PREMIJERA U ŽENEVI

Audi skinuo plahtu s Minijevog konkurenta A1

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 10.02.2010 11:46
  • Objavljeno 10.02.2010 u 11:04
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Nakon dvije studije i gotovo neizdržive količine 'teasinga', Audi je konačno odlučio baciti karte na stol i pokazati nam što će nas u Ženevi dočekati pod značkom najmanjeg modela iz Ingolstadta – A1

Audi A1 izvorno je debitirao u konceptnom ruhu pod imenom Metroproject Concept, a valja priznati da je konverzija iz studije u stvarnost za A1 prošla bezbolnije nego za brojne druge projekte kojima smo svjedočili posljednjih godina. A1 će tako standardno dolaziti s LED dnevnim prednjim svjetlima, a kupci će moći birati između niza individualiziranih detalja poput različitih boja krovnih nosača i presvlaka interijera.

audi

audi

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Audi s novim A1 u fokusu ima luksuznu klasu gradskih kompakata – odnosno BMW-ov Mini, pa ne čudi što se proizvođač s četiri prstena ne razmeće pretjerano detaljima kao što su primjerice oni o platformi. Nju A1, naime, dijeli s ostalim modelima iz VAG koncerna – Škodom Fabijom, Seat Ibizom i Volkswagen Polom. A1 također neće biti dostupan sa, za Audi prepoznatljivim, Quattro integralnim pogonom, a ni karoserija mu nije izrađena od aluminija, već od standardne čelične legure premda u Audiju tvrde da je masa automobila održana na niskoj razini te kod najlakšeg modela iznosi 1.045 kilograma. A1 mjeri 3,95 metara u dužinu, 1,74 metra u širinu i 1,42 metra u visinu uz 2,54 metra međuosovinskog razmaka.

Nijemci tvrde kako su značajno unaprijedili ovjes i upravljač mališana zbog čega bi vozne osobine morale biti superiornije od bratskih modela.

audi

audi

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Audi je poznat po višestruko nagrađivanim interijerima, pa ni A1 ne bi trebao biti iznimka. Kvalitetni materijali, ugodan dizajn i pregledni instrumenti, kao i vrhunska ergonomija trebali bi činiti vrlo ugodno okruženje vozaču i putnicima. Prtljažnik standardno nudi 270 litara prostora, a volumen se može proširiti na 920 litara obaranjem stražnje klupe.

A1 će pogoniti četiri motora kad se u prodaji pojavi sredinom godine – dva benzinca i dva dizelaša. Svi su motori turbopunjeni te opremljeni tehnologijom direktnog ubrizgavanja. Osnovu čini 1,2 litreni TSI benzinac sa 86 KS i 160 Nm koji prosječno troši 5,1 litru goriva u kombiniranom ciklusu. Slijedi ga 1.4 TFSI sa 122 KS i 200 Nm. Slabiji benzinac do stotke sprinta za dvanaestak sekundi, dok je snažnijem modelu dovoljno svega devet sekundi za isti zadatak.

audi

audi

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Dizelske modele pogone dvije varijante istog 1,6-litrenog TDI common-raila sa 90 i 105 KS, odnosno 230 i 250 Nm. Slabiji dizelaš do stotke stiže za 12, 2 sekunde, a prema Audijevim podacima troši svega 3,8 litara na stotinu kilometara. Uz decilitar goriva više, snažnijem sprint do stotke traje 10,8 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 187 km/h.

A1 će standardno biti opremljen ABS-om i ESP-om kao i elektronskim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Očekuje se da bi cijena osnovnog modela trebala iznositi oko 16.000 eura.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi