Korisnici već neko vrijeme na dostavnim platformama ne traže samo 'ručak', već ih vide kao rješenje za većinu svojih dnevnih potreba
Wolt je svega nekoliko koraka udaljen od cilja da postane najvažniji i najveći igrač na domaćem retail tržištu, što pokazuje i njihova posljednja velika suradnja. Naime, od sada je na Wolt platformi dostupno svih 19 poslovnica Pet centra, što znači da korisnici mogu naručiti njihove proizvode u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Osijeku, Varaždinu, Čakovcu, Puli i Dubrovniku.
Vodeća dostavna platforma u Hrvatskoj nastavlja tako svoju misiju da postane 'Mall in your pocket', odnosno najveći 'džepni' shopping centar putem kojeg je moguće naručiti gotovo sve, od kozmetike do servisa mobitela, a i gotovo svih proizvoda vezanih uz kućne ljubimce. Potonjem se posebno veseli Ivan Gavranić, Marketing Manager Wolta. Osim što je sudjelovao u postizanju ovih rezultata, on putem Wolta redovito naručuje hranu i igračke za svoju Leeloo, šestogodišnju mješanku staforda i chihuahue, koju od milja zove Ljiljana.
'Putem Wolta naručujem skoro sve – od svježih namirnica do sitnica za kućanstvo – jer mi to štedi dragocjeno vrijeme koje radije provodim u aktivnostima koje volim. Umjesto stajanja u redu, radije odem u šetnju s Ljiljanom i gledam kako radi backflipe u travi', kaže uz osmijeh Gavranić.
Širenje izvan tradicionalne dostave hrane
On nikako nije jedini s takvim razmišljanjem, što potvrđuju i brojke. Rast Wolt Marketa u Hrvatskoj za 2024. postotno je troznamenkast u odnosu na godinu prije, te je jedan od najimpresivnijih u odnosu na 27 drugih zemalja u kojima Wolt posluje. Kako nam je objasnio Gavranić, ovakav rezultat nije slučajan – riječ je o kombinaciji snažnih marketinških aktivnosti i iznimnog korisničkog iskustva koje zajedno transformiraju potrošačke navike.
'Novi korisnici najčešće isprva dolaze zbog promocija i asortimana, ali ostaju zbog dosljedno kvalitetnog korisničkog iskustva. Upravo ta kombinacija novih akvizicija, retencije, iskustva i relevantnosti donosi vrhunske rezultate', navodi Gavranić te dodaje da je Wolt širenjem izvan tradicionalne dostave hrane postao platforma za urbani život, s fokusom na brzinu, praktičnost i dostupnost širokog spektra proizvoda.
Najveći rast vidljiv u segmentu namirnica
Korisnici već neko vrijeme na dostavnim platformama ne traže samo 'ručak', već ih vide kao rješenje za većinu svojih dnevnih potreba – namirnice, kozmetiku, lijekove, kućne ljubimce i ostale kućne potrepštine. Na Woltu je konkretno najveći porast vidljiv u segmentu namirnica, zatim u health & beauty području, dok ostale kategorije rastu stabilno, potaknute sezonalnošću. Pritom se promijenio i sastav same publike, jer digitalne platforme ne koriste više isključivo mlađi korisnici, već građani svih dobnih skupina.
Upravo zato Wolt veliku pažnju pridaje prikupljanju i analizi korisničkih podataka, posebice kada su u pitanju povratne informacije, a iste su razvrstali u četiri glavne kategorije: in-app ocjene i komentari; Customer Support interakcije (sve korisničke prijave, pohvale i prigovori); kvantitativne ankete za mjerenje zadovoljstva i lojalnosti korisnika; te podaci o korištenju aplikacije (klikovi, napuštene košarice, najtraženiji proizvodi).
Na temelju svih tih navedenih informacija biraju i nove partnere, vodeći računa o strateškoj vrijednosti, operativnoj spremnosti i snazi samog brenda. Suradnja s Pet centrom, primjerice, odražava sve ključne aspekte tog pristupa i predstavlja primjer kako se specijalizirani retail segmenti mogu uspješno integrirati u Wolt ekosustav.
Prednosti za partnere koji surađuju s Woltom
Naravno, riječ je o simbiotskom odnosu iz kojeg profitiraju i sami partneri Wolta. Korištenje platforme omogućuje partnerima značajno povećanje dosega i prodaje, jer dobivaju pristup velikom broju aktivnih korisnika bez potrebe za dodatnim ulaganjima u oglašavanje.
'Online prisutnost osigurana je kroz integraciju unutar Wolt aplikacije i web stranice, čime se izbjegava trošak i kompleksnost razvoja vlastite e-commerce platforme. Wolt preuzima kompletnu logistiku i dostavu, osiguravajući isporuku proizvoda 30 do 60 minuta nakon potvrđene narudžbe. Time partneri mogu fokusirati svoje resurse na pripremu proizvoda, dok Wolt brine o dostavi i korisničkoj podršci. Partnerima je također omogućen detaljan uvid u širok spektar prodajnih podataka, uključujući informacije o narudžbama, prodaji, popularnim artiklima i ponašanju korisnika, što pomaže u donošenju poslovnih odluka. Dodatno, Wolt nudi fleksibilne poslovne modele, poput dark store ili dark kitchen koncepta, što omogućuje partnerima prilagodbu poslovanja prema potrebama tržišta i vlastitim kapacitetima', objašnjava Gavranić.
Wolt u suradnji s partnerima planira i svoje marketinške kampanje i aktivacije, a do kraja godine korisnike očekuje još nekoliko, od čega su najznačajnije Tourist summer deals (kroz lipanj i kolovoz), Back to School (početak rujna), Key Account kampanja u listopadu, Black Friday week (studeni) i Advent.