HD PRIJENOS IZ META

Plácido Domingo danas pred publikom Lisinskog

  • Autor: Joško Tomasović
  • Zadnja izmjena 26.02.2011 11:45
  • Objavljeno 26.02.2011 u 07:20
Domingo

Domingo

Izvor: Promo fotografije / Autor: Dario Acosta/Deutsche Grammophon

Prijenos Gluckove opere 'Ifigenija na Tauridi', na programu 26. veljače u Dvorani Lisinski, najavljuje se zanimljivim prije svega iz dva razloga. Gluckova opera ohrabrujući je iskorak Metove repertoarne politike koja se uglavnom drži takozvanog željeznog repertoara, dok je drugi razlog gostovanje Plácida Dominga u ulozi Oresta

Gluckova opera 'Iphigénie en Tauride', praizvedena 1779. u Parizu, temelji se na Euripidovoj drami, koja nudi alternativnu verziju mitološke priče o epilogu Trojanskog rata prema kojoj kralj Agamemnon ne žrtvuje svoju kćer Ifigeniju da bi osigurao vojni uspjeh. Petnaest godina nakon, Ifigenija služi kao svećenica u hramu božice Dijane, mučena snovima o smrti brata Oresta i oca kojeg je ubila njezina majka Klitemnestra. U hram na dalekoj Tauridi dolazi Orest u društvu Pilada, a brat i sestra se tek moraju prepoznati nakon petnaest godina odvojenosti.

U produkciji Stephena Wadswortha, koja je premijeru doživjela 2007. godine i uglavnom zadobila pozitivne reakcije, izbjegnuta je uobičajena stilizacija koja prati Gluckove opere, posebice njegovo najglasovitije djelo 'Orfej i Euridika'. U jasnoj namjeri da baroknu operu pročisti, kako od zastarjelih klišeja opere buffe, tako i od artificijelnosti i suhoparnog virtuoziteta opere serie, Gluckova djela obilježava čista vokalna linija te pomno kontrolirana orkestracija koja je svrhu imala prije svega u drami, a ne u pukom efektu, imajući za rezultat izvjesnu plemenitost izričaja. U Metovoj produkciji u naslovnoj ulozi nastupa američka mezzosporanistica Susan Graham, a Pilada tumači tenor Paul Groves.

Integritet prije statusa

No glavni adut produkcije velike operne kuće teško može biti relativno raritetan Gluckov naslov, iako ga se općenito drži za jednog od uspjelijih u čitavom kompozitorovom opusu. Medijsku pažnju produkciji osigurava prije svega gostovanje Plácida Dominga, koji unatoč navršenih 70 godina, i dalje širi svoj repertoar, uglavnom u baritonskom fahu, pa je tako nedavno tumačio Verdijevog 'Rigoletta' i Simona Boccanegru. Njegov je rođendan poslužio diskografima za niz prigodnih reizdanja i antologija. Vitalnog Dominga može se dakako predstaviti kroz brojke : preko 3,500 izvedbi, više od 130 naslovnih tenorskih uloga u golemom repertoaru koji seže od Handela, Mozarta preko standardnog talijanskog opernog repertoara, Donizettija, Verdija, Puccinija, Wagnera, francuske opere, zarzuele do 20-stoljetnih djela te nastupi u svim relevantnim opernim kućama. Jednako tako, o Domingu se može se govoriti kao o jednoj od onih rijetkih figura koji su za života dostigli status simbola operne umjetnosti. A u njegovoj bogatoj 40-godišnjoj diskografiji za Deutsche Grammophon i Deccu, koja je početkom godine nanovo deklinirana u nekoliko antologijskih izdanja sa snimkama arija i cjelokupnih opera, mogu se pronaći neke od važnijih snimki moderne diskografije, poput Verdijevog 'Otella', opere koju je snimio čak tri puta, Bizetove 'Carmen' s Teresom Berganzom, Offenbachovih Hoffmanovih priča s Joan Sutherland te Puccinijeve 'Tosce' s Mirellom Freni. Domingo se, osim teško osporivim interpretativnim dostignućima opernih rola, među svojim kolegama izdvaja i vanrednom vitalnošću na sceni, koja se očituje ne samo u osvajanju novog repertoara, već i u jasnoj nakani da ne počiva na dobro zasluženim lovorikama.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi