GALERIJA EMANUEL VIDOVIĆ
Frano Missia posthumno dobio izložbu i veliku monografiju Dalibora Prančevića

Izvor: Pixsell / Autor: Miranda Cikotic/PIXSELL
Izložba je održana u organizaciji Muzeja grada Splita, Dalibor Prančević je autor likovne monografije i kustos izložbe, a nakladnici splitski Filozofski fakultet i Muzej grada Splita. Dizajn monografije je izradio Viktor Popović, a fotografije Zoran Alajbeg.
-
U ZAGREBU
Pola stoljeća Popovićeva stvaralaštva obilježeno predstavljanjem monografije 'Dimitrije Art'
-
18
veliki INTERVJU
Tonko Maroević: 'Satira je na udaru jer su dirnuti mali bogovi koji više kriju od velikih'
-
15
PREDSTAVLJANJE U ZAGREBU
Knjiga o životu i radu voljene glumice: 'Milena Dravić ili ključ snova'
Među izloženim umjetninama na izložbi su djela koja su nakon autorove smrti stigla iz New Yorka. Riječ je o ženskim aktovima manjih dimenzija koje je splitska publika vidjela prvi put. Izložena su vrsna i likovno zanimljiva djela kao što je 'Hirošima', 'Stinice', a prvi put su izložene tkanine natopljene bojom i razapete na karton. Uz to se posjetiteljima izložbe nude djela koja su posljednji put javnosti prikazana 1962. godine, kada je Missia imao prvu samostalnu izložbu u Splitu, nakon čega više nisu nigdje izlagane.
Izvor: Pixsell / Autor: Miranda Cikotic/PIXSELL
Kustos izložbe Dalibor Prančević u najavnoj knjižici je napisao kako je selekcija radova na izložbi omogućila i praćenje kompletnih 'Franinih sportašica, suptilno impregniranih erotskom notom, ali i praćenje kamalne ženske ljepote kao komentara na pornoindustriju i pojavu eksplicitnih naslovnica erotskih magazina iz osamdesetih godina'. Dodaje da je serija takvih krajnje seksualiziranih aktova publici također pokazana prvi put. Izložba će ostati otvorena do 10. studenog.
Dalibor Prančević koji je i autor monografije 'Frano Missia – Lutajući slikar: kronopis jednog umjetničkog puta', za slikara Missiu (1924-2018) je rekao da je specifičan splitski umjetnik koji za svojeg života nije doživio sustavniju obradu i analizu bogatog umjetničkog opusa, ali niti monografsko izdanje. U monografiji je izdvojio tek jedan dio dostupnog materijala i ponudio rakurs jednog pogleda, postavio je kronološki hod koji je omogućio lakše snalaženje i praćenje umjetnikova opusa.