Pistacija je iznenada postala omiljeni miris sezone zahvaljujući svojim toplim, orašastim i slatkim karakteristikama koje su osvojile svijet parfema
Umjesto tradicionalnih cvjetnih nota, sve više ljudi traži gurmanske, 'jestive' parfeme koji su privlačni i neodoljivi. Pistacija se u parfemima ističe po svojoj kremastoj, nježno maslačastoj aromi koja nije previše slatka, već donosi suptilnu, sofisticiranu slatkoću..
Da, ovoga proljeća parfumeri su se malo zaigrali, ali na dobar način. Ne samo da su proizvodi s pistacijom hit i u trgovinama s prehrambenim proizvodom (sjetimo se samo ludila oko tzv. Dubai čokolade), ovaj mali zeleni oraščić probija se i u neočekivanu kategoriju: parfeme.
Iako je pistacija ranije bila prisutna u nekim popularnim mirisima poput Soleil Blanc Toma Forda i Sol de Janeiro Cheirosa ’62, sada uživa u trenutku svjetla reflektora kakav do sada nije imala.
Trend je vjerojatno povezan s rastućom popularnošću gourmand, odnosno slatkim, gurmanskim mirisima. Prema Google Trends podacima, vanilija, koja se prije smatrala 'osnovnom', bila je najtraženiji parfemski miris prošle godine. Potražnja za gourmand mirisima u SAD-u porasla je za nevjerojatnih 400 posto u posljednjih pet godina, a interes za 'pistachio perfume' dosegao je desetogodišnji maksimum!
Brend DS & Durga zaslužan je za veliki dio ovog trenda. Njihov parfem 'Pistachio' lansiran je u siječnju 2023., ali je prvi put predstavljen 2021. kao limitirano izdanje koje se rasprodalo u nekoliko sati. Osnivač David Moltz kaže da je parfem namijenjen svima: onima koji vole gurmanske mirise, ali i onima koji traže nešto manje slatko i s više dubine, kao i onima koji vole zabavu.
Emmanuelle Bonte, direktorica marketinga u Scent Beauty, smatra da je povratak zabave u post-COVID dobu razlog popularnosti slatkih mirisa. Gourmand mirisi pružaju osjećaj utjehe i vraćaju nas u djetinjstvo, na slatkiše iz slastičarnica ili zabave na sajmovima.
Neodoljiva nota
Mirisi pistacije dolaze iz različitih mediteranskih zemalja. Hermèsov parfem Un Jardin à Cythère inspiriran je grčkim otokom Kythira i svježim pistacijama koje je parfumerka Christine Nagel opisala kao kremaste, nježne i bogate teksture. Parfem je stvoren iz sjećanja jer nije bilo moguće koristiti prave ekstrakte zbog lockdowna.
Italija je također poznata po pistaciji, što se vidi u parfemu Boy Smells Italian Kush koji sadrži pistaciju, limoncello, bosiljak i kanabis. Kayali je lansirao Yum Pistachio Gelato | 33, inspiriran omiljenim talijanskim desertom pistacijom gelatom, a osnivačica Mona Kattan prisjeća se svog putovanja u Rim gdje se zaljubila u ovaj desert.
Sol de Janeiro donosi pistaciju u Brazil s parfemom Brazilian Crush Cheirosa ’62, koji evocira sunce, sol i pijesak brazilske plaže, kombinirajući pistaciju, badem, vaniliju i sandalovinu.
Pistacija je u parfumeriji vrlo svestrana - može biti slatka i kremasta ili svježa i zemljana, ovisno o kombinaciji. Popularnost pistacije u parfemima iznenadila je i same kreatore, ali čini se da ljudi vole ovu notu jer im pruža dozu zabave i opuštenosti. Kako objašnjava Emmanuelle Moeglin, osnivačici Experimental Perfume Cluba, pistacija u parfemima nudi višeslojnu gurmansku kvalitetu koja se razlikuje od klasičnih nota poput vanilije ili karamele. Ona ističe da pistacija donosi nježnu, ali bogatu slatkoću, što je čini jedinstvenom i vrlo poželjnom u modernim mirisima.
Osim što je neodoljiva, pistacija ima i utješan, nostalgičan miris koji podsjeća na ljeto ili slasni sladoled. Upravo ta kombinacija topline i nostalgije čini pistaciju savršenim izborom za one koji žele miris koji pruža osjećaj ugode i podiže raspoloženje, ali i zadržava dozu elegancije i sofisticiranosti.
Pistacija se često kombinira s notama bijele čokolade, ambre, kandirane vanilije, ali i s cvjetnim i drvenastim akordima, što omogućuje raznolike parfemske kompozicije - od slatkih do svježih i zemljanih. Osim ekskluzivnih niche parfema, pistacija je dostupna i u pristupačnim verzijama, pa svatko može pronaći pistacijasti miris za sebe.
Ovaj trend je dio šireg 'gourmand' vala, gdje mirisi inspirirani hranom i desertima dominiraju tržištem parfema, a pistacija je postala nova zvijezda među njima.