Jacques Playe, globalni direktor za pakiranja i razvoj proizvoda u L'Oréalu, s nama je podijelio koliko su ulaganja u inovacije ključna, ali i s kakvim se izazovima suočavaju velike kompanije pri uvođenju održivih rješenja na globalnoj razini. Razgovarali smo i o spremnosti potrošača na promjene, ulozi brendova u poticanju odgovornijeg ponašanja te budućnosti refill sustava i recikliranih materijala
Na nedavnoj L'Oréalovoj konferenciji u Parizu imali smo priliku iz prve ruke doznati kako globalni lideri razmišljaju o budućnosti kozmetičke industrije u svijetu u kojem je održivost postala imperativ. U središtu pozornosti nisu bile nove formule i proizvodi, već važna pitanja o utjecaju pakiranja na okoliš te o tome kako kozmetička industrija može postati predvodnik održivih promjena.
Upravo zato smo s posebnim zanimanjem razgovarali s Jacquesom Playeom, direktorom za globalna pakiranja i razvoj u L'Oréalu, osobom koja već godinama stoji iza inovacija u dizajnu i materijalima pakiranja najveće kozmetičke kompanije na svijetu.
S nama je podijelio svoje stavove i razmišljanja o inovacijama koje oblikuju pakiranja budućnosti, mogućnostima smanjenja ili potpunog izbacivanja plastike te o tome kako L'Oréal vidi svoju ulogu u stvaranju održivije i ljepše budućnosti za sve.
Kakva je vaša vizija za budućnost pakiranja u kozmetičkoj industriji? Koja je bila najneugodnija odluka o održivosti što ste je morali donijeti? Nešto što se sukobljavalo s imidžom brenda, možda ciljevima troškovnika ili očekivanjima potrošača?
Mislim da je to PCR plastika (PCR označava materijal nastao recikliranjem plastike koja je već bila u upotrebi). Do sada je bilo izuzetno teško pronaći PCR jer je industrija plastike još uvijek linearna, s visokim emisijama i nedostatkom kružnosti.
Put do održivosti nije jednostavan, pogotovo zato što su ciljevi postavljeni vrlo visoko. Prošle godine postigli smo udio od 39 posto PCR plastike, što je dvostruko više od prosjeka ostatka industrije. Dolazak do takvih rezultata zahtijeva veliku borbu i predanost.
Možemo znači zaključiti da je to prije bio trošak, a sada investicija. Je li tako?
Trošak je pronaći izvore jer već sad dostižemo nisku granicu mogućnosti pronalaženja novih izvora.
Trenutno istražujemo nove tehnologije, poput enzimskog recikliranja, a dosad smo se fokusirali isključivo na mehaničko recikliranje. Možda ste već čuli za Carbiosovu tehnologiju, što je enzimsko recikliranje PET-a. Postoji još jedna tehnologija prema kojoj radimo, a zove se PureCycle te se temelji na pročišćavanju polipropilena.
Godine 2019. lansirali ste kremu u tubi La Roche Posay Anthelios, čiji je sastav 66 posto papir. Možemo li očekivati još takvih primjera u budućnosti, poput papirnatih tuba, ili što je sljedeći korak?
Čepovi! Ali ne govorim o plastičnim čepovima, već o papirnatim čepovima. Dakle to je novost. Startup imena Blue Ocean Closure proizvodi čepove poput plastičnih, ali od papira. Još uvijek radimo na tome, ali rješenje još nije spremno za lansiranje. Ipak, mogu reći da smo ostvarili velik napredak u odnosu na prije dvije godine te da smo vrlo blizu ostvarenju te zamisli. Eto, to je jedan primjer onoga što bi mogla biti budućnost papira.
Nadalje, radimo na bočicama, točnije tubama. Papirnata tuba kreme Anthelios bila je prvi pokušaj zamjene plastike papirom, no u njoj ipak ima plastike. Dakle nastavljamo putovanje s Pabocom, danskim startupom s kojim surađujemo, ali i s drugim kompanijama s kojima smo na tom putovanju stvaranja papirnate boce.
Moramo imati na umu to da je vrlo teško imati učinkovit spremnik od papira. Puno je lakše prihvatiti onaj od papira i zato mislim da ćemo početi s čepovima. Ali – stiže, stiže...
Mislite li da ćemo živjeti u svijetu u kojem plastika više neće biti prisutna u industriji pakiranja, naravno, u kozmetičkoj industriji?
To je moguće, no ne već 2030. godine. Ipak, nakon 2030. moramo biti spremni, pa zato imamo vrlo aktivan istraživački plan: možemo zamijeniti plastiku papirom, staklom ili možda nečim što još ne postoji.
Imamo vrlo jasan plan za plastiku – manje plastike.
Prvi korak je korištenje 'bolje' plastike, dakle PCR-a, da bismo na kraju došli do njezine potpune eliminacije. Koje su mogućnosti razvijanja pakiranja bez plastike? To neće biti moguće kratkoročno integrirati u sve proizvode, ali mislim da ćemo vrlo brzo moći razviti čepove bez nje, a i to je dobar početak.
Na koje pakiranje bi L'Oréal trebao biti najponosniji?
L'Oréal ima atraktivna pakiranja, ali i konkurencija nudi iznimno kvalitetna rješenja, što s pažnjom pratimo i poštujemo. Prijelaz na pakiranja s mogućnošću ponovnog punjenja predstavlja veliku promjenu, jer prije pet godina takve opcije nisu postojale. Danas imamo tehnička i industrijska rješenja za refill u svim kategorijama, od njege do parfema.
Ulje za kosu Kerastase odlikuje se elegantnim dizajnom, na koji smo iznimno ponosni. Vanjski dio bočice izrađen je od prozirnog stakla, a unutarnji spremnik za punjenje izrađuje se od plastike u obliku kapljice, što proizvodu daje izgled parfema. Ta prozirnost i sofisticiranost stvaraju dojam premium kvalitete, a to je i naš cilj.
Koja je najveća promjena u pakiranju što ste joj svjedočili tijekom svoje karijere?
Činjenica je da su se industrija i način na koji radimo u njoj potpuno promijenili u pet godina. Prije je to bio tek tim inženjera, a sada se u mom timu nalaze i dizajneri i stručnjaci za pojedine materijale, što je nužno da bismo mogli razviti pakiranje budućnosti.
Zašto dizajneri? Morate napraviti izbalansiran spoj između mehaničkih svojstava pakiranja, poželjnosti pakiranja i održivosti pakiranja.
Dakle velika promjena je suradnja između inženjera i dizajnera, općenito različitih stručnjaka. A druga promjena je to da smo imali puno stručnjaka za znanost o materijalima u istraživanju formula, no sada moramo tražiti nove materijale u pakiranju, pa moram imati stručnjake za to. Evo, čep koji sam vam upravo pokazao – velika promjena je u tome da sam prije pet godina imao samo inženjere za pakiranje, a sada imam multidisciplinarni tim dizajnera, inženjera i znanstvenika za znanost o materijalima.
Kako odlučujete koje ideje implementirati u koji brend? Igra li imidž brenda ulogu u vašoj odluci?
U sklopu programa održivosti najprije analiziramo količinu materijala za pakiranje za svaki brend pojedinačno. Na temelju tih podataka definiramo prioritete i usmjeravamo napore tamo gdje možemo ostvariti najveći utjecaj. Primjerice, kod velikih brendova, poput Elseve linije za njegu kose brenda L'Oréal Paris, posebno radimo na smanjenju težine pakiranja i razvoju opcija za ponovno punjenje. Takvi brendovi imaju značajan utjecaj, pa su naši napori usmjereni na postizanje konkretnih rezultata u suradnji s njima.
Dakle vodimo se s mišlju kakav utjecaj ima određeni brend. Održivost nekog malog brenda šminke možda nije prioritet sutra, što ne znači da neće biti prioritet prekosutra. Imajući to na umu, moramo odrediti prioritete kako bismo imali najveći utjecaj na smanjenje plastike, povećanje PCR-a itd.
Znači li to da je lakše implementirati takve ideje u luksuzne proizvode?
Surađujemo sa svim odjelima grupacije, no pristup nije isti za sve. Plastična boca šampona je plastična boca šampona, ali s proizvodima luksuznih brendova je drugačije, stoga je i pristup drugačiji.
Smanjenje težine pakiranja luksuznijih proizvoda je drugačija priča jer sama težina pakiranja zapravo je snažan atribut luksuza. Ipak, aktivno promišljamo o atributima luksuznog pakiranja kao što su graviranje, završna obrada te omjer između čepa i boce.
Kako možete stvarno napraviti promjenu u ponašanju potrošača tako da oni shvate da su punjenja također dio luksuza?
Ova kampanja je dugoročan proces, ali prednost je u tome što već imamo sve potrebne tehničke i industrijske predispozicije za to.
Brend pritom igra ključnu ulogu, jer danas mogućnost refilla smatramo novim standardom i dijelom modernog životnog stila.
Bez obzira radi li se o luksuznom ili kakvom drugom proizvodu, originalno pakiranje često je već prepoznatljivo i ikonično. Upravo zato želimo omogućiti da korisnici zadrže taj originalni dizajn, a istovremeno koriste refill. Na taj način korištenje punjenja postaje poput čuvanja komada povijesti kroz to autentično i ikonično pakiranje proizvoda.