TEST

Renault Scenic X-Mod - pustolov u duši

28.02.2014 u 16:31

  • +6

Renault Scenic X-Mod 1.5 dCi

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Bionic
Reading

Razlog popularnosti SUV-ova i crossovera te njihov strelovit rast na tržištu leži u omjeru uloženog i dobivenog. Naime, većina vozača ne provodi vikend u bespućima, štoviše, mnogi se rijetko nađu i na makadamu, ali to ne znači da ne žele posjedovati vozilo koje se ondje osjeća kao kod kuće. Ili barem tako izgleda

U Renaultu su zbrojili dva i dva i izbacili Scenic X-Mod, automobil koji uz tek blage preinake u odnosu na standardni Scenic nudi sve ono što bi jedan ovakav kupac mogao poželjeti.

Za početak tu je robusni(ji) izgled s čvršćim plastičnim zaštitama karoserije i metalnom zaštitom podnice, zatim 10 mm viši razmak podvozja od tla, krovni nosači koji naglašavaju avanturistički duh vlasnika i, šećer na kraju, specijalne gume M+S i elektronski sustav Extended grip koji modifikacijom reakcija električnog programa stabilnosti automobilu osigurava bolje vozne osobine na zahtjevnim podlogama.

Prije no što kriknete gdje je integralni pogon - valja napomenuti da je Scenic X-Mod nasljednik Scenica RX-4, automobila koji je raspolagao integralnim pogonom. Ukoliko su se Francuzi u posljednje dvije generacije robusnijeg Scenica suzdržali od istog, znači da potrebe za njim u ovoj klasi ionako nije bilo, posebice kad se u obzir uzme koliko Extended grip zapravo dobro radi.

Ova zima je podbacila, no u nedostatku snijega pronašli smo blato te moramo priznati da nam je X-Mod pružio zadovoljavajući osjećaj sigurnosti za upravljačem. Sigurnosti da ćemo ga izvući i iz naočigled neprolazne kaljuže. Tri režima kontrole ESP-a i trakcije funkcioniraju oduzimanjem okretnog momenta pogonskim kotačima, čime je osigurana najbolja moguća prijemljivost između guma i podloge.

10 mm viši međuosovinski razmak nije se pretjerano loše odrazio na voznu dinamiku automobila budući da monovolumeni ionako nisu najsretniji kad ih ganjate kroz povezane zavoje, no zato se ovjes pokazao savršeno podešenim na oštećenim prometnicama i neravninama. 1,5-litreni common-rail dizelaš uparen je sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, što je već dokazana kombinacija koja funkcionira rafinirano, pouzdano i, najvažnije - štedljivo. 110 KS i ponajprije 260 Nm okretnog momenta dovoljno je za ugodno krstarenje autocestom i gradsku vožnju bez prečeste potrebe za hvatanjem ručice mjenjača. Efekt turbo-rupe je zamjetan, no valja priznati da elastičnom dizelašu ne manjka ‘force’ kad je potreba za prestizanjem u pitanju.

Najbolja strana Scenica X-Mod je njegova praktičnost. Petero putnika bez problema će se smjestiti a da nikome ne uzmanjka prostora za koljena, ramena ili glave. Prtljažnik će standardno progutati 470 litara uz zadovoljavajuće nisku visinu praga, a ne valja zaboraviti niti sijaset pretinaca za odlaganje sitnica koji se nalaze posvuda.

Sve u svemu, Scenic X-Mod jedan je od onih automobila koji osvaja već na prvu upotrebu. Posebice u ovoj izvedbi koja od standardne košta tek 6.600 kuna više. Svakako preporučujemo.

Proizvođač: Renault
Model: Scenic X-Mod
Vrsta motora: 1.5, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.461 cm3
Snaga (kW/KS): 81/110 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 260 @ 1.750 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,0/6,8/5,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,5 s
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.373/1.850/1.700
Cijena do registracije: 154.500 kuna