PRODAJA STOLJEĆA

Novi veliki poredak u Hollywoodu: Netflix i dva giganta bore se za Warner Bros.

07.11.2025 u 14:46

Bionic
Reading

Hollywood se sprema za najveću medijsku bitku desetljeća. Tri medijska teškaša, Netflix, Comcast Corporation i Paramount Skydance, ušli su u utrku za preuzimanje ključnih dijelova Warner Bros. Discoveryja (WBD), jednog od najmoćnijih konglomerata u svjetskoj zabavnoj industriji

Riječ je o transakciji koja bi mogla zauvijek promijeniti globalni medijski poredak: preuzimanju koje bi redefiniralo streaming, filmsku produkciju i televiziju kakvu poznajemo.

Rasprodaja stoljeća

Warner Bros. Discovery već mjesecima balansira između rasta i pada. Dok se HBO Max i filmski studio Warner Bros. drže snažno, segment tradicionalnih televizijskih mreža (CNN, TBS, Discovery, HGTV) bilježi dvoznamenkasti pad prihoda.

Kompanija je u lipnju najavila da će se razdvojiti na dvije zasebne kompanije, jednu za streaming i produkciju (Warner Bros.) i drugu za linearne mreže (Discovery Global). Taj potez otvorio je vrata mogućoj 'selektivnoj prodaji' , odnosno komadanju kompanije i prodaji samo onih dijelova koji su najvredniji.

'Imamo aktivan proces koji razmatra više ponuda i opcija', potvrdio je CEO Warner Bros. Discoveryja, David Zaslav, u razgovoru s investitorima, odbijajući komentirati pojedine ponude, ali ne skrivajući da je WBD otvoren za promjene.

Comcast: tihi gigant koji se priprema za potez

Prema informacijama Reutersa, Comcast je već angažirao Goldman Sachs i Morgan Stanley kako bi procijenili ponudu za studijskii streaming segment WBD-a. Kompanija je dobila pristup internim financijskim podacima Warnera, što jasno pokazuje da su stvari već odmakle od faze 'istraživanja'.

Comcast je američka multinacionalna medijska i tehnološka kompanija sa sjedištem u Philadelphiji, vlasnik NBCUniversal i brenda Xfinity, koja pruža internetske, TV, telefonske i streaming usluge te upravlja filmskim studijima i tematskim parkovima.

Comcast je paralelno u procesu odvajanja većine svojih kabelskih mreža u novu tvrtku pod nazivom Versant, čime bi se rasteretio regulatornih ograničenja i postao agilniji za novu akviziciju. U medijskim krugovima sve glasnije se spominje da bi Comcast mogao preuzeti Warnerove studije i HBO Max, kombinaciju koja bi mu donijela ozbiljnu prednost pred Disneyjem i Amazonom.

Netflix bira samo najbolje komade

Za razliku od Comcasta, Netflix pristupa s oprezom, ali i strateškom pronicljivošću. Kompanija je angažirala Moelis & Co da istraži mogućnost djelomične akvizicije, iako suizvršni direktor Ted Sarandos jasno poručuje: 'Netflix nema interesa za preuzimanje tradicionalnih TV mreža. Fokusirani smo na sadržaj i inovaciju, ne na linearnu televiziju'.

Netflix time cilja na studijski i streaming segment WBD-a, prepoznajući potencijal u bogatom portfelju franšiza, od DC univerzuma i Harry Pottera do HBO-ovih hitova poput Successiona i The Last of Us.

Paramount Skydance ide na sve ili ništa

Treći igrač, Paramount Skydance, pod vodstvom Davida Ellisona, iinače sina milijardera Larryja Ellisona, ide na sve ili ništa – želi kupiti cijeli WBD. Do sada su podnijeli tri ponude, od kojih je najnovija, teška oko 23,5 USD po dionici, odbijena kao preniska. Ipak, u Paramountu ne odustaju, uvjereni da bi spoj Paramountovih mreža i Warnerovih studija stvorio novi globalni megaprodukcijski centar.

Ako bilo koja od ponuda uspije, industrija zabave više neće biti ista. Spajanje Warnera s bilo kojim od tri kandidata značilo bi konsolidaciju bez presedana, manji broj moćnijih studija, veća koncentracija sadržaja i sve žešća borba za publiku.

Stručnjaci upozoravaju da bi takav scenarij mogao pokrenuti regulatorne istrage i političke pritiske, osobito u SAD-u, gdje je već izražena zabrinutost zbog koncentracije moći u streaming sektoru. No, u eri kad sadržaj i brendovi znače sve, logika biznisa prevladava: tko ima više nalova, ima i budućnost.

Analitičari tržišta procjenjuju da Comcast ima najveće šanse, zbog kapitalne snage, iskustva u akvizicijama i strateškog restrukturiranja koje mu daje prostor za veliki potez. Netflix pak ima prednost u fleksibilnosti i inovacijskom imidžu, dok bi Paramount Skydance mogao iznenaditi ako pronađe dodatne investitore.

Jedno je sigurbo, tko god izađe kao pobjednik, promijenit će lice industrije zabave i, vjerojatno, ispisati povijest.