NJUŠKALA NE ODUSTAJU

FBI želi 'prisluškivati' društvene mreže

  • Autor: M. W.
  • Zadnja izmjena 07.05.2012 12:28
  • Objavljeno 07.05.2012 u 10:21
osobni podaci identitet

osobni podaci identitet

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

FBI pokušava progurati zakonske promjene koje bi društvene mreže, pružatelje usluga e-pošte i servise P2P prisilile na olakšavanje prisluškivanja i drugih oblika nadzora

Novi bi zakon, piše PC Mag, proširio postojeću legislativu na saveznoj razini, koja obuhvaća operatore mobilnih i širokopojasnih mreža.

Usvojen 1994., Communications Assistance to Law Enforcement Act - CALEA (Zakon o komunikacijskoj pomoći snagama reda) nalaže telekomima ugradnju dijelova sustava koji omogućavaju snagama reda i zakona izravan pristup korisničkim podacima tijekom službene istrage. Deset godina kasnije, proširen je i na širokopojasne mreže.

Internetske tvrtke trenutačno koriste vlastite metode kako bi policiji i drugim službama dostavile podatke koje zatraže uz sudski nalog. Ako prijedlog FBI-a bude prihvaćen, Google, Twitter, Facebook, Yahoo, Microsoft, Skype i druge tvrtke morat će im omogućiti izravan pristup.

Usto, morali bi osigurati alate za lako dekodiranje podataka prikupljenih nadzorom. To bi im omogućilo da bez puno muke skrše, recimo, PIN na pametnom telefonu na Androidu. Ili čitaju enkriptirane poruke na BlackBerryju i Skypeu.

FBI također traži da se CALEA odnosi i na softver za brbljanje online, kao što je iApple Chat, AOL Instant Messenger, Gmail Chat, pa čak i brbljanje u igrama Xbox Live.

Skype je još 2009. prijavio patent koji omogućuje tajni nadzor i snimanje poziva na mreži VOIP, a Google, Twitter i Facebook redovno na zahtjev vlasti i suda isporučuju ogromne količine korisničkih podataka.

Predstavnici FBI-a su se navodno već sastali s predstavnicima internetskih kompanija, senatorima i osobljem Bijele kuće kako bi ih nagovorili da se ne protive usvajanju izmjena zakona. Ministarstvo pravosuđa već ih je odobrilo, no čeka ih teška bitka u Kongresu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi