Vukovar Film Festival premijerno prikazuje pobjednike Cannesa

• Autor: M.P./Hina
  • Zadnja izmjena 08.08.2018 14:30
  • Objavljeno 08.08.2018 u 14:30
Direktor festivala Igor Rakonić (u sredini), umjetnički direktor festivala Dean Sinovčić (desno) te Krešimir Bubalo iz Peveca

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Visnjic/PIXSELL

Hrvatski film "Za ona dobra stara vremena" Eduarda Galića otvorit će u četvrtak 23. kolovoza 12. Vukovar Film Festival, koji do 26. kolovoza u Vukovaru i Borovu Naselju donosi više od 60 filmskih projekcija na sedam lokacija, a novost ovogodišnjeg programa je nova kategorija koja donosi četiri pobjednika Cannesa

Program 12. VFF-a uvodno je na konferenciji za novinare u klubu Beertija u Zagrebu najavio direktor Igor Rakonić. Istaknuo je kako festivalski program i ove, kao i svake godine do sad, donosi najbolje filmove s ponajboljih europskih i svjetskih festivala, ove godine na sedam atraktivnih lokacija i ponovo uz bogat program projekcija.

Ukupno će biti prikazano 56 filmova, a u konkurenciji za festivalske nagrade bit će šest dugometražnih, te po osam kratkometražnih i dokumentarnih filmova. Niz atraktivnih naslova počinje hrvatskom premijerom domaćeg filma "Za ona dobra stara vremena", "savršenom mješavinom umjetničkog i komercijalnog filma" u priči o generaciji koja "živi prijelaz iz socijalizma u kapitalizam" redatelja Eduarda Galića.

Rakonić je napomenuo kako je festival ove godine iz financijskih razloga malo skraćen, pri čemu se posebno pazilo da njegov najvažniji dio - filmski - ostane netaknut, a svi oni koji neće moći doći ove godine u Vukovar, filmove će moći pogledati u MaxTv videoteci.

Presjek programa dao je umjetnički direktor festivala Dean Sinovčić. Istaknuo je kako VFF uvijek nastoji dovesti najbolje filmove s prestižnih svjetskih festivala, ponajprije Cannesa, Berlina i Karlovyh Vary. "Ta se tradicija nastavlja i ove godine, gdje ćemo imati sjajnu selekciju filmova – oni ponajbolji u svijetu bit će prikazani i u Vukovaru", rekao je Sinovčić.

"Za ona dobra stara vremena", čijoj će projekciji prisustvovati i ekipa filma, nalazi se u službenoj konkurenciji dugometražnih igranih filmova u kojoj će se za festivalske nagrade natjecati i srpska znanstveno-fantastična drama "Ederlezi Rising" redatelja Lazara Bodrože, njemačka drama "Ples između redova" redatelja Thomasa Stubera, te rumunjski film "Ne zanima me ako u povijesti ostanemo zapisani kao barbari" Radua Judea, koji je ujedno i rumunjski kandidat za Oscara.

Od ostalih filmova iz konkurencije dugometražnih filmova izdvaja se i bugarska drama "Radiogram" Rouzie Hassanove, ujedno i film s kojim se zatvara ovogodišnji festival u Vukovaru. Tu je i hvaljeni njemački film "3 dana u Quiberonu" redateljice Emily Atef, dobitnik svih najvažnijih ovogodišnjih njemačkih nagrada German Film Award: za najbolji film, režiju, glavnu glumicu, te sporednu glumicu i glumca. Film je također prikazan u službenoj konkurenciji Berlinalea, a bavi se njemačkom glumicom Romy Schneider.

Životom Romi Schneider inspiriran je i film "Bijeg" redatelja Vladimira Tintora, koji predvodi službenu konkurenciju ovogodišnjih kratkih igranih filmova u kojoj se još nalaze i moldavska drama "Cica maca", rumunjski "Crna mantija", dva austrijska uratka "Lacrimosa" i "Oprostite tražim sobu za ping-pong i moju djevojku", te tri hrvatska – "Nisam pio", "Ulazak vlaka u stanicu" i "Izlazak radnika iz tvornice".

Druga strana svega

Druga strana svega

Izvor: Promo fotografije / Autor: promo

Sinovčić je najavio i iznimno jaku konkurenciju dokumentarnih filmova na ovogodišnjem VFF-u, koja donosi mađarski film "Ultra" redatelja Balazsa Simonyija, srpski "Druga strana svega" Mile Turajlić, te dokumentarni film hrvatske redateljice Lane Šarić "Živjeti, ploviti". Tu su još i češki "Život u Batinim naseljima" Karoline Zalabákove i Petra Babineca, njemački "Izlaz" redateljice Katharine Woll, bugarski "Jam Session" Borislava Koleva te još dva hrvatska – "Uvik isto" Slavice Šnur i "Varoški Amarcord: Tri pjevača malo jača" Ivana Živkovića.

Cannes 'seli' u Vukovar

Filmovi su birani po principu "što je bolje, to je naše", napomenuo je Sinovčić, pa je zbog gustoće odličnih ostvarenja ovogodišnji program filmskog festivala u Vukovaru pojačan za još jednu filmofilsku kategoriju, 'Pobjednici Cannesa'.

Tu će biti prikazana četiri filma koji su ove godine osvojili glavne nagrade na tom najprestižnijem svjetskom filmskom festivalu: "Obiteljske veze" redatelja Hirokazua Kore-Ede, dobitnik Zlatne palme za najbolji film festivala; "Hladni rat" Pawela Pawlikowskog (nagrada za najboljeg redatelja), talijanski "Dogman" Mattea Garronea (nagrada za najboljeg glumca) i "Izgaranje" redatelja Leeja Changa-donga, koji je na festivalu odnio nagradu FIPRESCI za najbolji film.

To je, međutim, tek dio filmova prikazanih u Cannesu koji će biti u programu ovogodišnjeg VFF-a: "Cannes, 'svjetsko prvenstvo u filmovima', bit će dosljedno predstavljeno u Vukovaru i to kroz niz pobjedničkih filmova ali i onih koji nisu osvojili nagrade ali su konkurirali za Zlatnu palmu. Sve što vrijedi iz Cannesa seli se u Vukovar i bit će to jedna prava poslastica", poručio je Sinovčić, napomenuvši kako je redom riječ o hrvatskim premijerama.

Već tradicionalno u popratnom programu festivala projekcije se održavaju i u kategorijama 'Europo, otvori se', 'Francuski fokus' i 'Viking invazija', gdje je Sinovčić posebno izdvojio norveški ilm "Utoya, 22. srpnja" redatelja Erika Poppea, nastao na temelju stvarnog događaja u kojemu je prije nekoliko godina masovni ubojica Breivik ubio sedamdesetak ljudi na tome otoku.

Kao jednu od atraktivnijih kategorija najavio je i 'Europskih velikih četiri' gdje će biti prikazan novi film Asghara Farhadija "Svi znaju sve" s oskarovcima Javierom Bardemom i Penelope Cruz u glavnim ulogama.

Asghar Farhadi

Asghar Farhadi

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Kao i prethodne dvije godine, VFF ponovo nastavlja s programom 'DokuTV – Odabrao Đelo Hadžiselimović' u kojem prikazuje komercijalne dokumentarne filmove koji su jednako dobro prepoznati od strane publike, kritike i medija. Svakoga dana program Matineja u jutarnjim će satima prikazivati selekciju animiranih filmova za najmlađu publiku, a za posebne sladokusce organizatori su pripremili i retrospektivu Charlesa Chaplina.

Tradicionalno, nagrada Zlatni šlep dijeli se u tri različite kategorije: za najbolji dugometražni igrani film, najbolji dokumentarni film i najbolji kratki igrani film. O najboljim filmovima festivala odlučivat će glumica Nela Kocsis, producent Nebojša Taraba i novinar Zlatko Gall (kratki i dugometražni igrani), dok će stručni sud za dokumentarce dati nagrađivani njemački redatelj Benjamin Best, filmski kritičar i voditelj programa kinoteke Vlado Ercegović, te HRT-ov urednik i autor dokumentaraca Leon Rizmaul.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi