Na filmskom festivalu u Tellurideu premijerno je prikazan 'Springsteen: Izbavi me iz ništavila', a glumci Jeremy Allen White kao The Boss i Jeremy Strong, koji je utjelovio njegova menadžera Jona Landaua, lansirani su među ozbiljne oskarovske kandidate
'Springsteen: Izbavi me iz ništavila' (Springsteen: Deliver Me from Nowhere) redatelja Scotta Coopera stigao je u Telluride s Bruceom Springsteenom u publici i odmah započeo priče o Oscaru. Kritika hvale suzdržanu, fizički opipljivu interpretaciju Jeremyja Allena Whitea, kao i Jeremyja Stronga, koji glumi Jona Landaua, uz napomenu da film svjesno odbija biografski megaspektakl te igra na intimu i karakter.
Cooper, uz podršku samog Springsteena koji je bio na premijeri, servira anti-biopic: manje himni, više tišine i depresije dok se The Boss bori s vlastitim sjenama i pritiscima industrije.
Fokus fima je jedna presudna godina
Umjesto greatest hits panorame, film zaranja u razdoblje nakon albuma 'Born to Run', koji je nedavno proslavio 50. rođendan, i 'The River', snimanje ogoljenih demo zapisa u spavaćoj sobi, pa i otpor diskografa kad inzistira da ogoljene snimke ostanu takve kakve jesu. Jeremy Allen White donosi unutarnju, suzdržanu energiju i pjeva vlastitim glasom, hvatajući Springsteenovu grubost i krhkost; Strong je transformativan kao Landau, a Odessa Young donosi toplinu i ranjivost u sporednoj ljubavnoj liniji. The Hollywood Reporter naglašava da je 'drama često suzdržana, ali i dosljedna u ideji da se mit raspakira kroz intimu, ne spektakl, pri čemu scene iz studija i 'prvi 'Born in the U.S.A.' služe kao prozori u proces, ne kao pirotehnika.
Središnja 'ljubavna' priča nije romansa nego partnerstvo s menadžerom Jonom Landauom (Jeremy Strong), koji amortizira pritiske diskografa i štiti proces, dok Bruce testira granice vlastite ranjivosti i integriteta, a njihovo partnerstvo omogućuje da autor ostane vjeran sebi. Na tribini u Tellurideu Springsteen je film nazvao anti-biopicom te objasnio zašto je pristao na ovako iskrenu verziju svoje mračne strane: 'Stariji sam i više me nije briga', dok Cooper naglašava da je u fokus jedna, presudna godina i suočenje s traumom iza zatvorenih vrata.
Ne očekujte paradu najvećih hitova
'Prvi veliki igrani film o Springsteenu, igra po vlastitim pravilima i vlastitim istinama, baš kao što je i The Boss radio stvarajući najjedinstveniji album svoje karijere 1981., kad su se, usprkos prividu, zidovi rušili. Ako neki obožavatelji uđu očekujući nešto nalik paketu najvećih hitova, neka razmisle ponovno. 'Springsteen: Deliver Me From Nowhere' prava je stvar, inteligentno, promišljeno putovanje u dušu umjetnika', piše Deadline. Jeremy Allen White ne imitira nego naseljava tijelo i glas: pjeva sam, kreće se između grubosti i krhkosti, a kamera hvata nerv, stanku i zrak oko nota dok Strong podcrtava brigu i tihe geste, bez prenaglašavanja. Deadline ovaj pristup naziva 'promišljenim putovanjem u dušu umjetnika', upozoravajući publiku koja očekuje hitove da korigira očekivanja jer ovo je vremenska kapsula jedne krize, a ne karaoke spektakl.
Potrebna je zvijezda da glumi zvijezdu
Variety vidi promišljen odmak od biografskog best of modela s Whiteom koji vlastitim vokalom zahvaća hrapavi bariton tog razdoblja, ali upozorava da bez dubljeg konteksta priča može djelovati 'mršavije' za dio publike.
Ovaj film nije samo još jedan biografski uradak s trake, i to je blagoslov, jer se ne fokusira na slavne dane pjevača radničkih korijena, nego na najmračnije poglavlje njegove karijere: usko, gotovo suicidno razdoblje u kojem se povukao nakon uspjeha turneje 'The River', vratio radničkim korijenima i napisao ono što mnogi smatraju njegovim najvećim albumom, 'Nebrasku'. Duhovna kriza s kojom se Springsteen suočio tijekom pisanja 'Nebraskе' čini se kao dobar kut gledanja, premda redatelj pretpostavlja da već znamo i marimo za taj album više nego što je razumno očekivati. Teško je zamisliti da će publika mlađa od trideset prepoznati značenje zvijezde Springsteenova kalibra koja snima album u vlastitoj spavaćoj sobi, ne svoj prvi, nego šesti, što ga čini još radikalnijim, čime je praktički otvorio put DIY indie rock zvuku koji je uslijedio. No bez tog konteksta riječ je o poprilično jednoličnoj priči.
Usporedimo li ga s imenima poput Michaela Jacksona i Princea, Springsteenov robustan šarm i persona 'čovjeka iz naroda' trebali su ga učiniti relativno jednostavnim za odabir glumca, a ipak je trebalo ovoliko vremena da se pronađe pravi čovjek za tu ulogu. Potrebna je zvijezda da glumi zvijezdu i glumac koji može dohvatiti Bossovu introvertiranu stranu, a White lako ulazi u iznošeni traper i majice bez rukava, koje su bile Springsteenov zaštitni znak. Još važnije, sam pjeva sve svoje dionice, hvatajući hrapavi, samopropitujući bariton koji je obilježio to razdoblje njegove karijere', piše Variety.
Film se uzdiže time što ne mitologizira Springsteena
RogerEbert.com pak piše da početak zapinje u klišejima, no film se otvara u meditativnu studiju depresije koja odbacuje uredne mašne i ostavlja lika sirovim, pa čak i poticajnim u ideji traženja pomoći.
'U početku je film preopterećen klišejima. Ali tada se 'Deliver Me From Nowhere' preokreće. Počinje se otvarati, pretvarajući se u duševnu, meditativnu studiju lika o depresivnom umjetniku ogoljenom do kostiju. Dok se prva trećina oslanja na izlizane slike magično nadahnutog umjetnika pomiješane s vibrantnim, neonom okupanim izlascima Brucea i Faye, središnji dio fokusira se na Springsteenovu potragu za autentičnošću. Odjednom, kad Springsteen pokušava u studiju replicirati svoje demo snimke iz spavaće sobe, White više ne djeluje kao karikatura klinca iz Jerseyja; on je povrijeđen, mučen i ustrašen, emocije mu se prevode kroz napete crte lica i mucav isporuk teksta. Manje oponaša, a više glumi, sluša i reagira, promišljajući emocije svog lika. Strong također dobiva veću ulogu, nudeći najnježniji nastup u svojoj karijeri; Landau se brine o Springsteenu, ne kao o proizvodu, nego kao terapeut i prijatelj, a Strong nikad ne pretjeruje s podrškom, dopuštajući da mu oči prenesu dobrotu uz lagani osmijeh koji zaokružuje taj trenutak.
Ti humanistički potezi pojačavaju već nevjerojatnu snagu glazbe. Ovaj se film uzdiže time što ne mitologizira Springsteena', piše RogerEbert.com.