JEDNOSTAVNO I FINO

Zaželjeli ste se kokica? Ako još niste probali ove zdrave varijante, krajnje je vrijeme da to učinite

  • Autor: E. K.
  • Zadnja izmjena 13.02.2019 12:28
  • Objavljeno 13.02.2019 u 12:28
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Paše li išta bolje od zdjelice ukusnih kokica dok uživamo u omiljenoj seriji ili filmu? Jeste li znali da se zdrave i ukusne kokice mogu napraviti i od sve popularnijih žitarica poput kvinoje ili amaranta?

Ove dvije, u našim krajevima donedavno vrlo egzotične namirnice, sve su popularnije zahvaljujući svojim bogatim nutritivnim svojstvima, a imaju doista raznolik način primjene.

Radi se o cjelovitim žitaricama, iznimno poželjnih na svakodnevnom jelovniku.

Kvinoja koja potječe iz Južne Amerike vrlo je korisna namirnica i za najmlađe, jer se radi o jedinstvenoj žitarici koja sadrži svih devet bitnih aminokiselina koje su važne na dobrobit cijelog organizima i njegovo funkcioniranje.

Često nazivana i 'zlatom Inka', u svoje je svakodnevnu prehrane rado uključuju i vegani i vegetarijanci. Osim proteina, kvinoja je bogat izvor magnezija, željeza, bakra i fosfora.

Iako je mnogi stavljaju u variva, juhe ili čak i kolače, manje je poznato kako se od kvinoje mogu napraviti iznimno ukusne kokice (baš kao i klasične od kukuruza u tavi - i to bez masnoća) koje izgledaju kao krupno zrno i imaju okus koji podjeća čak na orahe. 

Slasnu zamjenu za klasične grickalice  možete napraviti i od amaranta, bezglutenske žitarice, bogate visokovrijednim sastojcima poput proteina i kalcija, a negdje poznate i pod nazivom šćir, štir ili rumenika.

Proces izrade kokica potpuno je jednak kao i onih od kukuruza s tim da ne morate stavljati ulje. Zagrijte tavu, stavite kvinoju ili amarant, posolite, cijelo vrijeme tresite tavu i samo pripazite da ne izgore. Iako su minijaturne vrlo su ukusne i zdrave. 

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!