Glavni trendovi i izazovi 5G mreze

Vodimo vas na konferenciju digi T.I.M.E.

  • Autor: Promo
  • Zadnja izmjena 06.02.2019 09:42
  • Objavljeno 30.01.2019 u 15:25
tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Konferencija digi T.I.M.E. nastavak je prijašnje serije evenata TMT trendova. I dalje će glavna tema biti predstavljanje trendova u tehnologiji, telekomunikacijama, medijima, a ovaj puta prošireno i na područje zabave i igara

Konferencija također nastavlja s okupljanjem vodećih ljudi sektora tehnologije, medija i telekoma. U organizaciji PwC Hrvatska i poslovnog tjednika Lider predstavit će se 13. veljače rezultati aktualnih globalnih istraživanja provedenim među izvršnim direktorima i predsjednicima kompanija izravno vezanim uz tehnološke transformacije.

Iza nas je godina u kojoj je bilo dosta zbivanja u TMT industriji. Novi inovativni proizvodi su lansirani, digitalizacija TMT kompanija se nastavila, bilo je mnogo M&A aktivnosti, a planiranje 5G je bilo u jeku. Što se tiče novih inovativnih proizvoda, prednjačila su OTT medijska/TV rješenja, osobni IoT te diversifikacijska rješenja za ulazak TMT igrača u druge industrijske vertikale poput npr. financijskih usluga. Oni su nastavili dodatno optimizirati svoje osnovno poslovanje kroz digitalizaciju, konvergentne pakete te digitalne customer journeys. U M&A području je sklopljeno mnogo poslova s naglaskom na konvergentnost, sadržaj te dodavanje scale-a na postojeće operacije. U 5G području su postavljeni novi koji trebaju pomoći u komercijalizaciji ovih usluga. No, usprkos svemu tome, ukupni prinosi dioničara 40 najvećih izlistanih operatora su bili slabi i iznosili su samo 10% kumulativno u zadnje tri godine, znatno iznad prosječnih tržišnih indeksa za isti period. Stoga će 2019. godina biti ključna za TMT kompanije da se pokušaju vratiti na staze rasta.

Jedna od ključnih tema u ovoj godini će biti rollout i komercijalizacija 5G. Operatori trenutno evaluiraju i testiraju 5G koji omogućava puno veću funkcionalnost, ali je istovremeno i kapitalno zahtjevan zbog potrebne veće gustoće mreže, zahtjeva za spektar i nadogradnje aktivne mreže i backhaula. S druge strane kupci traže više, a spremni su platiti isto ili čak i manje. Tako će ključna aktivnost telekoma biti planiranje te investicije, ali isto i nalaženje pravog načina monetizacije. U tome će značajna biti uloga država i regulatora.

Druga glavna tema u TMT području će biti digitalizacija radne snage. Kompanije traže načine da naprave svoje operacije efikasnijima koristeći automatizaciju, umjetnu inteligenciju i ostale napredne tehnologije poput blockchaina. Aplikacija tih tehnologija ima potencijal smanjivanja troškova i povećanja nivoa donošenja odluka u mnogim područjima. No u tome je ključna ljudska dimenzija. Realizacija benefita u okruženjima gdje radna snaga ne prihvaća nove tehnologije biti će gotovo nemoguća. S druge snage postoji strah radne snage da će ih nove tehnologije u potpunosti učiniti zamjenjivim. Stoga će za kompanije biti ključno da riješe taj problem.

Tradicionalna prezentacija 'Trendovi u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama' će dati svjež i originalan pogled na ključne trendove u digitalu, medijima i telekomunikacijama za 2019.

Prvi panel vodećih ljudi tehnoloških kompanija i telekom operatora pokazati će kako se najutjecajnije kompanije nose s tržišnim trendovima, regulatornim izazovima, promjenom navika i očekivanja kupaca, te će auditoriju dati uvid u to što planiraju za 2019. godinu te koji će im biti glavni strateški izazovi. Jedna od tema konferencije odnosi se na uvođenje 5G mreže, koja je strateški cilj u razvoju širokopojasnog pristupa internetu. Što je, kako i kada potrebno napraviti za optimalno uvođenje ove tehnologije, koja će omogućiti nove aplikacije i poslovne modele te lakše ostvarenje ciljeva Digitalne agende 2020 i inicijativa Europe2030.

Digitalizacija kompanija i institucija te primjena novih tehnologija u praksi je tema drugog panela, a naglasak je kako stvoriti digitalnog potrošača, zaposlenika i službenika. Neke od dominantnih tehnoloških promjena su dijelom uključene u poslovne modele kompanija u Hrvatskoj i regiji, a neke tek očekuju punu primjenu. O njihovoj implementaciji govore vodeći ljudi kompanija koje su napravile iskorak u primjeni.

Čitateljima tportala darujemo 10 kotizacija za digi T.I.M.E. konferenciju, a dobitnici su Braco Bonić-Babić, Kristijan Keleminić, Monika Martinić, Ante Mislav Vukojević, Marija Kršić, Ana Jerković, Domagoj Horvat, Tomislav Ciprić, Radovan Vrana i Sanja Bilić.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!