Zagrebački KIC u lipnju postaje mjesto za ljubitelje filmske povijesti. Kultni komičar, poznat kao "čovjek koji se nikada ne smije", na velikom će platnu ponovno oživjeti duh nijemog filma kroz antologijska ostvarenja.
U sklopu programa Tuškanac u gostima, zagrebački Kulturno informativni centar (KIC) u lipnju postaje domaćin retrospektive filmova Bustera Keatona, legendarnog "čovjeka koji se nikada ne smije" i jednog od najvažnijih stvaratelja nijeme komedije. Ovaj ciklus pruža jedinstvenu priliku da se na velikom platnu dožive Keatonova bezvremenska remek-djela, prepuna inteligentnog humora, spektakularnih kaskaderskih scena i inovativne režije koja ni danas ne prestaje zadivljavati.
Retrospektiva počinje 1. lipnja projekcijom slapstick klasika Tjedan (1920.), u kojem mladenci pokušavaju sagraditi montažnu kuću, te parodije Tri povijesna doba (1923.), koja kroz prapovijest, antički Rim i moderno doba duhovito ismijava odnose između muškaraca i žena.
Po mnogima Keatonovo prvo remek-djelo, Naše gostoprimstvo (1923.) prepliće južnjačku osvetničku tradiciju s motivima Romea i Julije. Uz parodiju Kazalište (1921.) prikazat će se pustolovna komedija Navigator (1924.) o razmaženom bogatašu nasukanom na napuštenom brodu, poznata po antologijskim podvodnim prizorima.
Brod (1921.) prati nespretnjakovića koji se bori s izgradnjom i upravljanjem čamcem, a Sherlock Jr. (1924.), zapamćen po revolucionarnoj izvedbi iluzije "ulaska u ekran", kino-prikazivača koji sanja da postane detektiv. Kao mladić koji od urbanog života bježi na Divlji zapad, Keaton nastupa u filmu Naprijed na zapad (1925.).
Napetosti na Divljem zapadu nastavljaju se u filmu Zla sreća (1921.) gdje se nespretni mladić nađe usred sukoba između Indijanaca i kolonista, dok u Sedam prilika (1925.) Keaton tumači ženika koji u 24 sata mora pronaći mladenku kako bi naslijedio bogatstvo. Vrhunsku tjelesnu spretnost ovaj glumac pokazuje u filmu Buster boksački prvak (1926.) glumeći nježnog mladića iz visokog društva koji je slučajno zamijenjen sa svojim boksačkim imenjakom.
U filmu General (1926.) Keaton tumači inženjera kojem vojnici otmu vlak i djevojku, pa kreće u potjeru izvodeći slavnu jurnjavu po pokretnom vlaku bez pomoći dublova. Kratki film Pajkani (1922.) bilježi kaotičan bijeg pred stotinom statista u policijskim uniformama, a Koledž (1927.) sportske akrobacije kojima povučeni mladić nastoji osvojiti srce djevojke.
Snimatelj (1928.) prati fotografa koji pokušava postati snimatelj vijesti, a posebno se ističe legendarna scena trčanja kroz gužvu, snimana bez dozvole i upozorenja prolaznicima na njujorškim ulicama. Ciklus će zaključiti Steamboat Bill, Jr. (1928.) o sinu kapetana parobroda koji dolazi preuzeti obiteljski posao, ali razorni uragan izaziva kaos. Film se pamti po opasnoj sceni u kojoj Keaton nepomično stoji dok se pred njim urušava fasada kuće te mu krov prolazi tik uz glavu.
Ulaznice se mogu kupiti na blagajni kina domaćina sat vremena prije početka projekcije ili online putem platforme ulaznice.hr. Detaljan raspored projekcija dostupan je ovdje.