ISTRAŽIVANJE SVEMIRA

NASA snimila udaljenu galaksiju sličnu našoj, izgleda kao leteći tanjur

• Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 24.12.2019 07:12
  • Objavljeno 24.12.2019 u 07:12
Galaksija IC 2051

Izvor: NASA / Autor: NASA

Američka svemirska agencija NASA objavila je fotografiju spiralne galaksije koja nalikuje našem Mliječnom putu, smještenu u kutku svemira udaljenom od nas 85 milijuna svjetlosnih godina.

Na slici koju je zabilježio teleskop Hubble vidljivi su oblaci plinova i zvijezda kako kruže u obliku spiralne galaksije kojoj je dodijeljena oznaka IC 2051. Uočena je tijekom promatranja svjetlih izbočenja kakva se nalaze u središtima tih galaksija.

svemirska istraživanja

Prve slike crne rupe, egzoplaneti na kojima bi se moglo živjeti i došljaci iz svemira: Ovo su najveća otkrića posljednjeg desetljeća

19

'Spiralne galaksije poput IC 2051 izgledaju kao leteći tanjur kad ih se gleda sa strane. Sastavljene su od razmjerno tankog, spljoštenog diska s velikim izbočenjem punim zvijezda u sredini, koji se prostire iznad i ispod diska.

Vjeruje se kako ta izbočenja igraju ključnu ulogu u evoluciji galaksija i imaju utjecaja na rast supermasivnih crnih rupa u središtima većine spiralnih galaksija. Dosadašnja istraživanja pokazala su kako je riječ o složenim kompozitnim strukturama', naveli su iz NASA-e u opisu fotografije IC 2051.

Teleskop Hubble bit će umirovljen 2021. godine, nakon više od 30 godina rada. Njegov će posao preuzeti teleskop James Webb.