NEIZBJEŽAN PROCES

Evo zbog čega sa starenjem dolazi do usporavanja metabolizma

  • Autor: E. K.
  • Zadnja izmjena 17.01.2019 14:10
  • Objavljeno 17.01.2019 u 14:10
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Kako starimo, usporava se i naš metabolizam, a tijelo prolazi kroz velike promjene. Ipak, stručnjaci kažu kako postoje načini na koje možemo ubrzati metabolizam

Tzv. bazalni metabolizam, minimum potrebne energije za dnevno održavanje tjelesnih funkcija kod osobe koja spava, sjedi ili ništa ne radi, s godinama je sve manji.

Često se susrećemo s korištenjem riječi metabolizam no o čemu se zapravo radi? Riječ je o složenim kemijskim reakcijama koje omogućavaju organizmu rast, razmožavanje, održavanje strukture i reagiranje na okolinu.

S godinama, naš se metabolizam usporava i radi se o procesu koji je neizbježan.

Kako starimo, gubimo mišićnu masu, kod žena se smanjuje razina estrogena (uzrokovana menopauzom), a kod muškaraca dolazi do smanjenja testosterona, što može dovesti do povećanja masne mase i dakako, smanjivanja mišićne mase.

Budući da su mišići aktivno tkivo, s njihovim smanjenjem, ne možemo više sagorijevati kalorije kao u mlađoj dobi.

Stručnjaci ističu kako će o usporavanju metabolizma s godinama ovisi to koliko imate mišića, a koliko masnih naslaga u tijelu.

Primjerice, osobe u dobi od npr. 65 godina izgaraju čak 30 posto manje kalorija nego osobe u 20-ima zbog reduciranja mišićne mase.

MALI TRIKOVI

Starenje nije najbolji prijatelj metabolizma, evo kako ga ubrzati i spriječiti debljanje

Pogledaj galeriju
18

Kako bi spriječili drastično usporavanje metabolizma dok starimo, liječnici preporučaju obavezni uvođenje kombinacija kardio treninga i treninga s utezima za očuvanje mišićne mase. Za osobe starije životne dobi vrlo je bitno ostati aktivan zbog opće tjelesne kondicije, razine energije i zdravlja.

Drugi načini ubrzavanja metabolizma podrazumijevaju korištenje više bjelančevina i zdravih masti te smanjenje unosa šećera jer namirnice bogate šećerom imaju niži termički učinak i zahtijevaju manje energije za obradu. Konačno, trening snage će povećati mišićnu masu i kao rezultat, metabolizam.Vodite računa i o dovoljnom unosu tekućine jer naše je tijelo treba kako bi moglo obavljati sve potrebne funkcije. Kada te funkcije ne obavlja dobro, ne može se dogoditi ni sagorijevanje kalorija. Dakle, voda je nužna za ubrzavanje metabolizma

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!