DOGOVOR U BRUXELLESU

Varaju vas na paketima iz inozemstva? Tome je konačno došao kraj

  • Autor: T. O.
  • Zadnja izmjena 14.12.2017 10:38
  • Objavljeno 14.12.2017 u 10:34
Borzan kaže kako će nelogičnosti, poput onih gdje Hrvatska pošta naplaćuje uručivanje malih paketa 4,5 kuna, biti prijavljene Europskoj komisiji

Borzan kaže kako će nelogičnosti, poput onih gdje Hrvatska pošta naplaćuje uručivanje malih paketa 4,5 kuna, biti prijavljene Europskoj komisiji

Izvor: Pixsell / Autor: Hrvoje Jelavić

Kasno u srijedu, nakon sedmosatnih pregovora, Europski parlament je postigao dogovor o Uredbi o prekograničnoj dostavi paketa s Vijećem i Komisijom. To je kraj jednogodišnjeg procesa u kojemu je kao pregovaračica u ime Europskog parlamenta radila naša europarlamentarka Biljana Borzan.

"Nakon vrlo teških pregovora imamo dogovor o Uredbi o prekograničnoj dostavi paketa s Vijećem i Komisijom. Postigli smo jako puno! Nova Uredba će donijeti transparentnost na tržište dajući veću ovlast regulatornim agencijama, u našem slučaju HAKOM-u. Sve cijene koje ne odgovaraju stvarnim troškovima dostave, bit će prijavljivane Europskoj komisiji što će dovesti do pojeftinjenja dostave", kaže Biljana Borzan

Na taj način se uvodi red na jedno vrlo nelogično tržište gdje je primjerice dostava u jednom smjeru bila tri puta skuplja, nego dostava za istu udaljenost u drugom smjeru. Također, ovo je odlična vijest za Hrvatsku, jer je prekogranična dostava u manje države članice u pravilu bar dvostruko skuplja nego u veće.

Borzan kaže kako će nelogičnosti, poput onih gdje Hrvatska pošta naplaćuje uručivanje malih paketa 4,5 kuna, biti prijavljene Komisiji. Već je dobila potvrdu od Komisije da takva praksa ne postoji nigdje u EU.

"Posebno mi je drago što sam u ispred Odbora za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača uspjela ispregovarati rješenja za potrošače jer im je dostava najvažniji faktor pri online kupnji. Čak 70 posto građana EU se žali da im je dostava preskupa, a više od 50 posto ne zna što učiniti u slučaju problema s dostavom. Zato sam uvela obavezu da potrošaču prilikom kupnje trgovac mora navesti sve oblike dostave koji su mu na raspolaganju sa usporedbom cijena. Isto tako, prije kupnje mora se informirati potrošača što da učini u slučaju problema", objašnjava Borzan.

  • +3

Hrvatska pošta kreće u gradnju sortirnog centra u Velikoj Gorici

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HP

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!