KVALITETNO OPUŠTANJE

Trčanje je protuotrov za pandemijski stres, ali ne treba pretjerivati

  • Autor: G.R./Hina
  • Zadnja izmjena 16.02.2021 09:54
  • Objavljeno 16.02.2021 u 09:54
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: James Porcini / Cultura RF / Profimedia

Kvalitetno opuštanje važnije je nego prije s obzirom na pandemiju i izazove koje ona nosi. Jedan od načina je trčanje, ali i bilo koja druga vrsta vježbe

'Napetost koju osjećamo potrebno je otpustiti', kaže Ingo Froboese, profesor na sportskom sveučilištu u Koelnu.

Njegov savjet: Od stresa možete doslovno otrčati. Vježbanje otpušta endorfine i snizuje hormone stresa. Usto, čak i umjereno vježbanje rezultira povećanjem osjećaja sreće i zadovoljstva, pokazale su studije.

No ako želite na taj način ublažiti stres, pripazite da ne pretjerate.

Pretjerate li s vježbanjem kad ste već nervozni, možete izazvati suprotan učinak i podignuti razinu kortizola, hormona stresa.

U idealnim situacijama vježbat ćete vani, na svježem zraku i dnevnom svjetlu što je isto dobro za vas. 

Sport otpušta hormone poput serotonina i dopamina koji pomažu koncentraciji, popravljaju raspoloženje i povećavaju vlastiti osjećaj dobrobiti, kaže sportska znanstvenica Johanna Rupp. 

Vrlo je važno odabrati sport u kojem uživate. Ako vam vježbanje nije zabavno, neće vam ni pomoći u ublažavanju stresa nego će samo postati još jedna 'gnjavaža' povrh druge. 

Ako vam je bicikliranje draže od trčanja, sjednite na bicikl, odaberite igranje stolnog tenisa u parku ili samo šećite. 

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!