ima dugoročne ciljevE

Rimca ne brine gubitak od 43 milijuna kuna, sve karte stavio je na budućnost

03.10.2018 u 12:28

Bionic
Reading

Mate Rimac, odnosno njegova tvrtka Rimac automobili prošlu godinu završila je s gubitkom od 43,4 milijuna kuna. Pokazuje to revidirano financijsko izvješće za 2017., u kojem Rimac podrobno objašnjava zbog čega je došlo do velikog minusa i kakvi su mu planovi u budućnosti

Tportal je već pisao o poslovanju Mate Rimca, ali tad smo se oslanjali na brojke iz nerevidiranog izvješća, koje nije sadržavalo objašnjenja uprave tvrtke o poslovanju i rezultatima.

U revidiranom izvješću više puta naglašava se kako su Rimac automobili trenutno snažno fokusirani na razvoj vlastitih proizvoda i dugoročne rezultate te da je relativno mali dio kapaciteta slobodan za vanjske projekte s kupcima iz automobilske industrije.

'U 2017. okrenuli smo se dugoročnim razvojnim projektima koji će doći na tržište, donositi prihode i dobit tek za nekoliko godina. Iako takva strategija negativno utječe na kratkoročne rezultate, uprava vjeruje da će dugoročno donijeti veliku priliku i korist društvu', piše u financijskom izvješću.

Kako bi mogao financirati projekte, Rimac je lani osigurao značajne investicije. Kineska Camel grupa, najveći proizvođač baterija u Aziji, uložila je u Rimac automobile lani 27 milijuna eura, dok je njemački Porsche, piše u izvješću, investirao u srpnju ove godine 16,8 milijuna eura.

Uz to je tijekom 2017. Rimac iz fondova EU-a povukao dodatnih bespovratnih 52,2 milijuna kuna za pokriće troškova razvoja svog najnovijeg električnog sportskog automobila C_Two. Tu je važno naglasiti kako u sklopu razvoja samog automobila Rimac razvija velik broj novih sustava, komponenti i tehnologija (motor, baterijski sustav, mjenjački sustav i dr.), za koje se nada da će interes pokazati drugi proizvođači automobila.

Zbog usmjerenosti na razvoj vlastitih proizvoda u 2017. Rimac je gotovo udvostručio izdatke za razvoj, na 24,2 milijuna kuna. Osim toga, povećao je broj zaposlenih. Potkraj 2016. imao je 164 radnika, da bi prošlu godinu završio s njih 232. Njihova prosječna neto plaća lani je iznosila, vidljivo je iz izvješća, 8975,91 kunu.

  • +14
U centru Zagreba građanima predstavljen superautomobil Rimac C-Two Izvor: Pixsell / Autor: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Rast troškova razvoja i zaposlenih razlog je za to što je Rimac 2017. završio s gubitkom od 43,4 milijuna kuna, bez obzira na snažan rast poslovnih prihoda s 35,7 milijuna kuna na 57,2 milijuna kuna.

'To je rezultat svjesne odluke ispunjavanja dugoročnih ciljeva nauštrb kratkoročnih financijskih rezultata te su takvom strategijom dioničari i uprava društva usuglašeni', piše u financijskom izvješću.

U njemu se naglašava i kako je tvrtka snažno financijski stabilna jer je ukupna aktiva lani udvostručena na 258 milijuna kuna, dok su kapital i rezerve učetverostručeni na 212 milijuna kuna. Ukupne obaveze lani su iznosile 38,7 milijuna kuna.

Ove godine Rimac je još povećao broj zaposlenih te je u prvih šest mjeseci zaposlio čak 130 novih ljudi. Uz to je potpisao veliki ugovor s talijanskim automobilskim dizajnerskim studijem Pininfarinom, vrijedan čak 600 milijuna kuna.

  • +8
Mate Rimac Izvor: Pixsell / Autor: Petar Glebov

Cilj Talijana je razviti novu električnu superjurilicu kroz projekt kodnog imena PF0. Rimac će im za to isporučiti baterije, ekspertizu u razvoju e-automobila, softver i hardver.

Bez obzira na dosad sve postignuto, Rimac i dalje s velikom oprezom govori o svom biznisu. Gostujući u utorak na HTV-u, izjavio je kako smatra da je još uvijek daleko od uspjeha.

'Izvana izgleda kao da smo uspješna, velika firma, ali nismo. Mi smo još startup, još smo mladi. Ne smatram da smo uspjeli. Dogurali smo daleko, ali pitajte me za četiri do pet godina, pa ću vam onda odgovoriti na pitanje jesmo li uspjeli', izjavio je Rimac.