DRUŠTVENI INŽINJERING

Microsoft: 'Počelo je rusko uplitanje u američke izbore'

19.04.2024 u 09:02

Bionic
Reading

Aktivnost još nije na razini one kakva je bila na prijašnjim izborima, a stručnjaci očekuju da hakeri neće pribjegavati umjetnoj inteligenciji koliko su neki strahovali - zato što su 'klasične' metode puno učinkovitije

Microsoft je u srijedu priopćio da su ruske internetske kampanje za utjecaj na predstojeće predsjedničke izbore u SAD-u krenule u akciju, no sporije nego na prošlim izborima. Početak djelovanja je, pišu, bio prije 45 dana.

Računi povezani s Rusijom šire sadržaj koji izaziva podjele i usmjeren je na američku publiku, a uključuje kritiziranje američke potpore Ukrajini u ratu s Rusijom, rekli su istraživači tehnološkog diva u izvješću.

Rusko veleposlanstvo u Washingtonu nije odgovorilo na zahtjev za komentar, no Kremlj je prošlog mjeseca rekao da se neće miješati u američke izbore u studenom. Također je odbacio američke optužbe da je orkestrirao kampanje kako bi utjecao na predsjedničke izbore u SAD-u 2016. i 2020. godine, izvještava Reuters.

Dok ruska aktivnost koju je Microsoft primijetio nije toliko intenzivna kao oko prethodnih izbora, mogla bi se povećati u nadolazećim mjesecima, rekli su istraživači. 'Razmjena poruka u vezi s Ukrajinom - putem tradicionalnih medija i društvenih medija - uzela je maha tijekom posljednja dva mjeseca s mješavinom prikrivenih i otvorenih kampanja iz najmanje 70 skupova aktivnosti povezanih s Rusijom koje pratimo', objasnio je Microsoft.

Najplodnija od takvih ruskih kampanja povezana je s ruskom predsjedničkom administracijom, dodali su. Druga je usmjerena na objavljivanje dezinformacija na internetu na raznim jezicima, s objavama koje obično počinju s navodnim zviždačem ili građanskim novinarom koji objavljuje sadržaj na video kanalu. Taj sadržaj zatim pokriva mreža stranica koja uključuju DC Weekly, Miami Chronical i The Intel Drop. 'U konačnici, nakon što je priča kružila online niz dana ili tjedana, publika u SAD-u ponavlja i ponovno objavljuje ovu dezinformaciju, vjerojatno nesvjesna njezinog izvornog izvora', objavio je Microsoft.

Ruska skupina koju Microsoft naziva Star Blizzard ili Cold River, a koja je usmjerena na ciljanje zapadnih think tankova, pojačala je aktivnost hakiranja, priopćila je tvrtka. 'Trenutačna usredotočenost Star Blizzarda na američke političke figure i političke krugove mogla bi biti prva u nizu hakerskih kampanja kojima je cilj ispunjavaje interesa Kremlja tijekom izbora u studenom'.

Zlonamjerno korištenje umjetne inteligencije od strane stranih suparnika koji ciljaju na izbore u SAD-u ključna je zabrinutost koju navode američki politički promatrači, ali Microsoft je rekao da je otkrio da su jednostavnije digitalne krivotvorine češće od deepfakeova.

Audio manipulacije imaju veći utjecaj nego video, dodaje se. 'Rijetko je korištenje generativnih sadržaja omogućenih umjetnom inteligencijom u državama postiglo velik doseg na društvenim mrežama, a samo u nekoliko slučajeva vidjeli smo bilo kakvu istinsku obmanu publike takvim sadržajem', rekli su istraživači. 'Najjednostavnije manipulacije, a ne najsloženije korištenje umjetne inteligencije, vjerojatno će biti sadržaji koji će imati najveći utjecaj.'