UMIRUJUĆI UČINAK

Hrana koja umanjuje stres

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 26.01.2010 08:51
  • Objavljeno 26.01.2010 u 08:00
stres žena

stres žena

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Kad ste pod pritiskom, opasno blizu granice pucanja ili se jednostavno osjećate jadno i depresivno, najbolje je da posegnete za odgovarajućom hranom koja dokazano umanjuje stres. Nekoliko kriški naranče, šaka badema ili sendvič od puretine čine čuda za naše raspoloženje

Naranče
Njemačko istraživanje pokazalo je da vitamin C smanjuje razinu stresa te vraća krvni tlak i kortizol u normalu nakon proživljene stresne situacije. No, vitamin C pruža i brojne druge blagodati, a između ostalih poznato je i da jača imunološki sistem.

Guliver/Getty images

Guliver/Getty images

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

U stresnim trenucima posegnite za narančom
Batat ili slatki krumpir
Ova namirnica koja još uvijek nije pronašla mjesto na našim jelovnicima ima značajne antistresne karakteristike. Slatki krumpir zadovoljava naše potrebe za ugljikohidratima i slatkišima koje posebno dolaze od izražaja u stresnim situacijama. Osim toga, krcate su betakarotenom i drugim vitaminima, kao i vlaknima koja pomažu tijelu da učinkovitije procesiraju ugljikohidrate.

Sušene marelice
Marelice su bogate magnezijem koji ne samo da ublažava stres, već i opušta mišiće.

Bademi, pistacije i orasi

Bademi su prepuni vitamina B i E  koji jačaju imunitet, a pistacije i orasi pomažu u snižavanju krvnog tlaka.

Puretina
Pureće meso sadrži aminokiselinu L-tryptophan koja pomaže u izlučivanju serotonina, kemikalije koja je zaslužna za dobro raspoloženje. L-tryptophan dokazano djeluje umirujuće, tvrde znanstvenici.

Špinat
Nedostatak magnezija može uzrokovati glavobolje i migrene, a ponekad izaziva i osjećaj slabosti. Zbog toga se preporuča što češće uvrštavanje špinata na jelovnik, a samo jedna šalica ovog povrća zadovoljava 40 posto dnevnih potreba za magnezijem.

Guliver/Getty images

Guliver/Getty images

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Špinatom protiv stresa i lošeg raspoloženja
Losos
Prehrana bogata omega-3 masnim kiselinama štiti nas od bolesti srca i krvnih žila. Istraživanja su pokazala da one učinkovito sprečavaju i naglo izlučivanje hormona stresa - kortizola i adrenalina.

Avokado

Nezasićene masti i kalij koji se nalaze u avokadu pomažu u snižavanju krvnog tlaka, a znanstvenici se slažu da je jedan od najboljih načina za snižavanje krvnog tlaka upravo unos dovoljnih količina kalija u organizma. Kalijem su također bogate banane, no namirnica koja ga definitivno ima najviše je ipak avokado.

Zeleno povrće

Brokula, kelj i drugo zeleno lisnato povrće moćan je izvor vitamina koji naša tijela pune energijom u razdobljima stresa.

No, osim povrća, za smanjenje stresa preporuča se redovita tjelovježba te jedenje više manjih porcija tijekom dana. Na taj način se održava stabilna razina šećera u krvi. Naime, kad nam padne razina šećera, smanjuje se mentalna, fizička i emocionalna energija, a stres se povećava.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi