razgovor s dječjim youtube idolom

Dex Rock za tportal: Žrtvovao sam društveni život za karijeru, a svoje dječje publike se ne sramim. To mi je ciljna skupina

17.05.2022 u 17:46

Bionic
Reading

Megapopularni YouTuber i gamer Dex Rock vratio se u Zagreb gdje je održao svoju predstavu pod nazivom DEX ROCK SHOW. Bili smo na njegovom subotnjem showu u dvorani kina Cinestar u Z centru, nakon kojega smo porazgovarali s Dexom u backstageu

O zagrebačkom nastupu Dex Rocka već smo pisali, a danas donosimo intervju s idolom vaše djece koji se na YouTubeu opasno približava brojci od 2 milijuna pretplatnika.

Što je, zapravo, napravio megapopularni Dex? On je jednostavno pokupio sva znanja, tehnike i metode prosječne tete u vrtiću, prenio ih na YouTube i u svoje showove te si tako osigurao armiju dječjih pratitelja, od čega, čini se, živi fantastično. Njegovi izazovi na showovima uživo uključuju, na primjer, hodanje s jajima u žlici, bacanje balona u kutije, igru “slijepi miš” i druge slične aktivnosti kojih se svi sjećamo iz vrtićkih dana, dok na YouTubeu on snima kojekakve 'prankove', smješna videa na razne teme, različite horror priče, reakcije, izazove i sl.

Njegov video-sadržaj pomno je osmišljen i režiran, iako je često riječ i o posve banalnim temama (npr. video naslova "DOBIO SAM TANJIR ŠLAGA U FACU!! NEEEEEE"). Montaža materijala je u pravilu brza: Dex vodi računa o ritmičnosti, dinamičnosti videa, očito svjestan činjenice da živimo u svijetu u kojemu je jako teško zadržati pozornost, pa i djeci za koju je sadržaja svakim danom sve više. Pritom, Dex Rock u videima zauzima ulogu nekakvog "budalastog", starijeg brata - a svi znamo da je takav jedan stariji brat ponekad potreban djeci. Kako bilo, ona ga obožavaju, a Dex im vraća objavljivanjem na YouTubeu baš svaki dan, bez iznimke.

O YouTube sadržaju, showovima uživo te njihovom svjesnom odabiru da se na toj društvenoj mreži obraćaju upravo djeci porazgovarali smo s Dex Rockom, odnosno Dejanom Dražićem te njegovim suradnikom Bojanom Markovićem.

Kako ste zadovoljni sa showom u Zagrebu?

Dex Rock: Iskreno, prezadovoljni. Ovo je bio prvi show kojega smo odradili nakon dvije godine pauze zbog virusa. Konačno, show.

Tko režira sve ove igre, video, čitav ovaj program zabave za djecu?

Dex Rock: Sve radimo Bojan i ja. Mi sve osmišljavamo, snimamo, editiramo, izvodimo.

Ovo su igre koje sam ja igrao u vrtiću...

Dex Rock: Tako je, sve su to neke poznate igre, ali kod nas uvijek imaju i nešto drugačije u sebi.

Vi ste otpočetka odlučili snimati za dječju publiku?

Dex Rock: Dogodilo mi se kroz content. Naime, ja sam kao klinac počeo snimati Minecraft, imao sam deset ili jedanaest godina. Tada su me gledali moji vršnjaci koji su igrali tu igru. Kada sam odrastao, nisu me nastavili gledati stariji, nego se samo dogodila smjena generacije, koja se i dalje stalno događa. Kako jedni rastu, tako dolaze novi. Ja se uvijek obraćam istoj ciljnoj grupi. Stariji s mene prelaze na nešto ozbiljnije, ali uvijek dolaze i novi klinci koji nastavljaju gledati moj sadržaj.

Izvor: Društvene mreže

Zbog čega ste se odlučili baš za djecu kao za ciljnu grupu kojoj se obraćate?

Dex Rock: Mislim da većina YouTubera snima za djecu, iako to mnogi neće priznati.

Vi ne skrivate tu činjenicu, čak ste ju i uspješno brendirali.

Dex Rock: Da, ne samo da je ne skrivam, nego je cijeli moj sadržaj promišljen za djecu i usmjeren k djeci. Nema psovki, vulgarnosti, nema ničega što oni mogu vidjeti od mene, a da je opasno. Sve je usmjereno na djecu, i to tako da i njihovi roditelji mogu podržati ono što im djeca gledaju.

Bojan je s vama otpočetka?

Dex Rock: Nije, zapravo. On se priključio 2017. godine, kada sam bio na nekih 300 000 subscribera.

Bojan je pred djecom i u videima zauzeo ulogu 'Kamermana'. On je kao neki sidekick u cijeloj Dexovoj priči. No što još, zapravo, radi Bojan?

Dex Rock: On je i programer, dizajner. On je 'Kamerman' na sceni, ali iza kamere je još štošta. Ja sam mu pomoćnik.

Imate li neku agenciju s kojom radite, tko vam pomaže?

Dex Rock: Nemamo. Generalno, sve radimo Bojan i ja. Čak i odgovaramo na mejlove. Sve što se događa na našem kanalu, napravili smo nas dvoje.

Mnoga djeca danas žele biti YouTuberi. Što biste im poručili?

Dex Rock: Rekao bih im da ne očekuju mnogo, jer to je kao kad želiš biti nogometaš. Ogromna je konkurencija. Milijuni ljudi pokušavaju, a malo njih uspije. Vaš napredak u svemu tome ovisi o mnogim faktorima. Morate biti dosta uporni, a i spremni na žrtvu. ja sam morao žrtvovati dosta, prvenstveno svoj društveni život. Ako ne možete sve to, ne trebate niti razmišljati o karijeri na YouTubeu. I morate znati da na YouTubeu nije sve samo sreća i snimanje, morate nešto i jesti. Puno je tu mukotrpnih ugovora, pregovora, dogovora s klijentima. To mi nije najdraže, ali moram to raditi.

Bojan: Najvažnija je upornost i da se ne odustane. Ako se netko odluči na tu karijeru, puno je problema na koje će naletjeti. Treba biti ustrajan i, najvažnije, slušati što publika želi.

Publici se često mora i podilaziti, pa makar bila dječja. Ona većinom ne traži nešto preambiciozno i pametno. Smeta li vas to?

Dex Rock: Meni je to okej. Ja sam uvijek mogao krenuti snimati i sadržaj za starije, neke ozbiljnije teme, ali meni se svidjelo ovo i generalno ja uživam u tom sadržaju. Zato sam ga i nastavio stvarati.

Koliko vam je važno da kroz sadržaj koji radite promovirate i nešto edukativno?

Dex Rock: To mi je jedan od prioriteta. Mi znamo koja je naša publika. To su djeca, koja gledaju na mene kao na nekakvog idola. Ja se moram ponašati primjereno, jer sam svjestan da se oni, donoseći odluke, pitaju i "bi li ovo Dex napravio?" Dakle, ne predstavljam se kao netko tko konzumira alkohol, recimo. Ne radim ništa neprimjereno i želim da tako i ostane. Želim da djeca kažu: "Ej, vidi, Dex ovo radi pa ću i ja", i da to budu primjerene stvari.

Bojan: Što se tiče edukacije, dodao bih da nam u zadnje vrijeme dosta roditelja prilazi i kažu nam da su mnoge stvari i oni naučili iz videa. Dosta snimamo nekih zanimljivosti. Nešto tipa "Za ovu životinju niste čuli" ili "Najčudnija stvar koja postoji samo u Japanu". Imamo puno primjera takvih videa.

Izvor: Društvene mreže

Kako to da u showu nema takvih elemenata?

Dex Rock: Show je mjesto za zabavu. Traje sat i deset minuta i djeca tu dođu da se zabave, da istroše energiju igranjem izazova.

Vi objavljujete na YouTubeu svaki dan?

Dex Rock: Da. I jedini način da to tako radimo jest da osmislimo sadržaj koji se može brzo snimiti. Ne možemo svaki dan raditi po 12 sati na videu. Izazove snimamo jednom tjedno, a ostala videa poput zanimljivosti, reakcija i sl. izbacujemo svakog dana. Izazovi su nam najgledaniji.

Izvor: Društvene mreže

Što ljudi ne znaju o YouTubeu, a morali bi znati?

Dex Rock: YouTube nije samo uključiti kameru i snimati. Ima tu izučavanja analitike, praćenja trendova. Sada su se pojavili i konzultanti, koji traže po deset, dvadeset ili trideset tisuća eura mjesečno za konzultacije da ti kažu što i kako da snimaš. Kakva da ti bude struktura videa. Koji ti je moment dosadan, što odbija publiku... Koristiti li žutu, ili plavu boju? Treba li intro u video biti 15, ili 30 sekundi? Kakva ti je pozadinska muzika? To je čista znanost, a dosta je vezano i uz psihologiju.

Izvor: Društvene mreže

Vas djeca neprestano povlače za rukav na ulici. Kako se nosite s tim?

Dex Rock: To traje već oko pet godina. Naviknut sam, i ne smeta mi ništa od toga.

Putujete dalje po regiji sa showom?

Dex Rock: Upravo smo odradili Split, Sarajevo nam dolazi sljedeće subote. Zatim smo u Banja Luci u nedjelju, onda Beograd i Novi Sad. Pa se ponovno vraćamo u Hrvatsku i radimo opet show u Zagrebu, gdje je ogroman interes. Mi smo sad prodali četiri dvorane, a mogli smo još šest. Mnoga djeca su ostala bez ulaznice tako da ćemo ponoviti Zagreb, 18. lipnja. 11. i 12. lipnja smo u Rijeci i Puli.

Tko vam radi PR za hrvatske showove?

Dex Rock: Mi ne trebamo PR-a. Samo okačimo objavu na YouTube kanalu, i ulaznice se prodaju. Generalno, mi ne radimo s medijima. Mi smo medij.