PREMIJEROM NA PREMIJERU

Ne propustite kazališno najaktivniji mjesec

  • Autor: Igor Ružić
  • Zadnja izmjena 11.11.2011 13:31
  • Objavljeno 11.11.2011 u 10:34
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Ove godine studeni je kazališno najaktivniji mjesec u Hrvatskoj, a u našem pregledu provjerite što nude posebno motivirani kazalištarci

Studeni je tradicionalno mjesec kad se dodjeljuju Nagrade hrvatskoga glumišta, i to uvijek njegovog 24. dana u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, jer to je povijesni datum, kad je domaći teatar i službeno progovorio svojim jezikom. Na isti dan i domaćin proslave dijeli svoje interne nagrade nazvane po Titu Strozziju, autoru i redatelju iz obitelji koja je značajno obilježila dvadesetostoljetno ovdašnje bivanje na pozornici.

Početkom mjeseca pak svoje su godišnje nagrade dijelili i članovi Udruge plesnih umjetnika Hrvatske: u kolektivnoj kategoriji osvojio ju je Plesni centar Tala za organizaciju i desetogodišnju realizaciju Platforme mladih koreografa, a u pojedinačnoj koreografkinja i 'plesna aktivistica' Irma Omerzo.

Pored toga, studeni je i mjesec Noći kazališta, manifestacije u produkciji Dječjeg kazališta Dubrava, koja iz godine u godinu raste jer jednostavnom konceptu besplatnih predstava i otvorenih vrata kazališta u čak 27 gradova u Hrvatskoj zaista nije lako odoljeti.

Projekt pokrenut u Zagrebu u samo nekoliko godina proširio se i na regiju pa će sve do ponoći 19. studenog, a i nakon nje, publika hrliti u kazalište u susjednim zemljama te u Austriji i Slovačkoj.

Dok se za Noć kazališta tek sporadično pripremaju nove produkcije, ovaj mjesec su hrvatski kazalištarci odlučili dati sve od sebe i ponuditi gotovo sve što znaju i umiju: od lutkarskih predstava i predstava za djecu ili mlade, preko opere i mjuzikla, klasičnih i suvremenijih naslova biranih s namjerom da se privuče publika, preko laganih komedija do ozbiljnih istraživanja same biti izvedbenih umjetnosti.

Za djecu i mlade

Naprimjer, riječki HNK već je premijerno odigrao Čehovljeve 'Tri sestre' u režiji Eduarda Milera, ali za 21. studenoga čuva poseban projekt nastao u suradnji s Kazališnom radionicom Malik. Riječ je o autorskom projektu 'Od kolijevke pa do groba...' u kojem Mario Kovač zajedno s polaznicima radionice otkriva koliko je školski sustav represivan. Isti redatelj je sa sličnom glumačkom generacijom iz čakovečke Kazališne družine Pinklec postavio komad 'Klupica' Jelene Kovačić, dramaturginje koja inače gotovo u pravilu radi s redateljicom Anicom Tomić. Ta je predstava posveta sasvim konkretnom, a opet mitskom mjestu svakog odrastanja, dok premijera u zagrebačkom kazalištu Trešnja također govori o odrastanju, ali iz virtualne perspektive društvenih mreža. Tekst Dore Ruždjak i Saše Božića 'Rent a friend' postavlja beogradska gošća Anja Suša, i to je začetak Trešnjine scene za mladu publiku.

Ukoliko to žele, ali i ukoliko ne žele, ali moraju, i djeca će u studenom imati što novo vidjeti na domaćim scenama. Početkom mjeseca u organizaciji Gradskog kazališta lutaka Rijeka počela je i šesnaesta Revija lutkarskih kazališta s domaćim i inozemnim programom, dok je zagrebačka Mala scena izašla s lutkarskom 'Malom sirenom' koju je prema Andersenu dramatizirala i režirala Katarina Arbanas. U Splitskom kazalištu mladih Ivan Leo Lemo tek priprema predstavu 'Krčma, Alkar i Duga' prema pripovijetkama Dinka Šimunovića, dok se u tamošnjim 'lutkama' za premijeru 18. studenog glanca 'Prašnjavko', tekst Olje Lozice u režiji Marine Petković Liker.

SUVREMENI PLES

Zagrebački plesni centar ugostio je predstavu 'Divna divna divna katastrofa', čiji autorski i izvođački tim čini gotovo nespojiv niz: Nataša Govedić, Roberta Milevoj, Iva Nerina Sibila, Deana Gobac i Selma Banich. Krajem mjeseca isti prostor očekuje plesni duet 'Zrcalo' Irene Mikec i Ine Sladić te prve javne izvedbe komada 'Paces', novog rada Petre Zanki i Britte Wirthmüller. Maja Marjančić premijerno će izvesti koreografiju 'Random House' Andreje Široki u Pogonu tvornice Jedinstvo 16. studenoga.

Naslovi koji privlače

Gotovo je nemoguće prikazati i sve ostale premijere hrvatskih kazališta u ovom zaposlenom mjesecu. Ipak, neke od važnijih ne smije se preskočiti, poput praizvedbe novog teksta vjerojatno najboljeg domaćeg mladog dramatičara Ivora Martinića u Zagrebačkom kazalištu mladih, gdje intrigantni naslov 'Moj sin samo malo sporije hoda' za premijeru 26. studenog priprema Janusz Kica.

Takav je i 'Profesionalac', komad legendarnog srbijanskog autora Dušana Kovačevića, prema kojem je sam snimio i film. U Satiričkom kazalištu Kerempuh postavlja ga Bogdan Diklić, glumac koji je popularnost zadobio upravo filmskim scenarijima tog autora.

S ovomjesečnog repertoara još jedan naslov odmah upada u oči, to su 'Opasne veze'. Ali u zagrebačkoj Komediji od čuvenog romana ne rade tragediju ili farsu, nego mjuzikl iz pera Veseljka Barešića i u režiji Aide Bukvić, čija je premijera najavljena za 18. studenoga.

teatar rugatino

teatar rugatino

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Psihijatrijska farsa Terapija

U sličan žanr ulazi i ovomjesečni novitet varaždinskog HNK, rock opera 'Hocus-Pocus' Ivice Krajača i Igora Tatarevića.

Spomene li se i to da su Histrioni već odigrali 'Hrvatsku Antigonu' Mire Međimorca, dok Teatar Rugantino sredinom studenoga izlazi s psihijatrijskom farsom 'Terapija' Jordana Cvetanovića pod redateljskim vodstvom Maje Šimić, dramska je slika studenoga kompletna.

Ili ipak nije, jer i Teatar &TD, pored premijere autorskog projekta mlade redateljice Ivane Čoh 'Grešnici', nastalog u koprodukciji s Kazališnom radionicom frustriranih redatelja ili KUFER-om, ugošćuje i putujuću sliku britanskog off kazališta Nu:Write festival

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi