Prepoznatljiv simbol dobrog života kakav propagira Ralph Lauren osvaja nove obožavatelje – i nagovara stare da izvuku svoje vintage komade iz ormara
Od upečatljivog loga brenda Supreme do isprepletenih slova G modne kuće Gucci, logotipi su prozor u dušu nekog brenda, a nalazimo ih diskretno ušivene na kragni košulje ili istaknute na stražnjem dijelu traperica. Neki postanu hit samo jednu sezonu, pa nestanu, no jedan je preživio sve modne cikluse – prepoznatljivi poni Ralpha Laurena.
Oznaka s ponijem pojavila se 1971. godine na ženskoj košulji na kopčanje, a već godinu kasnije i na danas kultnoj polo majici. Od tada je stekla status koji rijetko koji logo ima – nose ga studenti, tenisači, starija gospoda, modni fanatici, pa i najrazličitije subkulture; svi, na neki način, 'jašu' tog konja.
Tijekom predstavljanja debitantske kolekcije za Loewe, kreativni direktori Jack McCollough i Lazaro Hernandez nosili su pulovere s izvezenim ponijem – znak svojih američkih korijena i dokaz dugovječnosti simbola Ralpha Laurena. U drugim okolnostima pojaviti se s tuđim logotipom na prvoj reviji moglo bi djelovati neukusno. Ali ovdje – nije.
'Mislim da je Ralph oduvijek bio dizajner koji, bez obzira na pozadinu ili demografiju, uspijeva doprijeti do svih', kaže Kathleen Sorbara, vlasnica bruklinške vintage trgovine Sorbara’s. 'Svi smo, na neki način, nostalgični za Ralphom.'
Kupci posebno ističu kvalitetu
Kvaliteta je također jedna od konstanti koje obožavatelji brenda najčešće ističu i ključna je za njegovo trajno nasljeđe. Kada se tome doda količina proizvoda koje godišnje lansira ova višemilijardna kompanija, Ralph Lauren postaje idealan izbor i za nove i za stare kupce. Jeremy Kirkland, voditelj modnog podcasta 'Blamo!', kaže da je tijekom godina promijenio desetke komade brendova koje je kasnije prodao ili poklonio, ali da u ormaru uvijek čuva bijele i tamnoplave polo majice Ralpha Laurena.
'Postoji razlog zbog kojih se teško odvojiš od tog konja', kaže Kirkland. 'Kad si u kasnim dvadesetima ili tridesetima, pokušavaš se definirati nečim drugim osim onim što nosiš. Kasnije shvatiš da je to usamljeni put i da te neće usrećiti. Možeš se definirati nečim izvan odjeće, ali još uvijek želiš nositi vrhunsku odjeću, zar ne? E pa, Ralph ti to savršeno omogućava.'
Prognoze trendova govore da se preppy stil vraća, što bi moglo objasniti novi uspon ponija. Ali je li doista tako?
'Ljudi su se udaljili od koncepta tihog luksuza, ali su zadržali njegove elemente, kombinirali ih s estetikom normcore i neprestano ih nadograđuju. A kad sve to ubaciš u blender, rezultat je majica Ralpha Laurena s ponijem', kazao je Lawrence Schlossman, voditelj podcasta 'Throwing Fits'.
Na neki način, ponijeva sveprisutnost i dostupnost mogu biti razlog za to da ga najekstremniji modni entuzijasti izbjegavaju. 'Možda je u tome i subverzivnost – u činjenici da je to nešto što možeš kupiti u trgovačkom centru', kaže Schlossman, dodajući: 'Nešto što vidiš na svakom aerodromu, što ljudi nose diljem zemlje.'
On ističe da je logo od samog ukrasa postao istinski dio dizajna – poput kroja ili tkanine. Umjesto suvišnog brendiranja, poni danas odjevnom komadu daje ono ključno: bez njega bi džemper, polo ili jakna djelovali isprazno.
Danas on pak znači sve svima – znak je pripadnosti WASP nasljeđu, simbol težnje višem statusu, nostalgičan podsjetnik, statement, pa i forma suptilne ironije. Ukratko, on je ono što god želite da bude – osim jedne stvari: nikad nije dosadan.