MOŽEMO ODAHNUTI

Google ipak neće ubiti softver koji blokira oglase

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 13.06.2019 11:03
  • Objavljeno 13.06.2019 u 11:03
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: NN

Odustali su od uvođenja ograničenja koje je moglo u probleme dovesti proširenja za web preglednik Chrome koja blokiraju prikaz oglasa

Dobra vijest za sve nas koji koristimo aplikacije i programe koji blokiraju prikaz oglasa - u nekoliko objava na službenom blogu iz Googlea su potvrdili kako ne pokušavaju onemogućiti rad toj vrsti softvera.

Reakcija je to na kritike koje su se pojavile nakon što je ta tvrtka u listopadu prošle godine objavila plan poboljšavanja proširenja (ekstenzija) za svoj web preglednik Chrome. U siječnju ove godine razvojni programeri su primijetili kako bi dio tog plana, nazvanog Manifest v3, mogao naštetiti softveru zaduženom za blokiranje prikaza oglasa.

TEHNO SAVJETI

Isprobajte ove trikove za sigurnije surfanje na Androidu

Pogledaj galeriju
9

Naime, predviđena je bila promjena ograničenja nametnutih proširenjima pri istraživanju aspekata web odredišta koja je mogla torpedirati ekstenzije koje se bave blokiranjem oglasa i zaštitom privatnosti općenito. Između ostalog, problematična su bila pravila koja softver za blokiranje oglasa koristi pri donošenju odluke što će prikazati, a što ne.

Trenutni dizajn Chromea omogućava širok raspon tih pravila, pa tako primjerice softver za blokiranje može provjeriti ima li na web odredištu elemenata vezanih uz vrlo dugačak popis internetskih adresa povezanih uz oglase i oglašavanje. Novi pristup zagovara ograničavanje tih pravila na maksimalno 30 tisuća, što bi moglo osakatiti softver koji koristi pune popise.

Iz Googlea su opovrgnuli nagađanja prema kojima im je upravo to cilj te su ustvrdili kako žele pomoći razvojnim programerima u pisanju softvera koji će zaštititi korisnike. Podigli su ograničenje na 150 tisuća i najavili kako u planu imaju izuzeća za poslovne korisnike. Također su naglasili kako je Manifest v3 još u razvoju, u što će i dalje uključivati developere, piše CNET.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!