hrvatski kandidat za oscara

Američki Variety vrlo pohvalno piše o filmu 'Tereza 37'. Čuli smo se s Lanom Barić, glavnom glumicom i scenaristicom filma

  • Autor: Vid Barić
  • Zadnja izmjena 19.11.2021 12:07
  • Objavljeno 19.11.2021 u 11:35
tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Ugledni filmski časopis hvali njezinu rolu, scenarij i film u cijelosti

Ugledni američki filmski časopis Variety vrlo pohvalno piše o filmu Danila Šerbedžije 'Tereza 37', kojega Hrvatska kao svog kandidata šalje na 94. nagrade Oscar. Scenarij za film napisala je Lana Barić, koja u njemu igra i naslovnu ulogu. U tekstu naslova 'A Modern Urban Woman’s Pursuit of Motherhood in a Patriarchal Society' kritičarka Varietyja hvali njezinu rolu, scenaristički angažman i film u cijelosti. Podsjetimo, svjetsku premijeru film je imao lani na Pulskom filmskom festivalu, gdje je nagrađen sa šest Zlatnih arena, a nagrade je dobio i na brojnim međunarodnim festivalima.

'Tereza spava sama u krevetu... Tako započinje naizgled mirna hrvatska drama s duhovitim i lukavo mračnim scenama. Taj je prizor prikladan vizualni predgovor Šerbedžijinu filmu, budući da je Tereza često usamljena kod kuće unatoč tome što je udana; muž joj je redovito odsutan, često odlazi na more, na svoj posao. Značaj te scene raste dok se Tereza prevrće, otkrivajući svoje krvlju natopljeno donje rublje i plahtu koje Šerbedžijina kamera bilježi nesentimentalno. Ubrzo nakon što sve to očisti u nizu rutinskih poteza u stilu Jeanne Dielman, shvaćamo da je Tereza upravo imala četvrti pobačaj, ali i dalje je u očajničkoj potrazi za majčinstvom', piše Variety. Kritičarka Tomris Laffly, koja potpisuje recenziju 'Tereze 37', dodaje i kako glavna glumica Lana Barić svoj lik igra s promišljenom i pristupačnom nonšalancijom.

'Barić sa simpatijom i analitičkim stavom istražuje povezane obiteljske strukture jugoistočne Europe, tražeći korijene duboko ukorijenjenog patrijarhata društva u tradicionalnim obiteljima poput one koja je odgojila Terezu. Šteta što se Tereza osjeća pomalo neodlučno u svom posljednjem činu, boreći se da svoju priču na zadovoljavajući način privede kraju. A opet, ta je dvosmislenost možda najprikladniji put za lik koji je na kraju izgleda još uvijek u potrazi za smislenim putovanjem dalje', zaključuje Variety. Tekst u cijelosti pročitajte OVDJE.

Recenziju filma na Varietyju za tportal je komentirala i glavna glumica te scenaristica filma Lana Barić.

'Naravno da je lijepo pročitati ovako nešto, jako sam sretna. Dobra kritika u Varietyju je velika stvar i puno znači za film, a s obzirom na to da je i prva američka, a film je hrvatski kandidat za Oscara, ima i tu dodanu vrijednost. Izašli smo s Terezom u jeku pandemije i cijeli taj put bio je ponešto teži nego što bi bio inače, ali njen filmski život traje, film je vidljiv i viđen, divno primljen od strane gledatelja i kritike i to je ono što nam je svima dragocjeno,' rekla nam je Lana Barić.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!