KOLIKO JE TO ZDRAVO

Je li štetnije izbjegavati žumanjke ili jesti cijelo jaje

  • Autor: A. B.
  • Zadnja izmjena 14.08.2014 10:45
  • Objavljeno 14.08.2014 u 10:45
jaja namirnice žumanjak

jaja namirnice žumanjak

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Mnogi se jako trude ostati zdravi, broje kalorije, redovito vježbaju, a kada treba napraviti omlet, bacaju žumanjak. No možda je vrijeme da razmislite o ovom posljednjem. Je li žumanjak zbilja opasan po zdravlje?

Ako jedete cijela jaja, ne podižete rizik od srčanih bolesti, ustvari nutricionistica Liz Wolfe NTP autorica knjige 'Jedite žumanjke', tvrdi kako je opasnije po zdravlje ne jesti žumanjke.

Neke starija istraživanja, koja je provodio znanstvenik Nikolai Anichkov, hraneći zečeve jajima otkrila su kako su nakon prehrane jajima njihove arterije bile začepljene kamencem. Nakon toga žumanjci, zajedno s ostalim izvorima zasićenih masnoća i kolesterola došli su na loš glas. No Wolfe napominje kako zečevi nemaju ništa zajedničko s ljudskim tijelima i kako kolesterol nije dio njihove prehrane.


Nasreću, novija istraživanja bacaju novo svjetlo na ovu važnu namirnicu. U The American Journal of Clinical Nutritionu 2010. objavljena je metaanaliza prikupljenih podataka iz čak 21 različite studije koja pokazuje kako 'zasićene masnoće nisu povezane s povećanim rizikom od koronarnih bolesti, moždanog udara ili koronarne bolesti krvnih žila'. Ranije ove godine Time Magazine ispravio je argument iz1984. u kojem je tvrdio kako su jaja i druga hrana koja sadrži masnoće opasni.

Postavlja se pitanje što je pravi uzročnik bolesti srca.

Wolf odgovara kako je uzrok možda kronična razina stresa, ali i prekomjerno konzumiranje biljnih ulja i prerađenih ugljikohidrata, drugim riječima namirnicama koje dolaze u kutijama.

Prava istina o žumanjcima, kaže Wolf, drugačija je.

'Oni su veliki izvor vitamina A, koji je dobar za kožu, vitamina skupine B za energiju i kolina, koji podržava zdravlje mozga, mišića, te je neophodan za zdravu trudnoću. Zasićene masnoće iz žumanjka također su neophodne za proizvodnju hormona i sposobnost tijela da apsorbira vitamine i minerale. Dokle god kontrolirate ukupne kalorije koje unosite, konzumiranje cijelih jaja neće uzrokovati debljanje, unatoč masnoćama koje sadrže.'

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!