FESTIVAL PLESA I NEVERBALNOG KAZALIŠTA

Svetvinčenat ponovno pleše!

12.07.2012 u 09:32

Bionic
Reading

Istarski gradić Svetvinčenat i ove će godine postati središnje ljetno plesno odredište zahvaljujući trinaestom izdanju Festivala plesa i neverbalnog kazališta. Miješanje žanrova i poetika, od suvremenog plesa preko novokazališnog izraza do cirkuserije, okosnica je i ovogodišnjeg programa koji traje od 20. do 23. srpnja

Festivalske pozornice

Zaista mali grad renesansne strukture, Savičenta je idealna pozornica za festival bilo kojeg tipa. Pored glavne scene u Kaštelu Grimani, koji je upravo zahvaljujući festivalu dobio sporu, ali temeljitu obnovu kakvu je odavno zaslužio, festivalski program odvija se i na gradskom trgu. Ta 'pučka' pozornica rezervirana je za manje zahtjevne i uglavnom besplatne programe, kao i gradska loža koja je dio trga i otvara se za produkcije koje trebaju nešto definiraniji prostor. Najnovija izvedbena točka Savičente je prije nekoliko godina, također na inicijativu Festivala plesa i neverbalnog kazališta, otvoren Art centar, koji tijekom godine postaje rezidencija za plesne umjetnike iz svijeta i Hrvatske.

Pored zagrebačkog Tjedna suvremenog plesa, festival u Svetvinčentu jedini je specijaliziran za ples i rubne oblike kazališta koje ne govori, ali pokazuje i djeluje na publiku.

Da je zaista tako, potvrđuje i nesmanjeno zanimanje ne samo stanovnika središnje Istre, nego i mnogih turista kojima nije problem iz atraktivnih destinacija na obali tih nekoliko dana srpnja potegnuti i do Savičente, kako ime tog mjesta izgovaraju lokalci.

Nastao u vrijeme kad je Istra postajala regija s izraženom kulturnom ponudom, Festival plesa i neverbalnog kazališta nastao je s idejom da se ljetna manifestacija pretvori u cjelogodišnji rezidencijalni program koji bi domaćim i inozemnim koreografima i plesačima omogućio barem donekle prihvatljive uvjete za rad. Mediteranski koreografski centar i dalje je san osnivačice i voditeljice ovog festivala, Snježane Abramović Milković, inače i šefice Zagrebačkog plesnog ansambla te donedavno i predsjednice UPUH-a, Udruženja plesnih umjetnika Hrvatske. San koji se polako, iz godine u godinu, pretvara u zbilju.

Čak dvije predstave od deset koliko ih čini trinaesto izdanje Festivala plesa i neverbalnog kazališta ove godine, nastalo je tijekom boravka u Istri: 'Sad sam Almost 6' Matije Ferlina, koreografa međunarodnog ugleda rođenog upravo u Svetvinčentu i 'Ustav Republike', predstava koju zajednički potpisuju Katarina Đurđević i Ivančica Horvat

Ferlinova predstava nastavak je njegovog autobiografskog solo ciklusa, a u ovom posljednjem rad svojoj je autorskoj interpretaciji podredio stihove slovenskog pjesnika Srečka Kosovela.

'Ustav republike' Ivančice Horvat i Katarine Đurović

'Ustav republike' također je plesna predstava bazirana na tekstu, ali i igri s njim, jer autorice Ivančica Horvat i Katarina Đurđević od suhoparne 'majke svih zakona' jednostavnom igrom premetanja slogova i značenja stvaraju verbalnu travestiju i satiru, potpomognutu uvijek višestruko kodiranom plesnom igrom.

Festival u Savičenti je, između ostaloga, i prilika za predstavljanje najboljeg od domaće plesne produkcije pa su ove godine u programu i najnovija ostvarenja Zagrebačkog plesnog ansambla i Studija za suvremeni ples.

Koreografija s kojom se domaćoj publici predstavila Laura Aris Alvarez nosi naslov 'Ispod sklopljenih očiju' i zasnovana je na istraživanju posljedica želje na ljudsko ponašanje, što ovu predstavu sa sedam članova ZPA čini posebnom, ali i dosljednom u repertoarnom slijedu ove kompanije.

Koncept koji je mlada koreografkinja Sanja Tropp Frühwald postavila u Studiju za suvremeni ples bitno odudara od njegove donedavne poetike, ali se uklapa u smjer kojim bi ta kompanija očito željela ići.

Predstava 'Large' prije je krajnji nesvakidašnji koncert nego plesna produkcija, čime proširuje granice plesa i daje gotovo savršenu izliku da se završnu večer festivala u Savičenti pretvori u pravu feštu.

Otvaranje je ipak rezervirano za inozemne goste.

'Animal' Daniel Abreu

Zvijezda prve večeri snovita je i snolika predstava 'Animal' kompanije španjolske koreografske zvijezde u usponu Daniela Abreua na pozornici u Kaštelu Grimani, a prije nje publika na trgu Savičente može se besplatno pogledati i eklektičnu produkciju 'De pied ferme' belgijske skupine Wazovol.

Najzanimljivija i najmanje plesa stavka ne samo prvog dana festivala čini se 'Katastrofa' španjolske trupe Agrupación Señor Serrano, koja novomedijskim pristupom daje specifičan pogled na ekološku i sve druge opasnosti koje nam prijete. Istodobno, predstava je i sarkastični komentar, s obzirom na to da su joj protagonisti medvjedoliki gumeni bomboni.

U ostatku programa ovogodišnjeg Festivala plesa i neverbalnog kazališta je i solo nastup 'Off- Beat' Milana Tomášika, jednog od voditelja kompanije Les Slovaks s kojom je domaću publiku upoznao zagrebački Tjedan suvremenog plesa te 'You Never Know How Things Are Going To Come Together' grupe Tok' art iz Portugala.

Uz prikazivanje filma 'Snjeguljica' koji je ugledni francuski koreograf albanskih korijena Angelin Preljocaj snimio prema vlastitom viđenju spoja priče braće Grimm i glazbe Gustava Mahlera, kao i edukativni seminar o europskim fondovima za kulturu, Savičenta i ove godine raznolikoj publici pruža raznoliki sadržaj. Sasvim dovoljan razlog da se srpanjski odmor u Istri začini – suvremenim plesom i njegovim derivacijama.