JOŠ ATRAKTIVNIJI

Redizajnirani Porsche Macan: Naočit mačak u novom ruhu

01.01.2022 u 09:10

Bionic
Reading

Redizajnirani Macan sada je još atraktivniji, Porsche je redizajnom još jednom dokazao kako je istinski lider u segmentu luksuznih sportskih SUV-ova

Makar bismo voljeli da su u Porscheu ovaj model imenovali po našoj riječi za mačka ili u slengu za privlačnog muškarca, ipak nije tako. Naziv naime potječe od indonezijskog naziva za tigra, a čita se - 'makan'.

Macan se pojavio na tržištu 2014. godine. Zanimljivo je da se projekt vodio pod oznakom Cajun, odnosno riječ je o skraćenici za Cayenne junior, međutim u Porscheu su se na kraju ipak odlučili za naziv Macan. On je doista 'pravi mačak' – naočit i privlačan, pa nije nimalo iznenađujuće da ga nerijetko voze i žene.

Na Macan ne treba gledati kao na mali Porscheov SUV, već jednostavno na automobil za one kojima ne treba veće vozilo. Redizajnirani Macan sada je još atraktivniji: odmah na prvu, sudeći po samom dizajnu, dobivamo potvrdu kako je riječ o pravom Porscheu. Izmjenama na vanjskom dizajnu približio se ostatku game, u prvom redu Cayenneu i Panameri.

Naglasak je stavljen na njegov prednji dio koji sada djeluje dinamičnije, dok je straga dodan masivni difuzor. S redizajnom su stigla i glavna LED svjetla s Porscheovim sustavom dinamičkog osvjetljenja (PDLS) te vanjska ogledala sportskog dizajna koja su sada standard na svim modelima.

Porsche Macan Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Nove vanjske boje uključuju papaja narančastu i encijan plavu metalik, te piton zelenu za top model Macan GTS, a moguće je naručiti i posebne boje iz programa 'Individual'. Uz vanjsko osvježenje, dosta je novosti implementirano ispod karoserije, a riječ je o čitavom spektru elektronskih sustava za asistenciju vozaču.

Premda je Macan najsportskiji SUV u klasi, redizajnirani je model sada još vozniji, ali i bitno udobniji. Bitne dorade šasije omogućuju još osjetljivije i izravnije reakcije u vožnji s obzirom na stanje na cesti, tvrde u Porscheu, i to zahvaljujući dorađenom upravljačkom sklopu i ovjesu s Porsche Active Suspension Managementom (PASM) koji serijski dolazi kod GTS modela.

GTS model opremljen je i sportskim zračnim ovjesom koji je deset milimetara niži, a u usporedbi s prethodnikom zračne opruge na prednjoj osovini tvrđe su za deset posto, a na stražnjoj za 15 posto, što također pridonosi boljoj dinamici vožnje.

Unutrašnjost je također osvježena u skladu s vremenom - komandna ploča potpuno je novog dizajna. Umjesto nekadašnjih klasičnih tipki, sada je sve na dodir. Upravljač i kraća ručica mjenjača preuzeti su iz modela 911.

Dokaz kako je riječ o pravom Porscheu svakako je i karakteristični analogni sat koji se nalazi na vrhu ploče s instrumentima i sada je dio standardne opreme kod svih Macana, dok kod verzija s novim bojama dolaze i kontrastni šavovi na kožnim sjedalima u istom tonu.

Motori koji se ugrađuju u novi Macan isključivo su benzinski; Porsche tu više nije želio napraviti nikakav kompromis.

Tri su osnovna modela u ponudi: Macan, Macan S i Macan GTS. Čim više slova u nazivu, tim više konjskih snaga ispod poklopca motora. Osnovni Macan pokreće četverocilindrični motor s turbo punjačem koji razvija najveću snagu od 265 'konja'. Prednost nešto manjeg motora svakako je niža emisija CO2, kao i manja potrošnja goriva, a opet je snaga dostojna Porschea. Tako od 0-100 km/h Macan dolazi za 6,4 sekundi i razvija najveću brzinu od 232 km/h. Potrošnja je za tu vrstu motora i toliko snage umjerena te iznosi 10,1 do 10,7 l/100 km.

Model Macan S ima V6 motor s duplim turbo punjačem uz snagu od 380 KS. U ovom slučaju najveća brzina se penje na točno 259 km/h, a do „stotke“ vozilu je potrebno samo 4,8 sekunde.

Najjaču verziju, GTS, pokreće V6 benzinski motor koji razvija najveću snagu od čak 440 konjskih snaga. Od 0-100 km/h stiže za 4,5 sekunde i ne staje do maksimalnih 272 km/h.

Iako većinu svojeg radnog vijeka Macan provodi na asfaltu, po potrebi može odraditi i zahtjevnije off road izlete.

Porsche je redizajnom još jednom dokazao kako je istinski lider u segmentu luksuznih sportskih SUV-ova. Uz to pokazao je kako 'tradicionalni' benzinski termički motori još uvijek mogu biti itekako privlačni i uzbudljivi u vožnji.

Početni model Macana bez dodatne opreme stoji 619.104 kune. No, naravno da je pritom malo vjerojatno da kupac neće personalizirati svoje vozilo s obzirom na atraktivne opcije koje se nalaze u ponudi. Upravo zbog toga, svaki je Porsche zapravo jedinstveni model skrojen po ukusu svojeg vlasnika. Osnovni model Macana S stoji 733.173 kune, dok cijena najsnažnije izvedbe Macan GTS kreće od 894.930 kuna.