DIGITALNA REPUTACIJA

Guglanje vlastitog imena - egotrip ili potreba?

23.03.2013 u 12:32

Bionic
Reading

Sve što su drugi pisali o nama, ali i ono što smo sami ostavljali po društvenim mrežama ili forumima, postala je naša digitalna osobna iskaznica koja može biti korisna, ali i zadati dosta briga

Nekad se smatralo tek egocentričnim hobijem, ali guglanje vlastitog imena u posljednje je dvije-tri godine postalo puno više od zadovoljavanja svog ega.

Još prije nekoliko godina Google je objavio da je, prema njihovim podacima, svaki drugi korisnik barem jednom ukucao svoje ime u tražilicu kako bi provjerio što drugi pišu o njemu, a više od pola njih nije bilo zabrinuto zbog onoga što je o njima pisalo na internetu. Međutim, navike korisnika i trendovi od tada su se promijenili.

Kako smo guglali sami sebe, tako su i drugi počeli guglati nas. Sve ono što su drugi pisali o nama, ali i ono što smo sami ostavljali po društvenim mrežama ili forumima, postala je naša digitalna osobna karta koja nam nerijetko može zadati dosta briga.

Što kriju forumi?

'Barem jednom tjedno ukucam svoje ime u tražilicu da provjerim što će se o meni pojaviti. Zadnji put kad sam to napravila među prvih pet linkova pojavili su se postovi s jednog foruma na kojem je netko napisao gomilu tračeva o meni i mom poslu.

Inače se ne obazirem na tračeve, ali kako je moj posao takav da svakih nekoliko godina mijenjam tvrtku, bitno mi je što se o meni može pročitati. Naime, ja sam jedna od onih koji na internetu provjeravaju imena sadašnjih, ali i potencijalnih budućih zaposlenika, i znam da će i mene netko provjeravati na internetu, tako da mi nije baš neka dobra fora da se među prvim linkovima pojave neki tračevi', komentirala je jedna naša menadžerica trend egosurfinga

Upravo je takav sadržaj, dakle onaj na raznim forumima ili društvenim mrežama gdje vas netko tagira uz sadržaj koji nije baš ugodan, postao razlog zbog kojeg ljudi više ne guglaju sebe samo zbog nekakve taštine, već i zbog mogućnosti da ih netko opravdano ili neopravdano osramoti na internetu, a da to ni ne znaju.

No zato to može saznati poslodavac, roditelji ili netko treći kome ne možemo samo odmahnuti rukom i reći da na internetu svatko može objaviti što želi. Takve informacije mogu donijeti više štete nego što mnogi misle.

Poslodavci će vas provjeriti

Mogućnost da će vas guglati vaš šef - itekako je velika, a to potvrđuje i istraživanje portala Moj-posao.net.

Gotovo polovica poslodavaca provjerava profile zaposlenih na društvenim mrežama, a trećina zbog sadržaja koji smatraju neprimjerenim o tome razgovaraju sa zaposlenikom na čijem profilu su vidjeli takav sadržaj.

Nadalje, sedam posto poslodavaca je zaposleniku zbog toga dalo neku službenu sankciju, uključujući opomenu pred otkaz. Upravo zato čak 65 posto zaposlenih pazi što objavljuje na internetu i to ne samo zbog sadašnjeg poslodavca, već i budućeg.

Iako je, naravno, svaki korisnik sam odgovoran za ono što objavljuje na svom profilu na društvenim mrežama, ono što se o nama objavljuje i pojavljuje na drugim internetskim platformama zapravo ne možemo kontrolirati. Zbog toga je i guglanje vlastitog imena od egotripa postala neka vrsta kontrole, kako bismo pokušali utjecati na negativan sadržaj koji se o nama može pojaviti.

Što je na internetu, ostaje na internetu

Nažalost, na takav sadržaj gotovo da ne možete utjecati. Nekoliko slučajeva u svjetskoj sudskoj praksi pokazalo je da sud vrlo rijetko može naložiti Googleu da ukloni ili na neki način sakrije linkove na kojima je o nekome objavljen neprimjereni sadržaj.

Ne samo na Googleu, već i na Yahoou. Naime, radi se o tome da Google ili Yahoo ne odgovaraju za sadržaj koji je objavio netko drugi i zato nisu dužni ukloniti nešto što nekome smeta. Rijetkima koji su, pak, uspjeli u tome, trebalo je neko vrijeme i nekoliko sudskih parnica da bi nepoželjan sadržaj o njima nestao.

'Google ne kontrolira sadržaj internetskih stranica koje se pojavljuju u našim rezultatima pretraživanja. Naši rezultati odražavaju ono što je već vani na webu', ističu iz hrvatske podružnice Googlea.

Savjetuju korisnicima da se za uklanjanje sadržaja prvo obrate vlasnicima sajtova na kojima se sadržaj pojavio, iako ni oni nisu dužni ukloniti sadržaj koji je postavio netko drugi.

Digitalna reputacija tako je od 'sajma taštine' za mnoge postala noćna mora koje se ne mogu tako lako riješiti. Znalci kažu - ako nikako ne možete izbjeći loše komentare o sebi na internetu, pokrenite vlastiti blog pa da se barem on pojavi među prvim rezultatima kada vi ili netko drugi u tražilicu ukucate vaše ime.

U svakom slučaju, za dobar imidž na internetu morate se dobro i potruditi.