legenda iz bronxa

Od polo majica do Taylor Swift: Ralph Lauren zna prodati priču kao nitko i mete konkurenciju

27.09.2025 u 19:36

Bionic
Reading

Dok se luksuzni svijet umara i posrće suočen s poskupljenjima i zasićenjem, Ralph Lauren ostaje postojan, građen na bezvremenskim osnovama i u svijetu u kojem se dobro izgleda, dobro miriše i lijepo stari. Trenutak zaruka Taylor Swift u njegovoj prugastoj haljini tek je najnoviji dokaz da legenda iz Bronxa i dalje kroji poželjan stil s lakoćom koja ne izlazi iz mode. Baš poput dobrog sakoa od tvida, Lauren je s godinama samo bolji

Kad je Taylor Swift objavila fotografije zaruka s Travisom Kelcejem, pažljivo režirani trenutak stila odigrao se gotovo filmski. U romantično uređenom vrtu, pod lukom od svježeg cvijeća i među bogatim zelenilom, pjevačica je nosila prugastu haljinu Polo Ralph Lauren od mješavine murva svile, midi duljine te s diskretnim crno-bijelim prugama na krem podlozi, a one su na fotografijama djelovale poput suptilno rasvijetljenih poteza kistom.

Gornji dio haljine oblikovan je tehnikom nabiranja tkanine, dvostruko postavljen da drži formu, s ravnim dekolteom koji graciozno uokviruje ključne kosti, dok se A-linija donjeg dijela meko spušta te naglašava romantičnu, ali neopterećenu siluetu. Posebna praktična draž skrivala se u detaljima: tanke naramenice bile su podesive i potpuno uklonjive, s diskretnim kopčanjem koje omogućava transformaciju u bandeau izgled, a sa strane su se nalazili ušiveni džepovi – mali, ali funkcionalan luksuz koji Swift često preferira u svakodnevnim kombinacijama.

Ovo je glavni razlog zbog kojeg se nakon 40-e osjećate sve umornije Izvor: Ostale fotografije / Autor: Montaža: Neven Bučević

Kada haljina postane viralna

Cijenom od 398 dolara, haljina Ralpha Laurena ponudila je upravo onu vrstu dostupne elegancije koja publici i obožavateljima pjevačice omogućava sudjelovanje u 'velikom trenutku' – pod uvjetom da brzo reagiraju. I doista, u web trgovini brenda rasprodala u približno dvadeset minuta: profili fanova i modni portali u stvarnom su vremenu dijelili izravne poveznice, aktivirali obavijesti o mogućoj obnovi zaliha i snažno pojačali potražnju. Taj efekt 'brzog rasprodavanja' samo je potpalilo nekoliko stilskih slojeva koji su zaokružili scenu zaruka.

Pjevačica je svoj stajling namjerno zadržala vrlo elegantnim i prigušenim – smeđe sandale Isola Louis Vuittona lijepo su se uklopile uz prugastu svilu, a na zapešću je nosila sat Cartier Santos Demoiselle s dijamantima (oko 32.000 dolara) i TNT narukvicu prijateljstva, božićni dar Kelceja, čime je cijeli look dobio notu diskretnog sjaja. U nizu fotografija pažljivo su se izmjenjivali kadrovi – od intimnih krupnih planova (prsten, dlanovi, tekstura tkanine) do šireg plana s cvjetnim lukom i klupom – stvarajući 'priču' koja se može čitati i bez teksta.

Zaručnički prsten privukao je zasebnu pozornost, a izvori bliski paru navodili su suradnju Kelceja s dizajnericom nakita prilikom njegove izrade. A ono što nije promaknulo bilo je i nenametljivo usklađivanje para. Naime Kelce je nosio klasične komade Polo Ralph Lauren: pamučni pleteni pulover kratkih rukava s ovratnikom i svjetlije hlače u neutralnom tonu, pa je njihov 'preppy duet' bio jasna stilizirana poruka. Čak je i natpis uz objavu zaruka, duhovit i samosvjestan ('Tvoja učiteljica engleskog i tvoj učitelj tjelesnog će se vjenčati'), diskretno ojačao vizual: književni senzibilitet nasuprot sportskoj energiji, spojeni pod preppy štitom.

Modni su kritičari zapisali da je haljina 'precizno prenijela njezin senzibilitet i uklopila se u trenutak, a da ga nije zasjenila' – što je ujedno definicija Laurenove filozofije: odjeća koja prati priču, a ne nadmašuje je. Nakon toga krenula je pomama i društvene mreže su eksplodirale s potragama ('gdje kupiti', 'kako stilizirati', 'ima li u butiku'), a modni mediji secirali su kroj, sastav i mogućnosti transformacije (s naramenicama ili bez, s remenom ili sakoom, s ravnim sandalama ili kitten potpeticama). Komentari stilista i urednika isticali su da je haljina 'pripovjedna' – ne dominira scenom, nego nosi priču – i upravo je taj ton, karakterističan za Laurenov svijet, omogućio da se ogroman interes ne pretvori u jednodnevni meme, nego u obrazac: komad koji žene mogu stvarno odjenuti i koji 'preživi' i izvan određenog trenutka.

Na razini simbolike za brend Ralph Lauren taj je trenutak zaruka djelovao kao savršen 'prvi akord' za tjedne koji su uslijedili. Nekoliko dana kasnije Lauren je otvorio Tjedan mode u New Yorku kolekcijom u crnoj, bijeloj i crvenoj, s volumenima i koreografijom koji su hladnokrvno demonstrirali da se 'povećava ulog' kad su očekivanja najveća.

Sjedište na Madison Avenue pretvoreno je u ljetni salon: plišane bijele sofe, pleteni crni lusteri, graciozno zavinuto stubište... U prvom redu sjedili su Nick Jonas i Priyanka Chopra u usklađenim smeđim tonovima, Mindy Kaling u brončanom odijelu, Naomi Watts s naboranim topom, Jessica Chastain u crnoj čipki, a Oprah je ušla gotovo ceremonijalno, u posljednji trenutak, u pratnji Gayle King. Paleta boja bila je suzdržana, no krojevi su govorili slobodom: protočne donje linije uz disciplinirane bandeau topove i precizno krojene sakoe, povremeno prevedene u kratke hlače; satenski bijeli kombinezoni koji lako stilski prelaze iz dnevne vrtne zabave u večernji događaj, a srebrni nakit organskih linija i opuštene mašne zapečatili su ležernu sofisticiranost.

U istom ritmu kretala se i agenda Ralpha Laurena: 20 godina je službeni brend US Opena, uz listu visokoprofilnih gostiju, nominaciju za dizajnera ženske odjeće godine i lansiranje AI asistenta za stil, razvijanog s Microsoftom.

Veliki povratak Ralpha Laurena

Nekoć kucajuće srce luksuzne maloprodaje u Londonu, Bond Street posljednjih dana djeluje neobično prazno, osim ako se ne zakorači u trgovinu Ralpha Laurena. Tih 2200 četvornih metara grandioznog art deco interijera, obloženog mahagonijem, s kaminima, mekim tepisima i umjetničkim djelima na zidovima, prošlog mjeseca vrvjelo je kupcima svega: od polo majica s logom ponija i pletenih pulovera s okruglim izrezom do vimbldonskih kapa, plavih sportskih sakoa i luksuznih jakni od janjeće kože iz linije Purple Label, čije cijene dosežu nekoliko tisuća funti. Red za šalicu Ralphove kave od pet funti protezao se izvan golemih ulaznih vrata, potvrđujući magnetizam brenda u trenutku u kojem ostatak modne scene usporava.

Luksuzna industrija posljednje dvije godine gubi naklonost kupaca: stalna poskupljenja, povremeni problemi s kvalitetom i kulturna prezasićenost potaknuta društvenim mrežama ostavili su trag na potražnji. Najveći brendovi nose se sa stagnacijom prodaje, padom cijena dionica te kreativnim i korporativnim potresima na vrhu – ali ne i Ralph Lauren, koji odolijeva silaznom trendu.

Tajna njegova uspjeha možda leži u tome što je on oličenje američkog stila: postojane, idealizirane verzije koja nudi utočište u nesigurnim vremenima i ima univerzalnu privlačnost. 'Ono za što se zalažemo – ambicija, optimizam, individualnost i autentičnost – nadahnjuje ljude u svakom kutku svijeta', poručio je Lauren, izvršni predsjednik i glavni kreativni direktor, u obraćanju investitorima.

Povratak Polo Ralph Laurena

Polo Ralph Lauren nikada zapravo nije nestao, no ove sezone vraća se u punom sjaju. Nova kolekcija jesen/zima podsjetnik je zašto se ovaj brend smatra izvornim i najprepoznatljivijim simbolom tihog luksuza.

Dugo prije nego što se taj pojam uopće pojavio, Polo je bio oličenje američkog sna – znak koji na prvi pogled odašilje bogatstvo, stil i suzdržanu eleganciju. Kolekcija FW25 potvrđuje to besprijekorno oblikovanim modnim kombinacijama: ležerno prebačeni puloveri, preppy vunene harrington jakne, klasične košulje s logotipom Polo Pony i uredno ispeglane hlače.

No Polo nikada nije bio samo odjeća, koliko god atraktivna bila. Riječ je prvenstveno o stavu i načinu na koji se nosi. Upravo to dolazi do izražaja u novim kombinacijama u kojima se puloveri, košulje i kožne jakne uparuju s naboranim hlačama u skladno stiliziranoj cjelini. Estetika je dobro poznata, ali sada je prilagođena 2025. godini – dovoljno je spomenuti model s predimenzioniranim krznenim šeširom.

Dok se brend priprema za povratak na pistu i ponovno budi zanimanje za svoje kultne komade, jasno je jedno: Polo Ralph Lauren ponovno je u središtu pozornosti. Ili možda bolje rečeno – ondje je bio cijelo vrijeme.

Preppy uniforma za 21. stoljeće

Rođen 1939. godine kao Ralph Lifshitz u Bronxu, Lauren je strateški ciljao na uzlaznu srednju klasu ponudom nadahnutom elitnim istočnoobalnim kampusima, country klubovima, rančevima u stilu 'Yellowstonea' i staroholivudskim glamurom. Ukratko, gradio je korporaciju zamišljajući ono čemu drugi teže.

Modernizirao je preppy uniformu za suvremeno tržište, oslonjenu na naslijeđe Ivy Leaguea: sportske sakoe, školske šalove, košulje s kragnom i pulovere vezane preko ramena. Iako preppy estetika danas nadilazi pojedine etikete, činjenica da brend nadmašuje sektor – osobito u Kini, gdje mu je kvartalni rast prešao 30 posto – potvrđuje snagu svijeta koji je Lauren gradio od 1967. godine i svoje prve kolekcije kravata. Tom kontinuumu pripada i proljetna revija u Šangaju jer je potaknula prodaju u Aziji.

Ove godine dionice Ralpha Laurena porasle su oko 35 posto, unatoč tome što brojni luksuzni brendovi stagniraju i mijenjaju vodstva. Kompanija je povećala marketinški budžet s pet na osam posto prihoda te ga usmjerila u kinematičke kampanje, sponzorstva Wimbledona, US Opena i američke olimpijske reprezentacije, ali i u prisutnost na platformama poput Fortnitea. Paralelno, Ralph's Coffee prerastao je u fenomen – ljudi čekaju u redu na 72nd Street i Madison Avenue za kavu, što Lauren nikad nije mogao zamisliti. 'To je san. Živiš na Manhattanu i želiš ići na kavu. Ljudi su u kafićima da bi osjetili nešto što ih čini sretnima', objašnjava. A Ralph's Coffee proširio se iz New Yorka na Chicago, Miami, Washington D.C., München, London, Pariz, Hong Kong i mnoge druge gradove.

Uz to, brend je uveo AI alat 'Ask Ralph' te on pomaže kupcima stilizirati kombinacije personaliziranim prijedlozima outfita temeljenima na upitu – gotovo kao da je sam Lauren uz njih 24/7. Razvijen s Microsoftom na platformi Azure OpenAI, alat razumije razgovorne upite i nudi vizualno složene prijedloge, uz mogućnost dorađivanja i brze kupnje komponenti izgleda. 'Ask Ralph' najavljuje širenje na dodatne brendove i tržišta, produbljujući osobnu vezu s publikom i podupirući poslovnu strategiju omnichannel.

Iako žene čine 56 posto kupaca, ženska moda još je ispod trećine poslovanja, što uprava tvrtke vidi kao ključnu priliku za rast, a u trgovinama i online linija Polo, torbe i jakne 'lete s polica', uz konkurentno pozicionirane cijene u odnosu na konkurenciju.

Namještaj kao produžetak modnog carstva

Ralph Lauren Home predstavlja prirodan produžetak modne vizije, a 2024. godina donijela je 'Modern Driver Collection' inspiriranu Laurenovim automobilima. Ona uključuje stolicu RI-CF1, načinjenu od istog high-tech vlakna koje oblikuje bolide Formule 1. 'Uvijek me inspiriraju stvari napravljene za određenu svrhu. Automobili koje sam godinama skupljao imaju funkcionalnu ljepotu', objašnjava Lauren. A kolekcija Home nije nastala preko noći. Prvi put kad je Lauren sa suprugom Ricky ušao u trgovinu s posteljinom, shvatio je da mora uzeti stvari u svoje ruke i rekao: 'Što je s ovim cvjetovima?' Odlučio je dizajnirati nešto na čemu želi spavati – oxford plahte u ružičastoj i plavoj boji, vrlo Polo i vrlo klasične.

Lauren i supruga imaju pet domova: stari stan na Fifth Avenue, historijsko imanje u Bedfordu u New Yorku, ranč Double RL u Coloradu na 17.000 hektara, kuće High Rock i White Orchid na Jamajci te u Montauku. Svaki dom dizajniran je drugačije, ali predstavlja različite Laurenove inspiracije i eklektične ukuse.

Konzistentnost kao strategija

Dugoročan uspjeh brenda Ralph Lauren leži u konzistentnosti usred industrije opsjednute promjenama: 'osnovni' komadi – pleteni puloveri, polo majice i sakoi od tvida – čine oko 70 posto prodaje. 'Mnoge tvrtke mijenjaju ponudu svake sezone i time zbunjuju kupce, a mi znamo tko smo', ističe njegov CEO Patrice Louvet, naglašavajući stabilan portfelj i precizno upravljanje zalihama. Ta jasnoća identiteta omogućila je brendu da precizno identificira poluge rasta umjesto sezonskog 'kockanja'.

Danas Ralph Lauren vrijedi više od 7,4 milijarde dolara, a njegov uspjeh leži u postojanosti koja se može činiti kontradiktorna u industriji opsjednutoj promjenama. Dok mnoge tvrtke mijenjaju kolekcije iz sezone u sezonu, Lauren se drži principa da bazni komadi poput pletenih pulovera, polo majica i sakoa od tvida čine osnovu prodaje. Ova strategija omogućila im je da identificiraju najveće prilike za rast dok su se konkurenti često 'kockali' svojim zalihama svake sezone.

Osim toga, Ralph Lauren nije samo modni, već i lifestyle brend. 'Nisam modna osoba. Ja sam protiv mode', često kaže dizajner, dodajući da ne dizajnira odjeću, već snove. Ova filozofija omogućila mu je da stvori više od 1246 izravno vođenih trgovina i koncesija diljem svijeta, pet restorana i brojne kafiće. Niži ulazni cjenovni prag privlači aspirativne kupce, trenutno 'izgurane' iz europskog luksuza. Jian DeLeon iz Nordstroma tako ističe 'pravovremene, a bezvremenske' komade ovog brenda s međugeneracijskim dosegom kroz spektar linija od Double RL i Polo do Purple Labela i Ralph Laurena.

'Ralph Lauren doista nešto znači modernom potrošaču; pamti se prvi RL komad i osjećaj prije i poslije kupnje', kaže DeLeon, dodajući da je postao pridjev za određenu estetiku, što je rijetko postignuće. Prema Johnu Kernanu iz TD Cowena, brend snažno ulaže u strateški marketing da bi milijune novih kupaca pretvorio u doživotne fanove – od filmskih kampanja do sponzorstava Wimbledona, US Opena i američke olimpijske reprezentacije, širenja na gejming platforme poput Fortnitea te ugostiteljskih projekata kao što je Ralph's Coffee.

Do ovog mjesta Lauren nije došao preko noći; proces je bio dug i ponekad bolan. Dolazak Louveta iz Procter & Gamblea na poziciju CEO-a 2017. godine donio je plan preokreta: smanjenje oslanjanja na rasprodaje i outlet kanale, resetiranje distribucije uz zatvaranje dviju trećina veleprodajnih točaka te potpuna obnova web trgovina. Louvet je smanjio ovisnost opskrbnog lanca o Kini da bi se brže navigirala tržišna volatilnost, što je osobito relevantno u kontekstu aktualnih trgovinskih napetosti.

Nakon piste uoči New York Fashion Weeka, slijedi Dan investitora, na kojem će Louvet izložiti ciljeve nadogradnje dosadašnjih napora bez 'izmišljanja kotača'. 'Ključno je ostati dosljedan nasljeđu; pitanje je jesmo li vjerni onome tko smo', kaže Louvet, dodajući da je luksuz više iskustvo kupnje nego sam proizvod. 'Nismo ekskluzivni u pogledu toga tko može kupovati kod Ralpha Laurena – bilo da je riječ o čarapama od 12 dolara ili satu od 320.000 dolara, svi su pozvani.' Ova filozofija podupire široku bazu i trajnu kultnu prepoznatljivost brenda na globalnoj sceni.

Brojke mu idu u prilog

U prvom kvartalu godine Lauren je ostvario prihode od 1,7 milijardi dolara, što je 11 posto više u odnosu na lani. Rast je bio široko rasprostranjen po geografskim područjima, uključujući Kinu, u kojoj je prodaja porasla za više od 30 posto, a Europa je zabilježila rast od 16 posto, predvođena Njemačkom, Francuskom, Italijom i Španjolskom. Prihodi su bili iznad očekivanja tvrtke koja je predviđala rast prodaje u visokim jednoznamenkastim postocima. Bruto marža iznosila je 72,3 posto, također iznad očekivanja, zahvaljujući velikoj potražnji za artiklima po punoj cijeni te većoj disciplini u upravljanju troškovima, što je nadoknadilo rast marketinških izdataka.

Ralph Lauren jači je nego ikad

Nova cjenovna strategija presudila je u uspjehu Ralpha Laurena, brenda koji trenutačno diktira tempo modne industrije. Svjesno smanjivanje ovisnosti o rasprodajama rezultiralo je većim udjelom prodaje po punoj cijeni, rastom premium kolekcija i dodataka te impresivnim dvoznamenkastim rastom na ključnim tržištima Azije i Europe. Kraći i selektivniji popusti stvorili su efekt ekskluzivnosti, a fokus na vlastite kanale i jaču prisutnost skupljih komada podigao je prosječnu prodajnu cijenu među kupcima, osobito ženama i generacijom Z. Upravo taj miks strategije, uz disciplinu u troškovima i fleksibilnost u opskrbi, osigurao je kvartalne rezultate iznad očekivanja i potvrdio da je Ralph Lauren pronašao dobitnu formulu u eri u kojoj kupci sve više traže kvalitetu i trajnost, ali ne žele čekati rasprodaje.

'Ohrabruju nas naši snažni rezultati na početku fiskalne godine, s prvim tromjesečjem koje je premašilo naša očekivanja i po prihodima i po dobiti, u uvjetima izrazito dinamičnog globalnog tržišta', rekao je Louvet u razgovoru s analitičarima, dodajući: 'Rastuća poželjnost našeg brenda, diversificirani pokretači rasta te organizacijska agilnost i izvršna izvrsnost ističu se dok nastavljamo ispunjavati naše dugoročne strateške prioritete.'

Ralph Lauren povećao je svoje procjene za cijelu fiskalnu 2026. godinu: sada očekuju rast prihoda u niskim do srednjim jednoznamenkastim postocima. Uz to, prosječna maloprodajna cijena artikla značajno je narasla posljednjih godina, što odražava spremnost potrošača da plate za prepoznatljivu kvalitetu i stil. Osnovni segment poslovanja brenda, koji uključuje polo majice, pletivo, sakoe, kape i košulje na kopčanje, a čini više od 70 posto prihoda, ostvario je rast prodaje od 20 posto na godišnjoj razini.

Louvet je naglasio da njihovi dizajni nude snažnu vrijednosnu priču u izazovnom potrošačkom okruženju. Tvrtka će svoju ažuriranu strategiju predstaviti na Danu ulagača u rujnu, ali je istaknula neizvjesnost oko osjetljivosti potrošača na cijene tijekom godine. '[Kvaliteta i bezvremenski stil proizvoda] važniji su nego ikada jer potrošači traže brendove i stilove za koje znaju da će trajati i pružiti snažnu vrijednosnu ponudu. Naša rastuća percepcija vrijednosti, s jakom cjenovnom moću, daje nam samopouzdanje da nastavimo naš put prema selekciji i uzdizanju brenda', rekao je Louvet.

Američki san koji traje već pola stoljeća

Lauren je rođen kao najmlađi sin židovskih imigranata iz Pinska u današnjoj Bjelorusiji. Otac mu je bio umjetnik, ali je uglavnom radio kao soboslikar da bi prehranio obitelj. Odrastajući, bio je inspiriran osobama poput Johna F. Kennedyja i velikim filmskim zvijezdama poput Stevea McQueena i Paula Newmana.

Sa 16 godina odlučio je promijeniti prezime u Lauren, nadahnut glumicom Lauren Bacall, objašnjavajući da to nije imalo veze s njegovim podrijetlom, već s nelagodom oko negativne konotacije koju je nosilo staro prezime. Filmovi, glamur i ikone stila potaknuli su ga da stvara narativni svijet u kojem će njegova odjeća odražavati san i optimizam. A Ralph Lauren utjelovljuje pravi američki san. Počevši od prodaje kravata iz ladice u Empire State Buildingu, stvorio je jedno od najprepoznatljivijih imena u modi s vrijednošću preko 7,4 milijarde dolara.

Od skromnih početaka do globalnog carstva

Njegova priča počinje jednostavno – kao mladi prodavač u Manhattan's Garment Districtu uvidio je da se kravate godinama nisu mijenjale. Njegova vizija bila je revolucionarna: šira, hrabrija, skuplja kravata koja nije samo odjevni predmet, već lifestyle statement.

Ime 'Polo' odabrao je jer je predstavljalo međunarodan i elegantan način života. 'Nikad nisam htio raditi ono što rade svi ostali', objašnjava Lauren. 'Ako je netko već nešto napravio, onda me to ne zanima.' Ključni trenutak dogodio se kad je Bloomingdale's htio naručiti kravate, ali pod uvjetom da ih napravi užima. Lauren je to odvažno odbio. 'Rekao sam 'ne mogu' i otišao sam', prisjeća se priče koju nikad ne prestaje pričati. Vratili su se šest mjeseci kasnije rekavši: 'Želimo kupiti tvoje kravate.' Ta mala kolekcija kravata ostvarila je prodaju od pola milijuna dolara u prvoj godini.

Lauren je bio vizionar koji je daleko nadmašio svoju konkurenciju. Bio je prvi američki dizajner koji je otvorio samostalni butik u SAD-u (Beverly Hills, 1971.) i bio prisutan u Europi daleko prije bilo kojeg drugog američkog dizajnera. Revolucionarno je bilo i to što je oduvijek prihvaćao raznolikost – 'jer sam vjerovao da je to ispravno' – a njegov casting uvijek je uključivao sve uzraste i rase. Još jedan prekretni trenutak dogodio se 1983. godine, kada je pokrenuo kolekciju za dom, a prvi je modni dizajner koji je to učinio. 'Ne znam jesam li dizajner interijera, ali znam kako želim da moji domovi izgledaju', jednostavno objašnjava.

Double RL – srce estetike americana

Godine 1993. Lauren je pokrenuo Double RL, brend nazvan po njegovu ranču RRL u Coloradu. Ovaj ogranak prodavao je selvedge traper, sportsku odjeću, dodatke i asortiman vintage komada – potpunu novost u modnoj maloprodaji tog vremena. Ključna figura u razvoju Double RL-a bio je Doug Bihlmaier, čovjek koji je više od četvrt stoljeća držao mitsku poziciju u svijetu muške mode te putovao svijetom s korporativnom kreditnom karticom Ralpha Laurena tražeći 'cool stare stvari'.

'Volio sam trošenje i patinu. Volio sam djedov stari kamionet više od očevog novog', govori Bihlmaier. Njegovo obraćanje pažnje na detalje bilo je nevjerojatno – instalirao je tako nove drvene podove koji su namjerno škripali: 'Moralo je škripati.'

Matt Hranek, osnivač časopisa WM Brown, opisuje ga kao 'benchmark onoga što treba tražiti', a Bob Melet, njegov kolega, prisjeća se: 'Voljeli su zvati Douga 'Orlovo oko', a mene 'Lutajuće oko'. Kad bismo Doug i ja ušli u antikvarijat, mogli smo ga opustošiti brže i kvalitetnije od bilo koga.'

Bihlmaier je radio direktno s Laurenom, kupujući ne samo za dućane, nego i za njegove privatne domove. 'Rekao mi je: 'Ako ti to ne želiš, ni ja to ne želim', prisjeća se.

Nasljeđe u sigurnim rukama

David Lauren, 54-godišnji sin osnivača, danas upravlja inovacijama i brendiranjem kompanije. Rad s ocem opisuje kao jedinstveno iskustvo koje je istovremeno blagoslov i izazov. 'Moj otac mi je najbolji prijatelj, mentor i nadahnuće', kaže David. 'Sretan sam što imam nekoga tko se brine za ono što radim i želi me educirati. Ali ništa nije bolnije nego kad tvoj otac, mentor i šef istovremeno ne voli tvoju ideju.'

Obiteljska dinamika zahtijeva posebnu ravnotežu. 'Moramo biti direktni jedan prema drugome, ali s određenom dozom osjetljivosti', objašnjava David, dodajući: 'Ponekad osjećam kritiku jače nego što bih trebao.' Unatoč izazovima, vjeruje u snažnu budućnost brenda. 'Jako sam ponosan što sam blisko radio s ocem i internalizirao njegovu viziju', kaže, dodajući da surađuje s 25.000 zaposlenika već 25 godina. Zanimljivo je da nikad nije postojao pritisak da njegova djeca nose isključivo Ralph Lauren. 'Moj otac kupovao je u Walmartu i Kmartu i nosi to vrlo javno', objašnjava David. 'Više se radi o činjenici da volimo ono što on pravi.'

Lifestyle carstvo

Danas Ralph Lauren Corporation nije samo modni brend, već kompletan lifestyle ekosustav koji upravlja mnoštvom trgovina diljem svijeta, uz pet restorana i brojne kavane Ralph's Coffee. A Ralph's Coffee proširio se globalno – od New Yorka do Hong Konga, Pariza, Londona i Dubaija. Polo Bar u New Yorku uvijek je pun, a Lauren planira proširiti i svoje restorane, koji uključuju RL Restaurant u Chicagu, The Polo Bar na Manhattanu, Ralph's u Parizu, The Bar at Ralph Lauren u Milanu i Ralph's Bar u Chengduu.

'Definitivno je u kartama, ali još nismo to učinili', kaže pak o planovima za hotel, dodajući: 'To je drugi posao, to je drugi svijet. Biranje lokacija i kako želiš izgledati, i tko si, i izražavati to.' Nova kolekcija namještaja 'Modern Driver Collection' inspirirana je Laurenovom strašću prema automobilima, što dodatno pokazuje kako brend proširuje svoje granice. 'Ne dizajniram odjeću. Ja dizajniram snove', njegova je poznata izreka, a filozofija mu se temelji na bezvremenskim vrijednostima: 'Dizajniram za vječnost, ne za modu. Odjeća postaje bolja s godinama.'

'Ako stvarno pogledate ono što cijenimo u Americi – od zastave sa zvijezdama do stare rukavice za bejzbol – to su stvari koje su dio naše kulture', objašnjava David Lauren. 'Izgradio je cijelu tvrtku oko identificiranja, perpetuiranja i voljenja stvari koje traju.' S 85 godina Lauren još uvijek dolazi u ured pet dana u tjednu, radi 90 minuta dnevno s osobnim trenerom i nosi pohabane Kmartove majice jer 'voli starenje, rupe, sve'. David je oprezan u iznošenju detalja o nasljeđivanju, ali optimističan: 'Postojat će vrlo jak Ralph Lauren nakon Ralpha Laurena, ali on je još uvijek ovdje. Postoji puno prilika pred nama, što je uzbudljivo, ali i zastrašujuće.'

Kad ga se pita što čini dobar dom, dizajner odmah odgovara jednom riječju: 'Ljubav.' Ta jednostavna filozofija možda najbolje objašnjava zašto Lauren već pola stoljeća ostaje relevantan u nestabilnom svijetu mode. Nije riječ o trendovima ili sezonskim promjenama, već o autentičnom načinu života koji on ne samo da dizajnira, već i živi. 'Osjećam se više cool nego ikad prije', kaže. 'Jer sam uživao u svojoj karijeri i još uvijek radim stvarno naporno i dobro.'

Ralph Lauren ostaje živa legenda – dečko iz Bronxa koji je postao globalna ikona stila, stvarajući carstvo koje nadilazi modu i postaje način života. Njegov brend doista ne prodaje modu u uskom smislu te riječi. Prodaje prizore, rituale, tišinu između šavova, miris kave u redu, blag šum škripavog poda u Double RL-u, sigurnost sakoa koji svaki put dobro stoji. Zato prugasta haljina plane u dvadeset minuta. Zato red kupaca vijuga niz Bond Street. Zato je 'ralflorenovski' univerzalni pridjev za ideju ljepote koja, kao i dobar tvid ili dobar Bentley, s godinama sjeda sve bolje.