JEDNOSTAVNA PRAVILA

Stavite kilograme pod kontrolu: Ovo su najbolji načini za izbjegavanje jesenskog debljanja

  • Autor: E. K.
  • Zadnja izmjena 16.10.2021 21:09
  • Objavljeno 16.10.2021 u 21:09
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Daniel Dash / Panthermedia / Profimedia

Čim zakoračimo u jesen, a temperature krenu dolje, naša svakodnevica postaje sve više ispunjena događanjima koja ne podrazumijevaju veće aktivnosti ili češći boravak u prirodi, pa više provodimo vrijeme u zatvorenim prostorima i dakako, uz neizbježne jesenske delicije

Premda se gotovo svi slažemo u mišljenju da i ovo doba godine itekako privlači svojim bojama i bogatim plodovima, jesen i zima općenito su dio godine u kojem puno manje boravimo vani i – manje smo tjelesno aktivni.

To u konačnici može značiti gomilanje mrskih kilograma, osobito ako smo ih tijekom ljeta uspjeli staviti pod kontrolu kombinacijom prehrane i tjelovježbe. Dakako, ne želimo nikome zabraniti uživanje ​​u omiljenim slatkišima za Noć vještica ili omiljenoj jesenskoj deliciji, kesten pireu sa šlagom, ali ako ste se preznojavali i namučili oko kilaže, postoje neki jednostavni savjeti koje možete slijediti da je zadržite i ne udebljate se, kažu stručnjaci.

Što više boravite vani

Stresan početak nove školske ili akademske godine, hladnije vrijeme i češći boravak u zatvorenom mogu utjecati na to da se vaša kilaža počne povećavati. Prema riječima američke dijetetičarke Laure Burak, obavezno se nastojite što više kretati kad god možete. Ako pretjerate u omiljenim jesenskim delicijama, potrošite ih u šetnji ili ponekad, ako to dopuštaju vremenske prilike, na posao otiđite biciklom kako biste se razgibali. Umjerena tjelesna aktivnost iznimno je bitna za zdravlje, upozorava ona.

Opskrbite se zdravim grickalicama

Kako više boravimo u kući, dobra je ideja opskrbiti se zdravim grickalicama poput orašastih plodova, sjemenki, voća, povrća, žitarica ili humusa da ne biste pali u napast pojesti slatkiše iz 'kriznih' zaliha. Ako još uvijek radite od kuće, vodite računa o tome da u hladnjaku i smočnici uvijek imate dovoljno namirnica za kvalitetne i zdrave obroke koje možete brzo i lako pripremiti.

OKIDAČI UPALA

Hrana koju treba izbjegavati ako želite smršavjeti

Pogledaj galeriju
14

Što više sami pripremajte obroke

Još jedan sjajan način da izbjegnete gomilanje kilograma je to da kod kuće što više kuhate i što manje naručujete hranu. Bitno je u organizam svakodnevno unijeti potrebne nutrijente kako biste mogli funkcionirati, a zdrava i izbalansirana prehrana ključ je vitke figure, pa to uvijek imajte na umu. Naravno, ključ je u umjerenosti, a slobodno tu i tamo 'zgriješite' npr. slasnom pizzom.

Povećajte unos vlakana

Američka dijetetičarka Kim Rose ističe da je unos vlakana ključan korak u regulaciji težine.

'Vlakna vam pomažu da ostanete siti dulje vrijeme, a istovremeno smanjuju apetit, pa pokušajte u svakodnevnu prehranu uključiti hranu bogatu vlaknima, poput voća, povrća, žitarica i mahunarki, kaže Rose.

Dodaje i da svakako u prehranu uvrstite sezonske plodove bogate vlaknima: jabuke, bundevu, špinat, brusnice...

KORISNI SAVJETI

Da, moguće je: Evo kako prehranom držati kilograme pod kontrolom i pri tome se dobro osjećati

Pogledaj galeriju
30

Nemojte podizati raspoloženje slatkišima

Jesen znači više vremena provedenog kod kuće, uz moguću posljedicu poput sezonske depresije. Neke to može dovesti i do emocionalnog prejedanja, a neizbježna posljedica toga je debljanje.

Kako biste spriječili debljanje zbog emocionalnog prejedanja, važno je prepoznati razlike između tzv. emocionalne gladi i fizičke gladi pa se prije jela zapitajte 'Jesam li fizički gladan/na ili mi je jednostavno dosadno'? ili 'Jesam li fizički gladan/na ili sam samo tužan/na?'.

Savjet: kad god poželite jesti iz emocionalnih razloga, pokušajte pronaći drugu, zdraviju aktivnost, poput razgovora s članovima obitelji ili prijateljima, čišćenja kuhinje ili jesenske šetnje!

Ne preskačite vježbanje

Kako su dani sve kraći, a vrijeme hladnije, možda ćete i vi doći u napast da preskočite svoju rutinu vježbanja. Kalorična hrana koju konzumiramo tijekom jeseni i zime može dovesti do gomilanja kilograma, pa ako ne nastavite s vježbanjem, kilaža bi se mogla ponovno promijeniti, ali ne u smjeru u kojem biste htjeli. Stoga nađite motiv za vježbanje – osjećat ćete se puno, puno bolje.

NEPRIJATELJI RAVNOG TRBUHA

Želite li stesati struk, ovo morate izbaciti s jelovnika

Pogledaj galeriju
9

Jedite više povrća, a manje slatkiša

Konzumiranje više povrća važan je dio izbjegavanja jesenskog debljanja. Povrće je fantastično za to jer je niskokalorično, a bogato vitaminima, mineralima i vlaknima, pa ga možemo dosta pojesti, a da ne pretjeramo s unosom kalorija.

Osim toga, vlakna koja dobijemo unosom povrća mogu pomoći da se osjećamo dulje sitima.

Kako biste uvrstili više povrća u svoju jesensku rutinu, isprobajte različite recepte za ukusne salate ili variva. Ako ste i vi među ljubiteljima Halloweena, koji je mnogima omiljeni jesenski praznik, pripazite na količine neizbježnih slatkiša i grickalica što se obično konzumiraju uz filmove i serije na tu tematiku.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!