SMRT KNJIGE?

Mobiteli i kompjutori imaju poguban utjecaj na edukaciju

15.09.2009 u 07:21

Bionic
Reading

Tinejdžerska ovisnost o mobitelima i računalima šteti njihovoj edukaciji, pokazalo je jedno američko istraživanje

Naime, tinejdžeri sve češće skidaju sadržaje s interneta i onda ih plasiraju kao vlastito napisanu domaću zadaću ili seminarski rad, a zapravo sadržaj dobro ni ne pročitaju i ne razumiju.

Što se tiče slanja poruka putem mobitela – pokazalo se da čak dvije petine tinejdžera ne zna dobro ni slovkati riječi, jer uvijek pišu na brzinu te često koriste skraćenice.

U istraživanju su sudjelovali mladi od 11 do 16 godina starosti. Njih 60 posto priznalo je da kopira sadržaje s interneta i nosi ih u školu čak bez čitanja ili bilo kakvog ispravljanja. Njih više od četvrtine misli da je ovakvo ponašanje sasvim u redu.

Nadalje, za različite školske zadatke 90 posto ih koristi internet, dok samo 45 posto podatke potraži i u dobrim starim knjigama.

Tri petine je reklo da je prilično ovisno o internetu, dok je to isto reklo njih više od pedeset posto za mobitel.

Također, u prosjeku tinejdžeri provedu dva sata dnevno na društvenim internetskim stranicama

Nadalje, pokazalo se da zabrana korištenja mobitela na satovima, ali i u sklopu škole uopće nema nekih važnijih rezultata. Učenici ih tada koriste u toaletima, ali i na nastavi usprkos zabranama.

Većina djece dolazi u doticaj s računalima i prije osme godine života, a društvene stranice počinju koristiti između 11. i 13. godine.

Devedeset i pet posto ispitanika imalo je svoj mobitel i kompjutor, a čak jedna šestina ispitanih provede tri sata dnevno razgovarajući na telefon.