HIT ESTETIKA

Ovo je tajna 'Ralph Lauren Božića': Američki klasik pokorio društvene mreže i zaradio milijune

22.12.2025 u 13:01

Bionic
Reading

Viralna blagdanska estetika brenda Ralph Lauren povećava vidljivost i prodaju brenda – rezultat dugogodišnjeg strateškog brušenja imidža i ponude proizvoda, piše Andrea Felsted iz BOF-a

Ako ste posljednjih tjedana skrolali društvenim mrežama, sigurno niste mogli izbjeći karirane uzorke, vijence od borovine i bogate crvene vrpce, sve uronjeno u topli sjaj pucketave vatre u kaminu.

Dobrodošli u 'Ralph Lauren Božić'. Ova estetika, koja pokazuje kako rekreirati prepoznatljiv Ralph Lauren stil za blagdane, nedavno je postala viralan hit i podigla vidljivost brenda do neba.

Desetljećima pažljivo polira imidž

Ovaj viralni trenutak pripremao se godinama. Ralph Lauren već gotovo desetljeće pažljivo polira svoj imidž i usavršava linije proizvoda. A imao je i sreće – našao se na raskrižju nekoliko povoljnih trendova.

Preppy stil doživljava veliki povratak, a Ralph Lauren je njegov zaštitni znak zahvaljujući klasičnim komadima poput pletenih pulovera, sakoa i ragbi majica. Čak i popularnost džempera s četvrtinskim patentnim zatvaračem, koji označava povratak sofisticiranom 'casual' izgledu, pridonosi rastu brenda, napisao je analitičar BNP Paribasa Laurent Vasilescu.

Narativi na društvenim mrežama danas crpe inspiraciju ne samo iz načina na koji se odijevamo, nego i iz onoga kako se želimo osjećati. U nesigurnim vremenima – osobito za blagdane – često tražimo utjehu u tradicijama prošlosti. Dodajte tome 'old money' ugođaj tihog luksuza, koji možda polako izlazi iz mode, ali još ne nestaje, i nije čudo da su pretrage za 'Ralph Lauren inspirirani Božić' na Pinterestu porasle za 3000 posto u četiri tjedna do 15. studenoga u odnosu na prošlu godinu.

Kate Hudson
  • Kate Hudson
  • Kate Hudson
  • Kate Hudson
  • Kate Hudson
Kate Hudson Izvor: Profimedia / Autor: BFA.com / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Kako je kompanija dočekala ovaj viralni trenutak?

Pod vodstvom izvršnog direktora Patricea Louveta, koji je preuzeo kormilo 2017., i naravno samog osnivača koji je i dalje aktivno uključen, Ralph Lauren se približio europskim modnim gigantima poput LVMH-a. Učinio je to pozicionirajući brend u luksuzniji segment i povlačeći se iz manje prestižnih maloprodaja. Čak su i outlet trgovine, koje i dalje imaju važnu, ali nedovoljno vidljivu ulogu, doživjele pravi 'glow-up'.

U sklopu te strategije brend je ulagao u ključne trgovine – gdje je njegov blagdanski izgled posebno naglašen – i usredotočio se na proizvode po kojima je najpoznatiji. Tajming je bio savršen: brend sada djeluje i luksuzno i pristupačno, dok europski rivali snažno dižu cijene.

Preokret je dodatno osnažen kreativnim marketingom: njihov prepoznatljivi Polo Bear ‘preselio’ je s odjevnih predmeta na veliko platno kroz prvi animirani film s maskotom. Kroz svoje kafiće i restorane Ralph Lauren na čelu je širenja luksuza na područje ugostiteljstva.

Iako je ‘Ralph Lauren Božić’ rastao organski, kompanija je poticala vezu s blagdanskom sezonom. Ove godine organizirali su blagdanske pop-upe u Seulu, Tokiju, Los Angelesu i Londonu, gdje posjetitelji na Sloane Squareu mogu popiti vruću čokoladu, kupiti poklon, napraviti sezonsku cvjetnu dekoraciju ili posjetiti Djedovu radionicu.

Redovi za selfieje pored vintage crvenog pick-up kamiona – uz obavezne Polo Bear pulovere – samo potvrđuju marketinški genij Ralpha Laurena.

Sam osnivač je Židov, rođen kao Ralph Lifshitz u Bronxu. No njegova sposobnost da ljude iz svih društvenih slojeva uvede u svoju interpretaciju američkog sna učinila je njegovu kompaniju jednako božićnim simbolom kao i punč ili film ‘Divan život’.

I drugi brendovi profitiraju zbog Ralpha Laurena

Prema podacima tvrtke EDITED, i drugi brendovi profitiraju od božićnog trenda. Odjeća u crvenoj, bordo i zelenoj paleti s dodacima zlatne, tartan uzorcima i motivima medvjedića pojavljuje se u trgovinama s obje strane Atlantika.

No, budući da je ta estetika neodvojivo povezana s Ralph Laurenom, upravo je ta tvrtka najveći dobitnik. Prema Launchmetricsu, blagdanski pop-up događaji dosad su generirali oko 6 milijuna dolara vrijednosti kroz objave, angažman i članke na društvenim mrežama.

Istina, internetski trendovi brzo se gase – Google i Pinterest podaci upućuju da je vrhunac 'Ralph Lauren Božića' možda već prošao. No svjetlo reflektora proteklih mjeseci zasigurno je učvrstilo vezu brenda s potrošačima.

Ova naracija također je istaknula Ralph Laurenov segment uređenja doma i ugostiteljstva, dodatno učvrstivši imidž lifestyle brenda, što kompanija aktivno razvija.

A kada se preppy stil ponovno povuče, kao što to svaki trend prije ili kasnije učini, Ralph Lauren će se znati prilagoditi. Riječ je o jednom od rijetkih luksuznih brendova koji i dalje njeguju različite podbrendove.

Potencijala za nastavak marketinških inovacija također ne nedostaje. Nedavno su predstavljene uniforme koje će američki olimpijski i paraolimpijski timovi nositi na otvaranju i zatvaranju Zimskih igara u Milanu u veljači, a Ralph Lauren će odijevati sportaše i na Ljetnim igrama u Los Angelesu 2028. godine.

Čuveni američki dizajner očito zna kako se prilagoditi promjenama sezone – i mode. Ako uspije održati taj ritam, sjaj njegova brenda potrajat će i dugo nakon što posljednje iglice bora otpadnu, a ukrasi se spreme u kutije.