ZDRAVO I UKUSNO

Pet namirnica koje moraju biti na dječjem jelovniku

  • Autor: tnative
  • Zadnja izmjena 19.09.2018 13:57
  • Objavljeno 03.09.2018 u 15:36
tportal

Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Pixabay

Poznato je da djeca trebaju imati zdrav i raznolik način prehrane da bi bila zdrava, sretna i puna energije. Donosimo pet zdravih namirnica blagotvornih za dječje zdravlje, namirnica koje utječu na dječju koncentraciju i pamćenje, stvari koje će im u novoj školskoj godini biti od koristi.

I kad ne idu u školu vaši mališani moraju jesti i piti zdravo, no kad krenu u školske klupe pa se pred njima pojave izazovi, zadaće, napori, učenje, testovi... vro je bitno da su osnovni obroci, međuobroci, grickalice i napitci jako dobre kvalitete. Zdrava hrana vašim će mališanima pomoći da bolje upijaju znanje i da imaju više energije, a ovo je pet najzdravijih namirnica koje bi se redovito morale nalaziti na jelovniku školarca.

tportal

Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Pixabay

Voda

Iako klincima voda uopće nije zanimljiva jer je ne reklamira kakav lik iz crtića, upravo je ovaj zdravi napitak jedan od presudnih sastojaka za održavanje energije, piše Yahoo Shine. Kada su dehidrirana, djeca su vrlo zbunjena te se jako teško koncentriraju, stoga je važno voditi računa o tome da piju dovoljno vode.

Kako ih nagovoriti da je piju?

Djeca obično ne shvaćaju kada su dehidrirana, stoga je vrlo važno uvijek na dohvat ruke imati bočicu vode, posebice ako se živahno igraju ili provode vrijeme na suncu. Najbolje bi bilo izostaviti vodu s okusom jer najčešće sadrži umjetne arome, boje i zaslađivače. Vodi možete pokušati dodati okus s par kapi limuna, no djeca obično ne vole kada 'nešto pluta'. Najbolji trik leži u odabiru bočice vode – prepustite klincima da sami odaberu bočicu koja im se najviše sviđa ili je, pak, zajedno ukrasite crtežima. Odlična ideja je i u vodu ubaciti nekoliko kockica leda neobičnih oblika ili u čašu vode staviti šarene slamke.

tportal

Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Pixabay

Zobena kaša

Cjelovite žitarice su najbolji izvor energije, posebice za mališane koji se još uvijek razvijaju i rastu. Vlakana i ugljikohidrati u zobenoj kaši pružaju dugotrajan i dosljedan izvor energije, a dobra vijest jest da je možete pripremiti na puno načina.

Kako ih nagovoriti da je pojedu za doručak?

Ako ikako možete, izbjegnite kupovnu zobenu kašu te je sami skuhajte. To neće oduzeti previše vremena, a izbjeći ćete dodane šećere, okuse i boje. U kašu dodajte malo meda i dok je još vruća, ubacite malo smrznutog bobičastog voća. Klinci neće moći odoljeti, posebice ako dodate i malo naribane čokolade na vrh.

tportal

Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Pixabay

Jaja

Poznato je koliko su proteini bitni za izgradnju mišića, a osim toga i dugo održavaju tijelo sitim. Međutim, klince je ponekad teško ili gotovo nemoguće nagovoriti da pojedu pošteni komad mesa. Stoga su jaja u ovome slučaju pravo rješenje. Jaja su čisti izvor proteina, a njihova mogućnost pripremanja na razne načine dodatno olakšava cijelu situaciju.

Kako ih nagovoriti da ih zavole?

Kajgana sa sirom klasično je jelo koje će većina djece pojesti, no isto tako užinu možete poboljšati kuhanim jajetom, a za male izbirljivce palačinke su odlično rješenje.

tportal

Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Pixabay

Banane

Mnoga djeca imaju iznenađujući nedostatk kalija, a taj problem se može manifestirati na razne načine, od letargičnosti do problema s pamćenjem. Kalij, koji je prijeko potreban organizmu za normalno funkcioniranje te pomaže u regulaciji živčanog i mišićnog sustava, nalazi se i u marelicama, smokvama i šljivama.

Kako ih nagovoriti da pojedu bar jednu dnevno?

Srećom, većina djece voli banane, no ako vašem djetetu baš i nisu drage, pokušajte komadiće smrznute banane pomiješati s jogurtom ili kremastim frapeom.

tportal

Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Pixabay

Riba

Istraživanja pokazuju povezanost pamćenja i uspješnosti na testovima s konzumiranjem ribe za doručak. Iako takav doručak ne bi oduševio ni jednog mališana, činjenica je da su pogodnosti ogromne. Omega-3 masne kiseline koje se nalaze u masnijoj ribi, poput lososa, dokazano smanjuju depresiju i hiperaktivnost te povećavaju koncentraciju. Osim toga, visoka razina proteina održava razinu šećera u krvi te organizam drži sitim i po nekoliko sati.

Kako ih nagovoriti da je zavole?

Istraživanja su pokazala da djeca trudnica koje redovito jedu ribu češće vole tu zdravu namirnicu. Klincima pokušajte prvo ponuditi nešto poznato, poput komadića tune, a zatim pokušajte s komadićima lososa ubačenih u kajganu ili sendvič za školu.

Donosimo najdetaljniji vodič za školarce: sve o gadgetima, opremi, prehrani, slobodnom vremenu i ostalim aktivnostima saznajte OVDJE.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!