velike investicije

Poštari pucaju pod pritiskom paketa, no od danas će im biti malo lakše

08.12.2017 u 09:05

Bionic
Reading

Broj paketa koje Hrvatska pošta i njeni konkurenti moraju dostaviti u proteklom je kvartalu porastao za 11 posto. Tržište paketa raste iz mjeseca u mjesec zahvaljujući internetskoj prodaji koja je do krajnjih granica napela kapacitete za dostavu

Crni petak, Cyber ponedjeljak i razne druge akcije internetskih trgovina nagnale su potrošače da otvore novčanike, a većina tereta dostave pada na leđa Hrvatske pošte (HP) koja drži 82 posto paketnog tržišta.

Za manje od dvadeset dana je Božić, kada će internetske trgovine ponuditi novi val akcija, na što su, otkrivaju nam u HP-u, spremni zahvaljujući velikim investicijama.

'Hrvatskoj pošti nedostaje kapaciteta i upravo zato se nalazimo u najvećem investicijskom ciklusu do sada. Prije samo tri dana smo preuzeli 27 novih kamiona, a ovih dana pojačavamo i dostavni vozni park za još 151 dostavno vozilo. Unatoč tome, i dalje moramo svim snagama pratiti logističke potrebe. Zato uz vlastiti vozni park po potrebi koristimo i podizvođača, a kako bismo spriječili kašnjenja u dostavi', rekli su nam iz HP-a.

Osim toga, velike nade polažu u novu sortirnicu, čija je izgradnja počela u Velikoj Gorici. Riječ je o investiciji od gotovo 350 milijuna kuna. Gradnju je HP započeo vlastitim novcem, a prije deset dana su uzeli i kredit od 155 milijuna kuna od HBOR-a i HPB-a.

Dodatno, danas se u rad puštaju novi strojevi za sortiranje pošiljaka u Branimirovoj u Zagrebu. To je tek dio od ukupno šest strojeva u koje su uložili 62 milijuna kuna, a čime se mijenjaju strojevi stariji od 17 godina.

Ukupni kapacitet novih sustava je 230 tisuća pošiljaka na sat, što će biti posebno značajno tijekom najužurbanijih dana, kad Hrvatska pošta zaprimi čak 2,5 milijuna pošiljaka.

'Hrvatska pošta u ovo doba godine bilježi rast volumena i količina pošiljaka, a što je izazov, ali ujedno naš posao. Općenito je na hrvatskom tržištu, kao i na globalnom, trend povećanja količina paketa, što se prirodno veže uz ecommerce. Prosinački promet paketa se ne veže samo uz Crni petak, već i uz doba darivanja, time i jačeg prometa paketnog poslovanja', kažu iz HP-a.

  • +3
Hrvatska pošta Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HP

Što se čestih zamjerki na račun poštara, pojašnjavaju kako se korisnici najčešće bune na ostavljene obavijesti o preuzimanju pošiljke:

'Pitaju se zašto pošiljku poštar nije donio na vrata - sve češći slučaj je da se radi o običnim pošiljkama, koje nisu poslane preporučeno i nemaju propisanu dostavu na vratima korisnika te teže do dva kilograma i one se kao takve trebaju uručiti u sandučić, no otvor sandučića je premali. Stoga mi sada krećemo i s inicijativom prema građevinskim i arhitektonskim agencijama da se pri izradi novih stambenih objekata pazi na standarde kovčežića. Dobar primjer je Nizozemska, koja to ima propisano, a koja je to uspjela u velikoj mjeri prilagoditi. Takve pošiljke - dimenzija A4 - najčešće se isto tako vežu uz internetsku trgovinu.'

Važna novost u dostavi je i projekt digitalni poštar, a radi se o mobilnim uređajima koje će koristiti pri dostavi svi poštari, što će uvelike olakšati i ubrzati procese vezane uz dostavu na terenu.