KREACIJE ZA CRVENI TEPIH

Zablistajte u bajkovitoj haljini Matije Vuice

  • Autor: Antonija Biloglav
  • Zadnja izmjena 22.04.2011 09:50
  • Objavljeno 22.04.2011 u 08:51
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Svestrana umjetnica, glazbenica, kostimografkinja i dizajnerica Matija Vuica postala je svojevrsni modni sinonim za izrazito ženstvene i glamurozne haljine, uvijek s nekim posebnim detaljem, prizvukom etna, punka, metala, rocka. Ujedno senzualne i moćne, njezine haljine prate liniju tijela, naglašavajući ljepotu, ali i snagu žene. Odabiru ih poznate osobe za crvene tepihe, mladenke za glamurozna vjenčanja i maturantice za završni tulum na kojem za sebe žele nešto posebno iz Matijine modne radionice

Dizajnerski rad Matije Vuice razvijao se paralelno s pjevačkom karijerom, pa je njezina prva revija bila prije točno 30 godina u Kulušiću. I prije te prve revije dizajnerica se stalno igrala krpicama, a dolaskom u Zagreb otvorile su joj se bezbrojne mogućnosti.

'Hodala sam po Hreliću, po buvljacima, stopirala do Münchena, sve u potrazi za finim materijalima, otkačenim komadima i modnim dodacima. Imala sam prijateljicu koja je studirala u Beogradu pa mi je otkrila jednu staru proizvodnju svile', prisjeća se Matija, a upravo od te svile je i napravila svoju prvu kolekciju prikazanu na koncertu.

Bile su to osamdesete i bilo je to vrijeme eksplozije kreativnosti, Matija i članovi njezina benda bili su hodajući eksponati uvijek spremni na nove modne izazove

Matej Grgić

Matej Grgić

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Dizajniranje je do upoznavanja s Anom Lendvaj, novinarskom jednog dnevnog lista, bilo samo igra, a kada je ona otkrila bogatstvo Matijinih haljina potaknula ju je da počne ozbiljnije raditi revije.

'Bilo je to vrijeme puno životnije. Tada nije postojalo ono što se danas zove trendi cure', kaže Matija, koja je počela s tzv. uličnom modom. Revije su se održavale u nedovršenim zgradama Novog Zagreba, u pothodnicima i diskotekama poput Lapidarija i Kulušića. Modeli su joj bili zanimljive cure koje je zaustavljala ispred Kavkaza i Zvečke.
'Avangardne modne revije bile su dio tada alternativne zagrebačke modne scene kojoj su pripadali i Tonći Vladislavić, sada profesor na TTF-u, ali i mnogi drugi divni ljudi', kaže Matija.

Bila je to jedna velika stvaralačka igra.

U toj živopisnoj i poticajnoj sredini Zagreba 80-ih i razdoblja kreativnosti kojeg se mnogi s nostalgijom prisjećaju Matija se isprofilirala u cijenjenu dizajnericu koja je nakon 90-ih, negdje potkraj rata, počela raditi i prve kreacije za Doru, ali i za razne glazbene emisije. Prvi celebrityji koji su prošetali u njezinim kreacijama bili su Daniela Trbović, Senka Bulić, Mia Begović, Vanja Matujec, Alka Vuica i mnoge druge.

Njezine haljine postale su must have glamurozni komad ako želite zablistati na crvenom tepihu. Dizajnerica ih uvijek radi u svojevrsnim valovima, a drapiranjem i isticanjem ženskih atributa stvorila je prepoznatljiv modni potpis. Njezine kolekcije su interesantne, ženstvene i glamurozne kad ih oboji u crveno poput 'Ruže u asfaltu', kad se igra metalom i svilom kao u kolekciji 'Okovana', ali i kad koristi kristale i metalne štitnike koji su u jednoj njoj posebnoj kolekciji stvorili nevjerojatnu energiju i opčinili publiku.

U svim svojim kreacijama koje su nadahnute događajima, tkaninama, putovanjima Matija nastoji utkati malo onog svog roka, punka, heavy metala, a sve je podvučeno putenošću, seksipilom i snagom ženeZa svoje klijentice kaže da su posebne žene koje znaju što hoće, koje žele haljinu u kojoj će biti primijećene.

'Ona je snažna seksi žena koja zna što želi', kaže Matija, dodajući da su joj upravo pisma koja dobiva preko svoje internetske stranice najdraže pohvale i samo njezin svijet. Stoga ono izvan nije niti bitno. No ipak priznaje da je površne kritike, koje su napisane na način 'ovo mi se sviđa, a ovo mi se ne sviđa', mogu izbaciti iz takta, dok je analitička kritika, koja priču stavlja u kontekst sveukupnog rada, sadašnjeg trenutka, modnog izričaja, inovativnosti, načina izrade izbora materijala, potiče i nju uvijek respektira.

Ova svestrana umjetnica izuzetno cijeni dizajnericu Vivienne Westwood.

'Vivienne Westwood je meni bila veliki uzor, ne zbog tog što ona radi ili zbog haljina koje radi, jer nemam niti jednu njezinu kreaciju, već zbog njezine energije, buntovnosti, slobode u kojoj kaže sve što želi, a ima kompletan respekt modnog, kritičarskog i cijelog svijeta', kaže Matija.

Ona sama priznaje da uvijek prije stvaranja kolekcije ima jedan unutarnji razgovor s Bogom, od kojeg traži snagu i podršku.

Matej Grgić

Matej Grgić

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Haljina koju poklanja Matija Vuica

Tako će biti i kada ove godine bude pripremala slavlje za jubilarnu 30. godišnjicu modnog i glazbenog rada. S originalnim sastavom grupe Trotakt Projekt od kojeg je sve krenulo planira napraviti veliku feštu, a sprema i veliku reviju s manekenkama i prijateljicama koje su obilježile njezin modni put.

'Spremamo CD i DVD, dokumentarac o tome što se sve otada dosad događalo, a imamo i kompletno snimljen album još od prije 30 godina koji Jugoton nije htio objaviti. Učinit ćemo to mi sada i bit će autentičan, točno onakav kako je tada zvučao' kaže Matija.

Želimo im sretnu 30. godišnjicu rada, a vama, drage čitateljice, želimo da napišete najoriginalniju poruku zašto baš vi trebate osvojiti haljinu Matije Vuice u kojoj ćete zablistati na maturalnoj.

Kroz priče o uspjehu u svijetu mode, domaći dizajneri i tportal.hr pokrenuli su nagradni natječaj kojim maturanticama daruju vrijedne dizajnerske kreacije. Haljine će pripasti djevojkama koje pošalju najuvjerljiviji tekst zašto baš one zaslužuju nagradu.

Prijava se vrši tako da se priređivaču šalje prijava na e-mail adresu: tportal@portal.hr zajedno s osobnim podacima (ime i prezime, adresa i broj mobitela) te kratkim tekstom na temu 'Zašto baš ja zaslužujem osvojiti dizajnersku maturalnu haljinu'. Uz prijavu je obavezno navesti i tri haljine za koje se šalje prijava. Natječaj traje od 18. travnja do 6. svibnja. Svaka sudionica ima pravo sudjelovati samo jednom.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi