OTEŽANO PRETRAŽIVANJE

Amazon cenzurirao 'naslove za odrasle'

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 14.04.2009 09:51
  • Objavljeno 14.04.2009 u 09:25
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Da knjiga u svijetu ipak znači nešto više nego u našoj lijepoj maloj zemlji znanja, ovih je mirnih blagdanskih dana pokazao pokušaj (?) cenzure na Amazonu, danas već sinonimu za online trgovinu, koji je odmah rezultirao tisućama objava na Twitteru, Facebooku, blogovima i medijima, a sve zbog iznenadnog izuzeća brojnih tzv. naslova za odrasle (ma što se sve krilo pod tom odrednicom) iz Amazonovog indeksa prodavanosti

Iako se u prvi mah činilo da su pogođene samo knjige iz Amazonovog odjeljka 'gay & lesbian', ubrzo se ispostavilo da je popis puno širi i da je, osim naslova o istospolnoj orijentaciji zahvaćen i niz naslova o seksualnosti, feminističkim temama... Svi su oni preko noći izgubili Amazonov 'sales ranking', što se direktno odražava i na rezultate različitih pretraživanja kataloga, prenosi portal Moderna vremena Info

Iako je internetska zajednica burno reagirala, u Amazonu su se zasad odlučili uglavnom na šutnju, pa iz vrha kompanije još uvijek nije pristiglo nikakvo suvislo objašnjenje o čemu je zapravo riječ, a pojašnjenje niže rangiranih službenika, poput direktorice Amazonovih korporativnih komunikacija Patty Smith, više je rasplamsalo strasti nego što je smirilo situaciju.

Naime, ona je pokušala objasniti i opravdati problem tehničkim poteškoćama pri indeksiranju baze/kataloga, u što prosvjednici nisu skloni povjerovati. I današnji pregled Amazonovog kataloga ne ide u prilog njezinoj tezi jer, iako su popravljene smiješne situacije da su i djela poput 'Orlanda' Virginije Woolf ili 'Planine Brokeback' Annie Proulx (kao i mnogi drugi klasični naslovi) kraće vrijeme bili bez indeksa prodavanosti, činjenica je da su brojni naslovi iz odjeljka 'gay & lesbian', primjerice, i dalje bez njega.

Teško je pretpostaviti da se Amazon na ovaj korak odlučio nepromišljeno, pa će idući dani vjerojatno odgovoriti na pitanje o čemu se tu zapravo radi.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi