IDEJA KOJA ŽIVI

Kazališna skupina Coccolemoco slavi 40. obljetnicu

  • Autor: Igor Ružić
  • Zadnja izmjena 29.12.2011 10:54
  • Objavljeno 29.12.2011 u 09:20
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Kad već u ovo blagdansko vrijeme nema novih, treba se barem prisjetiti nekih davnih premijera. U šutnji koju nudi tek eventualno uobičajeni repertoar i obilježavanje četrdeset godina od prvog nastupa nije loš razlog za odlazak u – muzej. Naime, kazališna skupina Coccolemocco, u četvrtak, 29. prosinca, u Dvorani Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti, slavi svoj službeno-neslužbeni četrdeseti rođendan

Točno na isti kasni dan u prosincu 1971. jedinstvena samoorganizirana skupina učenika II. e razreda zagrebačke V. gimnazije premijerno je izvela takozvani poučni komad Bertolta Brechta 'Onaj koji govori da i onaj koji govori ne'. Među njima je bio i Branko Brezovec, kao izvođač, ali i pokretač te ideolog, jednom riječju – upravo ono što će biti i u ostatku života – redatelj. Blizu je bio i Tihomir Milovac, danas povjesničar umjetnosti i zaposlenik Muzeja suvremene umjetnosti, a u međuvremenu često i scenograf Brezovčevih predstava. No, bez entuzijazma cijelog razreda ne bi bilo ni tih početaka, koje je i tadašnja kritika pratila i hvalila.Većina prvih članova grupe koja je, u kasnijim godinama narasla do impresivnog broja od sedamdesetak više ili manje stalnih članova, okupit će se na proslavi u MSU-u, kako bi se prisjetili svojih kazališnih početaka i vremena kad se činilo da se svijet može mijenjati kazalištem.

Coccolemocco

Coccolemocco

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Interes za Brechta Coccolemocco nije napustio, pa su do kraja gimnazijskih dana postavili još tri njegova komada. Kasniji život grupe obilježen je sve većim i ambicioznijim autorskim produkcijama, poput 'lutkarskog moraliteta' prema tekstu Branka Matana 'Jedan dan u životu Ignaca Goloba' iz 1977. i predstave 'Ormitha macarounada i nekoliko kuhara' 1982. Upravo nju teatrolozi ističu kao službeni početak Brezovčeve patent dramaturgije, s obzirom na to da je prodrmao kazališne konvencije spajanjem disparatnih predložaka: proze Andrea Gidea 'Krivotvoritelji novca' i dramu Harolda Pintera 'Lift za poslugu'. U međuvremenu riječ je već o studentima, mahom Filozofskog fakulteta, sa sve većim uplivom profesionalaca, pa se neki od coccovaca prepoznaju i u današnjim repertoarima hrvatskog glumišta, poput Siniše Miletića, Damira Šabana, Ksenije Pajić...

Paralelno s radom na predstavama Coccolemocco je, uz pomoć kolega i suradnika među kojima su bili Branko Matan, današnji urednik časopisa Gordogan, i Božo Kovačević koji je kulturnjačku karijeru zamijenio političkom i diplomatskom, organizirao i međunarodni kazališni festival Dani mladog teatra, koji se u Zagrebu održavao od 1974. do 1977., a u Dubrovniku nešto kraće i kasnije, od 1980. do 1982. Bez obzira na kratkoću tih perioda, ideja je ostala, i realizirana je ponovno, ali s Gordanom Vnuk u glavnoj ulozi, 1987. osnivanjem Eurokaza u kojem, prema njezinim riječima, 'živi ista ideja'. Ideja koja je obilježila takozvanu kazališnu avangardu na ovim prostorima tijekom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća, i koja, zajedno s jednako legendarnim Kugla–glumištem, čini domaću kazališnu povijest malo drukčijom i definitivno zanimljivijom.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi