AUTOTEHNOLOGIJA

Kinezi ispred svih: nakon vlakova testiraju i automobile na magnetski pogon

25.01.2023 u 17:09

Bionic
Reading

Otkad je prije dvadesetak godina pustila u promet svoju prvu liniju levitirajućeg vlaka, Kina je postala svjetski lider u razvoju tehnologije magnetne levitacije. Nedavno je testirala maglev autocestu po kojoj bi u budućnosti mogli voziti levitirajući automobili.

Otvoren 2004. godine, Shanghai Transrapid najstariji je komercijalni maglev željeznički sustav koji je još uvijek operativan i trenutno je najbrži električni vlak na svijetu s brzinom od 430 km na sat. Taj bi rekord uskoro mogla srušiti prošle godine predstavljena nova inačica kineskog magleva koja bi trebala u komercijalnom prometu postizati brzine od oko 600 km na sat. Taj novi magnetni vlak trebao bi povezati Peking i Šangaj - putovanje dugačko gotovo 1100 kilometara trebalo bi trajati manje od 2,5 sata.

Dakle, Kina ima puno iskustva u magnetnoj levitaciji, a sada ta iskustva želi prenijeti i na automobilski promet. Kineski znanstvenici sa Sveučilišta Southwest Jiaotong iz grada Chengdua testirali su modificirane automobile sposobne magnetski levitirati 35 milimetara iznad posebno modificirane dionice postojeće autoceste.

Znanstvenici su uzeli tradicionalne serijske automobile i u njih ugradili niz trajnih magneta, dok su na autocestu koja se nalazi u istočnoj pokrajini Jiangsu postavili svojevrsnu magnetnu tračnicu. Profesor s Jiaotonga Deng Zigang rekao je da vjeruje kako će nova tehnologija pomoći u smanjenju potrošnje energije i povećati domet vožnje automobila u budućnosti. Video snimke testiranja prikazuju automobile kako velikom brzinom prilično nestabilno lebde iznad autoceste dok im se kotači bespomoćno vrte u zraku.

Premda sve djeluje prilično nezgrapno i improvizirano, riječ je o tek prvom testiranju nove tehnologije a, kao što znamo, svaki početak je težak. Na prvi pogled čini se da će najveći izazov u budućnosti biti sigurnost prometovanja maglev automobilima. Prema pisanju kineskih medija, ukupno je na trasi dugačkoj osam kilometara testirano osam vozila, pet električnih i tri na konvencionalan benzinski pogon. U drugom krugu testiranja automobili su postizali maksimalne brzine od 200 km na sat, što je prilično impresivno za potpuno novu tehnologiju. Kao sljedeći korak, kineski znanstvenici najavili su izgradnju potpuno nove trase autoceste opremljene maglev tehnologijom.