REZULTATI U DEVET MJESECI

Todorićeve perjanice Ledo i Jamnica nikad bolje

  • Autor: Zoran Korda
  • Zadnja izmjena 03.11.2015 08:28
  • Objavljeno 03.11.2015 u 07:00
Ivica Todorić

Ivica Todorić

Izvor: Pixsell / Autor: Robert Anić

U prvih devet ovogodišnjih mjeseci dvije vodeće Agrokorove kompanije izlistane na Zagrebačkoj burzi – Jamnica i Ledo – ostvarile su na krilima odlične turističke sezone rekordnu dobit dok su ostale Todorićeve tvrtke zabilježile znatno skromnije rezultate

Sedam Agrokorovih kompanija čije dionice kotiraju na Zagrebačkoj burzi zbirno je ostvarilo 8,78 milijardi kuna prihoda što je 10,25 posto više nego lani u istom razdoblju. Premda su četiri tvrtke ostvarile negativan financijski rezultat, svih sedam zajedno bilježi dobit od 479 milijuna kuna, 15 posto više nego lani.  

Treba naglasiti da dostupni podaci ne odražavaju cjelokupnu sliku poslovanja Todorićeva carstva jer najveći dio prometa koncerna, čak dvije trećine, otpada na trgovački lanac Konzum koji je prije dvije godine maknut s burze.

Izvor: ZSE

Izvor: ZSE

Izvor: tportal.hr / Autor: Mihaela Maras/tportal.hr


Izvor: ZSE

Jamnica i Ledo obaraju rekorde

Nakon skromne prošle godine u kojoj su vremenski uvjeti izrazito negativno utjecali na poslovanje, Jamnica i Ledo ove su godine zablistali. Zahvaljujući dugom toplom ljetu i odličnoj turističkoj sezoni, prihodi i dobit obiju kompanije značajno su porasli.

Ukupan prihod Jamnice uzletio je za čak 68 posto, ali značajan dio tog rasta (771,5 milijuna kuna) donijela je veleprodajna tvrtka Roto dinamic, koju je Agrokor preuzeo prije nekoliko godina, a ove je godine i službeno inkorporirana u Jamnicu. Bez utjecaja Roto dinamica Jamničini prihodi porasli su desetak posto, a dobit je skočila čak 49 posto. Značajan skok prodaje ostvaren je u ljetnim mjesecima, a posebno je dobar bio vrući srpanj u kojem je prodaja Jamničinih voda porasla za više od 30 posto.

Ledo, najaktivnija Agrokorova kompanija na burzi, u prvih je devet mjeseci ostvario rast prihoda od 15,2 posto, zahvaljujući dobroj turističkoj sezoni, obogaćenom asortimanu i osvajanju novih tržišta. Ove godine Ledo je lansirao 35 novih sladoleda, a otvorena su i nova tržišta SAD-a, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Rusije i Švicarske.

U Ledu su posebno ponosni prvom isporukom sladoleda u SAD čime je službeno započeta suradnja s američkim trgovačkim divom Krogerom kojemu Ledo plasira proizvode pod premium privatnom markom Private Selection. Iz kompanije poručuju da je snažan rast dobiti od 47 posto rezultat 'kontinuiranog rada na optimizaciji poslovnih procesa s naglaskom na proizvodnju i nabavu, sustavnog upravljanja troškovima te prodajnih i marketinških aktivnosti s ciljem povećanja konzumacije sladoleda i smrznute hrane'.  

Poljoprivredni biznis ispod nule

Za razliku od  proizvođačkih zlatnih koka, Todorićev poljoprivredni biznis ostvaruje znatno slabije rezultate. N
ajveć Agrokorov poljoprivredni kompleks Belje u ovoj godini bilježi osjetan pad prihoda i gubitak od 55,8 milijuna kunu unatoč rekordnim prinosima u stočarskoj i ratarskoj proizvodnji.

Za usporedbu, lani je u istom razdoblju ostvar
ena dobit od 4,2 milijuna kuna. Na negativan financijski rezultat značajno su utjecali financijski rashodi koji, iako manji nego lani zbog pretvaranja dijela duga u kapital, i dalje uvelike opterećuju poslovanje kompanije. Pad prihoda najvećim je dijelom posljedica izlaska iz nekih djelatnosti nakon prodaje Beljetransa, Moslavina voća i mlina.

Unatoč povećanoj količinskoj realizaciji poljoprivrednih proizvoda, u minusu su i ostala dva Agrokorova poljoprivredna kombinata – Vupik i PIK Vinkovci.

Tisak iz dobiti u gubitak

Tisak, najveća Todorićeva kompanija na burzi, bilježi rast prihoda od tri posto, a za razliku od lanjske dobiti od osam milijuna kuna, ove godine ostvario je približno isti iznos gubitka. Na negativan financijski rezultat utjecali su dvostruko veći financijski rashodi koji su dosegnuli 36 milijuna kuna. Nakon Adrisove prodaje TDR-a Todorić je u Tisku dobio novog suvlasnika – British American Tobacco (BAT), koji je sada drži nešto više od četvrtine vlasništva u najvećem hrvatskom lancu kioska.  

Agrokorova tvornica jestivog ulja Zvijezda pretrpjela je o sjetan pad prihoda pod pritiskom snažne konkurencije i nižih prodajnih cijena. Unatoč slabijoj realizaciji, Zvijezda je uspjela višestruko povećati dobit (+134,2 posto) zahvaljujući znatnom smanjenju troškova sirovina i materijala.
402336,397006,401019,401329

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!