iznenađujući podaci

Evo zašto je trčanje najbolji oblik tjelovježbe

  • Autor: Iva Butković
  • Zadnja izmjena 26.04.2017 06:58
  • Objavljeno 26.04.2017 u 06:58
Trčanje umanjuje rizik od kardiovaskularnih oboljenja i preuranjene smrti

Trčanje umanjuje rizik od kardiovaskularnih oboljenja i preuranjene smrti

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Trčanje možda nije jedna od dražih tjelesnih aktivnosti, no svakako među najzdravijima. Stručnjaci su potvrdili kako 30 do 60 minuta trčanja tjedno može smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti te produžiti životni vijek. Osobe koje redovito trče u prosjeku žive tri godine dulje, a samo jedan sat trčanja produljit će vam život za sedam sati. Zvuči nevjerojatno? Evo što sve kažu stručnjaci

Ljeto je skoro na vratima zbog čega mnogi kreću intenzivno trčati, a o čemu sve treba voditi računa prilikom vježbanja, možete pročitati ovdje. Je li trčanje najbolja opcija za održavanje tjelesne težine te za boljitak fizičkog zdravlja?

Prema izvještaju portala Progress in Cardiovascular Diseases koji se bavi medicinskim pitanjima i prevenciji kardiovaskularnih bolesti, one osobe koje redovito trče žive u prosjeku tri godine dulje. Nije potrebno trčati brzo niti na duge staze kako bismo poboljšali fizičko zdravlje.

Možete piti, pušiti i imati višak kilograma i još uvijek trčanjem reducirati rizik od bolesti srca i krvožilnog sustava od čega godišnje u Hrvatskoj umre svaka druga osoba, a u svijetu ta brojka premašuje 17 milijuna. Izgledi da trčanjem smanjite mogućnosti od kardiovaskularnih oboljenja, tvrde stručnjaci, kreću se od 25 do 40 posto.

Stručnjaci također tvrde kako je upravo trčanje najučinkovitije od bilo koje druge tjelovježbe. Statistički gledano, sat trčanja produljuje životni vijek za sedam sati. Iako vas neće učiniti besmrtnima, trčanje je zdravlje bolje čak i od hodanja, bicikliranja ili plivanja, osim za osobe koje imaju problema sa zglobovima.

Isti znanstvenici ovime se potvrdili raniju studiju objavljenu 2014. koja je pokazala da pet do 10 minuta trčanja dnevno brzinom od najmanje 9,5 km/h umanjuje rizik od srčanih bolesti i preuranjene smrti.

Iako smo svjesni važnosti bavljenja tjelesnom aktivnošću, mnogi ignoriraju činjenicu da višak kilograma i neredovita aktivnost u kasnijim godinama dolaze na naplatu. Rješenje koje može promijeniti iskrivljene životne navike kada je tjelovježba u pitanju jest bavljenje onom aktivnošću u kojoj istovremeno uživamo.

105 minuta šetnje nosi jednake prednosti kao 25 minuta trčanja

105 minuta šetnje nosi jednake prednosti kao 25 minuta trčanja

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

No umjesto da novac ulažete u teretanu, prednost dajemo trčanju koje je blagonaklono prema novčaniku. Osim što je jeftino, staza za trčanje ima na pretek, a i vježbanja na svježem zraku u prirodi svakako je zdravije od zagušljive teretane. S obzirom na to da su pred nama topli sunčani dani, bilo bi dobro uzeti u obzir savjete stručnjaka i izdvojiti 25 minuta dnevno za trčanje.

Osim što je dobro za topljenje kilograma i jačanje mišićne mase, bit ćete zdraviji, imati više energije i kondicije, smanjiti mogućnosti od kardiovaskularnih tegoba te ćete, dugoročno gledano, doživjeti i koju godinu više, a ne zaboravimo i onu – u zdravom tijelu, zdrav duh.

Sto i pet minuta šetnje nosi jednake prednosti kao 25 minuta trčanja, stoga ako niste ljubitelj trčanja ili zbog povišene tjelesne mase imate problema sa zglobovima, iskoristite sunčane dane za šetnju s posla i natrag doma. Ako ste jedan od onih koji redovito trče, ali kilogrami nikako da se istope, evo što pogrešno radite.

Kako biste izbjegli bolove u zglobovima i koljenima, trčite na mekšim površinama, radite vježbe za jačanje muskulature nogu, izbjegavajte uzbrdice i nabavite odgovarajuće tenisice za trčanje.

Važno je da osoba koja tek počinje trčati odabere lakše staze i u početku trči kraće te s vremenom napreduje kako ne bi došlo do preforsiranosti, ozljeda ili gubitka volje. Možda vas na trčanje potakne i činjenica kako oni koji trče imaju manji postotak tjelesne masnoće i uži struk od onih koji se bave nekom drugom tjelesnom aktivnošću. Kako biste pospješili zdravlje, potrebno je trčati svega 30 do 60 minuta tjedno, stoga zašto trčanju ne pružiti priliku.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!