čiste se police

Svjetsko prvenstvo poguralo domaće trgovce, eksplodirala prodaja televizora, piva, grickalica i mesa

  • Autor: Nikola Sučec
  • Zadnja izmjena 03.07.2018 21:58
  • Objavljeno 03.07.2018 u 21:58
Trgovci mogu biti jako sretni zbog uspjeha hrvatske nogometne reprezentacije

Trgovci mogu biti jako sretni zbog uspjeha hrvatske nogometne reprezentacije

Izvor: Pixsell / Autor: Hrvoje Jelavic

Svjetsko nogometno prvenstvo u Rusiji i uspjesi koje je do sada postigla hrvatska nogometna reprezentacija dali su veliki vjetar u leđa domaćim trgovcima. Kao i prilikom ostalih velikih nogometnih natjecanja na kojima sudjeluje Hrvatska, prodaja piva, mesa, grickalica, televizora, ali i ostale bijele tehnike je eksplodirala - kolektivna euforija plodno je tlo za marketingaše i trgovačke lance koji će zbog prvenstva u Rusiji vjerojatno imati rekordnu prodajnu sezonu

Potrošnja vezana za velika sportska natjecanja u prosjeku raste do deset posto. Više se prodaju televizori, navijački rekviziti, putni aranžmani - primarno čarter letovi za odlazak na utakmice, ali i grickalice te sve vrste alkoholnih pića, ali ponajviše pivo, pojasnila je za tportal direktorica Sektora trgovine pri HGK-u Tomislava Ravlić.

'Kako bi bili što konkurentniji i odgovorili na potrebe potrošača/navijača, trgovci primjenjuju razne akcije, popuste i ostale posebne oblike prodaje, koji su im zakonski na raspolaganju, kako bi snizili svoje proizvode i time dodatno doprinijeli dobroj sportskoj atmosferi', rekla je Ravlić.

U najvećem domaćem trgovačkom lancu, Konzumu, kažu kako je prodaja čipsa u lipnju ove godine u usporedbi s lipnjem prošle godine porasla 42 posto, dok je ukupno prodaja grickalica viša za 34 posto. Suhomesnati proizvodi prodaju se 43 posto bolje, dok je prodaja televizora skočila čak 400 posto.

U PIK-u Vrbovec dodaju da su za vrijeme SP-a prodali 730.000 grill kobasica, što je 50 posto više nego godinu ranije. 'Za vrijeme prvenstva smo u Hrvatskoj prodali (i pojelo se) više od pet milijuna PIK-ovih ćevapa', dodaju.

  • +19
  • +16

Hrvatska je pobjedom protiv Danske prošla u četvrtfinale Svjetskog prvenstva

Izvor: Pixsell / Autor: Igor Kralj/PIXSELL

No možda i najveći dobitnici Svjetskog prvenstva u Rusiji su pivari. Pero Ivanković, predsjednik Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore, kaže nam je da je raspoloženje potrošača tijekom takvih natjecanja sve samo ne ravnodušno, bilo da je riječ o ushitu zbog pobjede, bilo tuzi zbog poraza, pa je takav emotivni miks ključan preduvjet za marketinške akcije koje primjenjuju proizvođači u nastojanju da odgovore na želje potrošača.

'U stvaranju dobre atmosfere u sportskom okružju uvijek je prednjačila pivarska industrija koja ima značajan pozitivan doprinos i na ukupna ekonomska kretanja u proizvodnom sektoru u Hrvatskoj. Ukupan učinak pivarskog sektora raste tijekom vremena, a sektor je ostvarivao rast i za vrijeme recesije, što upućuje na njegov snažan potencijal generiranja ekonomske aktivnosti u zemlji. Stoga se može očekivati da će potrošnja u sklopu Svjetskog nogometnog prvenstva i aktivnosti vodećih pivarskih kompanija u Hrvatskoj doprinijeti ukupnom rastu tog tržišta u Hrvatskoj', komentirao je.

  • +80
  • +77

Atmosfera u Lijepoj Našoj za vrijeme utakmice Hrvatska - Danska

Izvor: Cropix / Autor: Emica Elvedji / CROPIX

Inače, proizvodnja piva u 2017. godini od 3,34 milijuna hektolitara svrstava nas na 21. mjesto od ukupno 31 europske zemlje u proizvodnji piva. Važno je istaknuti da pivo bilježi suficit u vanjskotrgovinskoj razmjeni, koji je u 2017. godini iznosio 10,2 milijuna američkih dolara.

Prosječna konzumacija piva u Hrvatskoj iznosi 79 litara po stanovniku, a kako je u lipnju i Svjetsko prvenstvo u nogometu u Rusiji, očekuje se dodatno povećanje u danima u kojima igra naša reprezentacija od 7000 do 12.000 hektolitara po utakmici.

'Ujedno, svaki prolazak naše reprezentacije u daljnji krug natjecanja rezultirat će povećanom potrošnjom, posebice u ugostiteljstvu, što će se pozitivno odraziti na cjelokupnu industriju piva. Potrošnja piva u ljetnim mjesecima tradicionalno raste i uz povoljne klimatske uvjete. Uz navedeno, ako vremenske prilike budu povoljne, može se očekivati dodatno tradicionalno povećanje potrošnje piva tijekom ljetnih mjeseci', rekao je Ivanković.

PRVI KVADRAT IZDVAJA

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Komentari čitatelja 22

Prikaži sve
  • ranac1

    03.07.2018 22:42 6 odgovora

    o.d.l.i.č.no. TV su domaće proizvodnje, Pringles su iz Zvečeva, pivo je od Heinekena, Ukrajinaca, Bavarije i Ca...

  • ljubazansic

    03.07.2018 23:11 2 odgovora

    zašto u ovoj državi ne funkcionira ni jedna državna ustanova ...zdravstvo... pravosuđe.... mup i cijela politika.... katastrofa od države

  • ljubazansic

    03.07.2018 23:08 4 odgovora

    kada nogomet tako dobro puni proračun ....zašto onda imamo u državi 80% ljudi koji žive na granici siromaštva.... zašto su 80.000 blokirani računi ....zašto država ima vanjskog duga 300 milijardi kuna ....izgleda da ti živiš na mjesecu a ne u ovoj državi

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi