proživjeti priču u kojoj sudjelujete.

Zašto je virtualna stvarnost zanimljiva publici? Mislite li da su ljudi još uvijek očarani novom tehnologijom ili im VR zaista pruža potpunije iskustvo?

Prava čarolija VR-a je prisutnost, osjećaj fizičke prisutnosti u virtualnom svijetu. Može biti veći ili manji ovisno o vrsti iskustva, ali to je razlog zašto su ljudi zainteresirani za VR. Za razliku od svega što su ikada doživjeli. Tehnologija je fascinantna, ali bez pravog sadržaja, ništa nas ne uzbuđuje.

Jaguar I-PACE concept car prezentacija Izvor: Promo fotografije / Autor: Rewind

Kako virtualna stvarnost mijenja oglašavanje? Hoće li razvoj tehnologije uskoro potisnuti oglase na kakve smo navikli?

Razbijanje četvrtog zida oglašavanja bit će ogromno zato jer ne moramo vam pokušati ispričati priču, ili upotrijebiti video i glazbu za stvaranje emocionalnog odgovora kakvog tražimo, uz VR vi ste već tamo. Bit će nevjerojatno prodavati proizvod, dati vam taj osjećaj prednosti kojeg nov način kupnje može donijeti, umjesto da predlaže načine kako proizvod može poboljšati vaš život. VR neće zamijeniti ekrane i tradicionalne oblike oglašavanja tijekom noći, no kako se tehnologija poboljšava i postaje prijenosnija, pojavit će se i novi oblici oglasa. Argumentirana stvarnost će unijeti veliku promjenu ovdje - oglasi će se aktivirati putem vašeg telefona, a proizvod na zaslonu će oživjeti ispred vas.

Dani komunikacija, šesti po redu, održat će se od 12. do 15. travnja u Rovinju, a uz Kibblewhitea će na festivalu govoriti još 15 vrhunskih predavača, među kojima je i Susan Bennett koja je dala glas Appleovoj Siri.